Stand!
Sly & The Family StoneFunkig. En del coola instrumentala partier. Några hits man kände igen.
Funkig. En del coola instrumentala partier. Några hits man kände igen.
Bättre än jag väntade mig! Har aldrig riktigt vågat lyssna på Springsteen innan då jag mest associerar honom till Mona Sahlin och som USAs Håkan Hellström. Men, jag hade fel! Bästa: Thunder road, Born to run, Night, Backstreets & Jungleland <- speciellt partierna i mitten och mot slutet med saxofonsolot och den lugna pianosektionen i slutet! /lillebror
Kanske snart jag börjar förstå McCartneys genialitet. Vilken skiva! Blueebiiiiiird! Stark öppning i band on the run sen trampar skivan bara på som ett par kraftiga kängor i en snårig skog! Förstår att den här skivan lär blivit jäkligt stor när den kom. Riktigt bra! Gillar som vanligt alla inspel med saxofon :D. Bästa låten: Alla utom Picassos last words (drink to me) - den var inte bra.
Det här var verkligen inget för mig.. Låter som musik som epabilarna i Enviken skulle kunna tänkas spela varvat med lite Meduza.. Första låten Oh Boy fastnar på hjärnan men överlag väldigt dåligt..
Kanske inte Eltons bästa skiva. Tony Dancer är väl bästa låten.
Denna har jag på CD. Köpte den 98 då det begav sig. Fortfarande en av mina favoriter, en legendarisk skiva.
Oxygene part 4 är väl mest välkänd och bäst. Rätt flummig skiva annars. Förstår att den var en revolution 1976 men är kanske inte lika enastående år 2021.
Skivan morning phase från 2014 är en av mina favoritskivor, som jag har på vinyl. Denna skiva anses vara föregångaren till morning phase då de har lite samma stuk med lugna låtar med orkestrala inslag. Den här skivan var också riktigt bra! Tycker nog ”Lost cause” är bäst. Fyra getingar av fem!