View Album
Fri Oct 28 2022
Crosby, Stills & Nash
Crosby, Stills & Nash
Vond hier echt geen reet aan.
1
View Album
Mon Oct 31 2022
Qui sème le vent récolte le tempo
MC Solaar
Enige andere franse rapper die ik ken is MHD maar dat is totaal anders. Lekkere old school beats met een goede flow
3
View Album
Tue Nov 01 2022
It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
Public Enemy
Leipe beats waarin nog gescratched wordt, en goede flow. Aan het einde wel klaar mee omdat de beats toch wel lastig luisteren, vandaar geen 5 sterren
4
View Album
Wed Nov 02 2022
Is This It
The Strokes
Heerlijk. album vol bangers, doet me beetje denken aan eerste album van artic monkeys
4
View Album
Thu Nov 03 2022
Led Zeppelin III
Led Zeppelin
Wel wat nummertjes van opgeslagen. Heeft wel mijn interesse voor Led Zeppelin gewekt
3
View Album
Fri Nov 04 2022
Different Class
Pulp
geen rate aan.
1
View Album
Mon Nov 07 2022
Everything Must Go
Manic Street Preachers
Brittpop niks voor mij
2
View Album
Tue Nov 08 2022
You Want It Darker
Leonard Cohen
Zijn stem en zijn melancholische teksten maken dit een perfect album op een droevige manier
5
View Album
Wed Nov 09 2022
More Songs About Buildings And Food
Talking Heads
Take me to the river lekker nummer. Verder niet mijn favo van Talking heads maar toch wel 3,5 ster waard
3
View Album
Thu Nov 10 2022
The Modern Lovers
The Modern Lovers
tijdje geleden geluisterd maar vergeten te reviewen. vond hem wel prima dus geef het 3 sterren, sorry voor de slechte review!
3
View Album
Fri Nov 18 2022
(Pronounced 'Leh-'Nérd 'Skin-'Nérd)
Lynyrd Skynyrd
Free bird doet me altijd weer denken aan de scene in Kingsman waar Colin Firth gek gaat doen in een kerk. Verder lekkere redneck country met nice gitaar, dat je even naar Alabama brengt. Daarom krijgt dit gewoon 5 sterren
5
View Album
Mon Nov 21 2022
Led Zeppelin IV
Led Zeppelin
Minder dan Led Zeppelin 3 maar ook niet slecht.
2
View Album
Thu Nov 24 2022
This Is Fats Domino
Fats Domino
Album swingt met je mee naar een dansvloer in de jaren 60, lekker. Weinig referentie om te raten vandaar de 3 sterren.
beste;
honey chile
blueberry hill
3
View Album
Fri Nov 25 2022
Everybody Knows This Is Nowhere
Neil Young & Crazy Horse
Eerste keer dat ik neil young echt luister maar lekker album en smaakt naar meer. Alleen jammer dat hij alles van spotify heeft gehaald
Beste
Cowgirl in the sand
4
View Album
Mon Nov 28 2022
Songs From A Room
Leonard Cohen
Lekker album. Mooie stem en rustige muziek op de achtergrond.
favs:
Partisan
story of isaac
3
View Album
Tue Nov 29 2022
Virgin Suicides
Air
Prima, klinkt wel futuristisch voor zijn tijd, maar zou het geen tweede keer luisteren
3
View Album
Wed Nov 30 2022
Now I Got Worry
The Jon Spencer Blues Explosion
Misschien leuk als het live is maar hoef dit nooit meer te luisteren
1
View Album
Thu Dec 01 2022
Californication
Red Hot Chili Peppers
Veel bekende bangers en vroeger dit album al paar keer geluisterd, maar lange tijd niet meer. Daardoor klinkt het wel bekend en misschien beetje nostalgisch maar begrijp dat ik dit toen ik jonger was beter vond. Is soms toch wat eenvoudige muziek en niet meer mijn smaak. Ik laat hem lekker in het verleden liggen.
3
View Album
Fri Dec 02 2022
Screamadelica
Primal Scream
Lastig een vinger op te leggen wat voor soort muziek het is maar het klinkt af en toe wel lekker zoals bij loaded of moving on up, maar zitten ook wel wat mindere tussen. Intressant album
3
View Album
Mon Dec 05 2022
A Nod Is As Good As A Wink To A Blind Horse
Faces
Rod stewart blijft toch wel een mooie vent met een goede stem om naar te luisteren. Begint rustig met een banger als stay with me tussendoor, maar zeker bij de laatste helft vanaf memphis dan gaat het wel lekker los. Zou het eigenlijk een 3,5 willen geven maar door de laatste helft valt die naar de 4 toe.
favs:
Stay with me
Memphis
Too bad
4
View Album
Tue Dec 06 2022
Untitled (Black Is)
SAULT
Prima, niet echt behoefte aan muziek waar het gaat over zwarte die geschoten worden door de popo aangezien dat er al vrij veel is. Verder kon het album ook een stuk korter door alle saaie nummers eruit te halen
2
View Album
Wed Dec 07 2022
Fire Of Love
The Gun Club
Nog nooit een punkachtige blues album of bluesachtig punk album eigenlijk geluisterd. Klinkt wel vet
4
View Album
Thu Dec 08 2022
Bringing It All Back Home
Bob Dylan
Prima
3
View Album
Fri Dec 09 2022
Tubular Bells
Mike Oldfield
Bassie en adriaan en de exorcist muziek, en had zo ook nog wat van de hobbit kunnen zijn. Duurt wel lang, maar zeker voor een 19-jarige leipe muziek. Zou het alleen geen tweede keer luisteren
4
View Album
Mon Dec 12 2022
Birth Of The Cool
Miles Davis
Miles davis wel eens geluisterd, maar eerste keer wat langer. Lekkere jazz, maar las vaak dat het niet zijn beste is dus ga me er wat meer in verdiepen. 4 sterren voor het opwarmertje
4
View Album
Tue Dec 13 2022
Femi Kuti
Femi Kuti
Lekkere afrobeat. Begrijp alleen niet waarom ze niet de og fela kuti erin gezet hebben ipv deze man
3
View Album
Thu Dec 15 2022
Rapture
Anita Baker
Lekker!
4
View Album
Fri Dec 16 2022
La Revancha Del Tango
Gotan Project
Eerste tango muziek die ik luister. Vond het wel geinig
3
View Album
Mon Dec 19 2022
To Pimp A Butterfly
Kendrick Lamar
Misschien wel het hardste hiphop album ooit gemaakt. Al lang niet geluisterd maar heel blij toen ik in de ochtend zag dat ik deze mocht luisteren!!
5
View Album
Tue Dec 20 2022
Hail To the Thief
Radiohead
Paar dagen geleden raadde iemand wiens muzieksmaak ik wel respecteer aan om radiohead te gaan luisteren. Toevallig kwam dit gister en had ik veel zin om het te gaan luisteren, maar ik vond het echt depressief makende kut muziek. Na mijn treinreis had ik bijna zin om er voor te springen
1
View Album
Wed Dec 21 2022
Modern Sounds in Country and Western Music
Ray Charles
Lekker zoetsappige muziek. Niet bijzonder goede muziek maar wel gewoon lekker om naar te luisteren. Wel een beetje veel nummers aangezien veel op elkaar lijkt
3
View Album
Thu Dec 22 2022
The Hangman's Beautiful Daughter
The Incredible String Band
Grappige folk muziek. Klinkt wel echt beetje als die ierse dronken bar nummer gemixt met elven muziek. Klonk ook wel wijs met zinnen als ‘water is the wizard of change’. Ga dit alleen nooit meer luisteren
2
View Album
Mon Dec 26 2022
A Christmas Gift For You From Phil Spector
Various Artists
Dankjewel voor de kerstsfeer
3
View Album
Tue Dec 27 2022
The Idiot
Iggy Pop
Merkt wel dat hij met Bowie woonde toen hij dit album maakte, maar dan kan je beter naar bowie luisteren. Prima
3
View Album
Wed Dec 28 2022
Crime Of The Century
Supertramp
School heel mooi nummer. Jammer dat ze daar meebeginnen heb hem daarna beetje uitgezeten voor mijn gevoel. Supertramp niet voor herhaling vatbaar maar ze krijgen er wel drie voor school
3
View Album
Thu Dec 29 2022
This Nation’s Saving Grace
The Fall
Album in 3 etappes geluisterd waardoor ik er elke keer een beetje uit was. Goed album doet me inderdaad aan veel andere artiesten uit die tijd denken maar toch klinkt het tijdloos.
favorieten:
barmy
petty (thief) lout
rollin danny
4
View Album
Fri Dec 30 2022
Phrenology
The Roots
The Roots kende ik vooral van hun legendarische Tiny Desk en een paar nummers van dit album. Had eigenlijk nooit dit album in zijn volledigheid geluisterd, maar wat een album. Klinkt net zo tijdloos als dit album hiervoor maar in een totaal ander genre. Twijfelde erg tussen een 4 en een 5, maar ga het een 4plus geven
4
View Album
Mon Jan 02 2023
Jagged Little Pill
Alanis Morissette
Staan wel wat bangers op die ik van naam nooit kende maar wel dronken kan meezingen op een feest, zoals Ironic en You Ougtha Know. Alles daartussen is een beetje geschreeuw maar toch krijgt dit 3 sterren door mijn dronken meegebler
3
View Album
Tue Jan 03 2023
Here's Little Richard
Little Richard
Weer jaren 60 rock en roll. Beste tot nu toe vind ik en waardeer het genre erg vandaar 5 sterren
5
View Album
Wed Jan 04 2023
Punishing Kiss
Ute Lemper
Vermoeiend
1
View Album
Thu Jan 05 2023
Devil Without A Cause
Kid Rock
Het is heel slecht maar wel origineel. Een soort country rap met metal geluiden erdoorheen. Hoe dacht hij dat zoiets ooit zou gaan werken. 2 sterren voor de effort
2
View Album
Fri Jan 06 2023
Illmatic
Nas
Old school harde beats met een jonge nas die rappen makkelijk doet lijken. Op vele fronten een iconisch album en een gewoon 40 minuten genoten
5
View Album
Mon Jan 09 2023
American Beauty
Grateful Dead
Einde beetje saaiig prima album niks meer niks minder
3
View Album
Tue Jan 10 2023
Metallica
Metallica
Had eigenlijk wel zin om deze te luisteren, want vind enter sandman wel lekker nummertje. Wel bij het tweede nummer al een beetje gek\depressief, en heb het niet veel langer volgehouden. Helaas
2
View Album
Wed Jan 11 2023
Another Music In A Different Kitchen
Buzzcocks
Is betere shit uit deze tijd
2
View Album
Thu Jan 12 2023
Le Tigre
Le Tigre
Wist eigenlijk nooit dat de jaren 90 zoveel geschreeuw als muziek had. Beste nummer was de eerste wat ervoor zorgde dat ik er echt niet doorheen kwam
2
View Album
Fri Jan 13 2023
At Fillmore East
The Allman Brothers Band
Goede muziek. Heb heerlijk lopen tikken voor mijn afstuderen met dit op de achtergrond. Maakt het ook beter dat het live recordings zijn
4
View Album
Mon Jan 16 2023
New York Dolls
New York Dolls
Voor het weekend geluisterd dus heb niet meer echt goed in mijn hoofd hoe het was, maar heb ook geen zin om het een tweede keer te luisteren dus dat zegt genoeg. btw Nien ik heb nog wel wat losse flarden van bourbon street!
2
View Album
Tue Jan 17 2023
Funeral
Arcade Fire
Prima, beetje op een zeurende stem heeft de zanger.
3
View Album
Wed Jan 18 2023
At Mister Kelly's
Sarah Vaughan
Vond het verrassend wat voor een gevoel dit live album had als je bedenkt dat het uit de jaren 60 komt, dan zou je niet denken dat de kwaliteit zou goed is. Had door die live versie echt het gevoel alsof je zelf in een jazz cafe zat met een whiskey en een sigaar. Album begint voor mijn gevoel wel een stuk swingender dan die eindigt had voor mij niet gehoeven
4
View Album
Thu Jan 19 2023
More Specials
The Specials
Ben erg fan van ska omdat het altijd lekker luchtig en grappig is en er een beetje gekloot wordt. Vond deze dan wat minder maar dat komt ook omdat ik eigenlijk alleen heel veel naar madness heb geluisterd en dat mijn ska-referentiepunt geworden is blijkbaar. Hopelijk komt er later misschien wat beters
3
View Album
Fri Jan 20 2023
Real Life
Magazine
Prima, heb wel het gevoel als 1 op de 3 albums punk is. Beetje griezelig ofzo deze keer
3
View Album
Mon Jan 23 2023
The Hour Of Bewilderbeast
Badly Drawn Boy
Vond er weining aan
2
View Album
Tue Jan 24 2023
Vespertine
Björk
Vind hier eigenlijk gewoon niet zo veel van. Ergens misschien leip voor die tijd, maar heb ook het gevoel alsof ze graag 'andere' rare muziek wilt maken
1
View Album
Thu Jan 26 2023
My Aim Is True
Elvis Costello
Prima
2
View Album
Fri Jan 27 2023
Rum Sodomy & The Lash
The Pogues
Was in edinburg een keer in een ierse kroeg waar ze de hele avond lang dit soort muziek speelde met bijbehorende dans en dat is wel echt heel mooi. Kan dit daarom wel erg waarderen
4
View Album
Mon Jan 30 2023
Let's Get It On
Marvin Gaye
seks
4
View Album
Tue Jan 31 2023
The Suburbs
Arcade Fire
vond arcade fire vorige keer ook niet heel booming dus niet echt goed geluisterd, maar ook weer niet booming
2
View Album
Wed Feb 01 2023
Hearts And Bones
Paul Simon
Lekker albumpie van Paul. Kende eigenlijk geen een nummer, maar klonk wel lekker, maar wat ik van hem kende vind ik wel beter dus vandaar drie sterren
3
View Album
Thu Feb 02 2023
Pretzel Logic
Steely Dan
Steely Dan!!! album die op ieder moment wel aan gezet zou kunnen worden.
4
View Album
Fri Feb 03 2023
Live 1966 (The Royal Albert Hall Concert)
Bob Dylan
Heb het niet zo met bob
1
View Album
Tue Feb 07 2023
Marquee Moon
Television
Kende alleen marquee moon, wat wel een lekker nummer is. De rest was het niet waard
2
View Album
Thu Feb 09 2023
Odelay
Beck
Niet zo veel aan
2
View Album
Fri Feb 10 2023
The Score
Fugees
Kende fugees niet eens maar nummers en vooral beats heel herkenbaar. De rap is alleen wat minder, maar toch Hefs lentesessie 2009 beat dus dat verdient 4 sterren
4
View Album
Mon Feb 13 2023
Back At The Chicken Shack
Jimmy Smith
Heerlijke albumcover, verder qua muziek wel lekker album. Heb eigenlijk weinig verstand van jazz maar klonk wel goed
3
View Album
Tue Feb 14 2023
Brothers In Arms
Dire Straits
Vind het altijd lastig wat ik nou van de Dire Straits vind, want het zijn eigenlijk gewoon saaie gasten die goede muziek maken. Dit komt vooral door het goede gitaarspel. Alleen als dat er dan niet in zit wordt het vrij snel saai.
Zelfde als dit album, waar het met een paar leipe bangers begint maar daarna wordt het redelijk saai.
3
View Album
Wed Feb 15 2023
Bayou Country
Creedence Clearwater Revival
Lekkere country rock. Ken wel wat pokoes van ze maar stonden allemaal niet hierop. Herkende wel proud mary waarvan tina turner hem blijkbaar gecovered heeft wat ook een lekker plaatje is.
4
View Album
Thu Feb 16 2023
She's So Unusual
Cyndi Lauper
Bangers
4
View Album
Fri Feb 17 2023
Madman Across The Water
Elton John
Merk toch wel vaak op dat bij oudere albums van bekende artiesten dat de eerste pokoe bekend en hard is, en dat je er dan wel zin in hebt, maar dat de rest dan een beetje uitzitten is. Niet slecht maar ook niet goed.
Fun fact: Elton john heeft al in 5 verschillende decennia een top 10 hit gescoord
3
View Album
Tue Feb 21 2023
Every Picture Tells A Story
Rod Stewart
Album beetje half geluisterd was denk ik wel prima, maar rod stewart mooie vent dus 3 sterren
3
View Album
Wed Feb 22 2023
Penance Soiree
The Icarus Line
1
View Album
Thu Feb 23 2023
The Sun Rises In The East
Jeru The Damaja
DJ Premier beats en goede old school east coast rap. Kende alleen mental stamina, wat ik wel echt een goed nummer vind net als de rest van het album eigenlijk. Staat blijkbaar in het rijtje met east coast classics uit die tijd waar ik het nu ook mee eens ben
5
View Album
Fri Feb 24 2023
If I Could Only Remember My Name
David Crosby
Prima
2
View Album
Tue Feb 28 2023
25
Adele
Ooit op vakantie met de fam dat andere album veel gedraaid, vond dat wel leuker eigenlijk. Mooie stem, maar muziek die ik zelf nooit opzet
3
View Album
Wed Mar 01 2023
1984
Van Halen
Wat herkenbare nummers, maar vind hun synthesiser achtige shit niet heel hard. Al is jump wel echt een iconische plaat
3
View Album
Tue Mar 07 2023
Cypress Hill
Cypress Hill
Leipe soort rap eigenlijk, kan het wel waarderen
4
View Album
Wed Mar 08 2023
Technique
New Order
Weinig over te zeggen. Blue monday hard nummer van ze maar stond hier niet eens op
2
View Album
Mon Mar 27 2023
The Gershwin Songbook
Ella Fitzgerald
Lekkere stem, en hele gemoedelijke muziek.
4
View Album
Tue Mar 28 2023
Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space
Spiritualized
Lijkt een beetje op pink floyd maar dan nog experimenteler. Gaat daarom echt alle kanten op maar soms misschien ook iets te ver. Zitten wel wat lekkere platen tussen
4
View Album
Wed Mar 29 2023
Mothership Connection
Parliament
Heerlijk funk album en ook mooi dat de hardste banger pas op het eind zit waardoor je er lekker naartoe kan leven! 5 sterren voor de verandering
5
View Album
Fri Mar 31 2023
Oracular Spectacular
MGMT
Dit is altijd mijn definitie van indie geweest, terwijl dit eigenlijk ver boven de ander indie zit die hier voorbij kwam. Tijdens mijn middelbare schooltijd veel geluisterd, dus sweet memories albumpje, 5 sterren
5
View Album
Mon Apr 03 2023
The Genius Of Ray Charles
Ray Charles
Iets te big band en jaren 50 voor mij
2
View Album
Tue Apr 04 2023
Led Zeppelin
Led Zeppelin
beetje blues rock. Zat lekker op de john deere het gras te maaien terwijl ik dit luisterede dus voelde me een beetje een Amerikaanse boer.
4
View Album
Wed Apr 05 2023
Buena Vista Social Club
Buena Vista Social Club
Lekker, alsof je in Latijn-Amerika aan het hangen bent
4
View Album
Fri Apr 07 2023
Gorillaz
Gorillaz
Kende het album niet op een paar bangers na. Album gaat een beetje alle kanten op maar niet echt verrassingen terwijl ik daar wel op hoopte
3
View Album
Tue Apr 11 2023
Parallel Lines
Blondie
Album valt eigenlijk nergens tegen. Van begin tot einde goed met wat piekenn
4
View Album
Thu Apr 13 2023
The Miseducation of Lauryn Hill
Lauryn Hill
Prima album, maar als ze begint te rappen valt het toch wel tegen. Beats wel lekker, maar kan ze ook moeilijk uit elkaar halen
2
View Album
Tue Apr 18 2023
Bizarre Ride II The Pharcyde
The Pharcyde
Old school rustige rap, niet bijzonder goed maar gewoon lekker
3
View Album
Wed Apr 19 2023
Fleet Foxes
Fleet Foxes
Zou dit nooit meer opzetten, maar vond de insteek wel geinig
2
View Album
Fri Apr 21 2023
My Generation
The Who
Deed me aan the beatles in het begin denken, maar dan vind ik thee beatles beter
3
View Album
Mon Apr 24 2023
Liquid Swords
GZA
Toen ik dit ooit voor het eerst luisterde begreep ik er niet zo veel van maar dit album ben ik steeds meer gaan waarderen. Toch wel een van de parels van de hele wutang groep
4
View Album
Wed Apr 26 2023
Siamese Dream
The Smashing Pumpkins
Lastig te raten want ik vind het echt totaal niet mijn muziek, maar voor het totaal niet mijn muziek vinden vond ik het wel goed, en zat het ook wel lekker in elkaar. 3 sterren dan maar lekker veilig
3
View Album
Thu Apr 27 2023
Crossing the Red Sea With the Adverts
The Adverts
Wel prima album, punk met wat humor. Het geeft ook een beetje de indruk dat ze maar wat deden wat eigenlijk prima werkt.
3
View Album
Fri Apr 28 2023
Honky Tonk Heroes
Waylon Jennings
gewoon lekker country
3
View Album
Mon May 01 2023
Aqualung
Jethro Tull
Weet het niet ben niet zo van de fluiten, maar wel prima muziek
2
View Album
Tue May 02 2023
Pet Sounds
The Beach Boys
Had verwacht dat ik dit nicer zou vinden. Iets te zoetsappig allemaal
2
View Album
Wed May 03 2023
Diamond Life
Sade
Gewoon lekker. In het zonnetje in de auto rustig naar huis gereden
4
View Album
Thu May 04 2023
Ill Communication
Beastie Boys
Wou altijd al een keer de beastie boys checken, maar dat ga ik vanaf nu niet meer doen
2
View Album
Fri May 05 2023
Synchronicity
The Police
Prima
2
View Album
Mon May 08 2023
The Poet
Bobby Womack
Lekker en smooth.
4
View Album
Tue May 09 2023
With The Beatles
Beatles
Korte nummers niet zo fan van, en muziek is prima
2
View Album
Wed May 10 2023
Foxbase Alpha
Saint Etienne
leuk album, wel grappig in elkaar gezet. Merkt dat het veel gesampled is waardoor sommige nummers zelf beetje hiphopachtig worden. Maar zou het niet nog een keer luisteren want toch vaak beetje kut
2
View Album
Thu May 11 2023
Here Are the Sonics
The Sonics
Grappig dat garagerock echt een term is voor een genre wat het ook omarmt. Niet bijzonder maar wel geinige covers
3
View Album
Mon May 15 2023
Step In The Arena
Gang Starr
Gang starr heel hard. Ziet wel dat ze gedurende ze verder zijn zeker de rap beter wordt. Nu merk je dat premier vooral de kar trekt
3
View Album
Tue May 16 2023
Next
The Sensational Alex Harvey Band
Had niet in deze lijst gehoeven, zeker voor uit die tijd met deze muziek
2
View Album
Mon May 22 2023
Teen Dream
Beach House
Prima, beetje op de achtergrond geluisterd
3
View Album
Mon May 29 2023
Franz Ferdinand
Franz Ferdinand
Wel leuk
3