Absolutely class album. Hesitating to give 5 stars for the irrational reason of rating the first of 1001 albums. But love the Doors
Not bad, not good either. It’s just not so interesting and doesn’t captivate or tell a story.
Everything on this album just clicks. Hard to give a rating lower than 5 for any album with such guitar play of Knopfler. Absolute no skip and also an album that you can listen to everyday, while doing anything. Cooking, drinking, sports, reading, that’s rare.
No questions asked. Hands down best and most creative punk album ever made. Might feature in best albums ever, at least it is mine. For how inkovative and alternative this album is, absolute no concessions were made on quality.
FTL: This album is like being spawned in a tropical rainforest, not knowing where the fuck you are. Surrounded by exotic bird sounds and trees breathing lively, a talking bonobo shows you the way. Really hearing influences of Miles Davis throughout the record but combined with the synths, flute and sly influences, this really is an amazing record.
FTL: Very interesting album. Quite like nothing I’ve heard specifically. Intensifying melodies followed by very soft an distant ones. Some eerie sounds in there. Has some features of the Doors. Also heard some Pixies elements in there but guess that would be the other way around, timeline wise. Was even more intrigued after googling the band afterwards and noticing the glam and goth style with Bowie influences. Album doesn’t get more than 3 stars tho, but that’s because we have to keep in mind all other great albums still coming.
FTL: Yeah… not my taste. But not horrible music, good voice.
Funky, cool
Absolutely class album. All over the place in terms of genres, influences and rhythm. But it works. Can see why someone would borrow from Spirit :)
Love van Halen, mediocre album
Volgens mij de eerste plaat die bewust door mijn handen ging. Sindsdien hooked.
Dit is mijn all time favourite Beatles album. Denk wel 100 keer geluisterd, maar gaat gewoon niet vervelen. Dit is voor mij de definitie van 5 sterren.
Mijn favoriete nirvana album. Gaat met vlagen door merg en been. Zo rauw en zo precies als bedoeld. Ik kan dit album eindeloos luisteren.
Zit gewoon zo goed in elkaar.
Een van mijn favoriete hiphop albums
Ja simpel toch
Best wel van genoten.
Heel eerlijk. Eerste keer dat ik dit album luister, maar had stiekem al score ingevuld van tevoren.
Als je zou weten welke streak aan albums ik heb geluisterd voordat ik aan deze mocht beginnen vandaag, kan je je voorstellen dat ik eindelijk een tikje van God op mijn schouder voelde.
Geweldig album, zo verhalend en gevarieerd. Elk nummer raakt de juiste snaar. Favoriet: mother, murder by numbers.
The influence of this man is beyond comprehension. Amazing album, the live album even works for him. Starting to doubt the transitivity of my scores by now, but let’s make it a 4/5.
Toen ie 6 nummers diep in “no name no. 5” zei “I hope you like waiting” zong, bereikte ik wel mijn fysieke staat van verveling. Nee, ik hou niet van wachten, en zeker niet tot dat langzame album van jou nou eens klaar is. Verder wel best wel rustgevende muziek. Het is relaxt, maar het maakt me ook niet warm of koud.
Echt muziek op de achtergrond in een koffiezaak. Of in de lift. Of op je iPod omdat dat het enige album was dat iTunes gratis erop zette, en je wil hem nog niet jailbreaken. Of op de radio in de voorbereidingskamer alvorens de verbrandingsovendeur geopend wordt van het crematorium. Dan is elliot smith wat je hoort, en specifiek “say yes”. Super.
Vond dit wel leuk
Het is obviously kwalitatief goed, maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Fucking gejengel van Bono. Iemand in de comments zei het heel mooi: net een 3-jarig kind dat niet zijn zin krijgt. Dan elk nummer klinkt zo ongeveer hetzelfde. Alles gepolijst en gepoetst. Alles ademt commercie, muziek zonder diepgang, maar radio ready voor de massa. Dat is een keuze, en je verdient er ook lekker veel knaken mee. Maar de muziek krijgt in mij echt helemaal niets los.
Ik heb niet de juiste woorden of kennis om te beschrijven wat dit album doet.
Op zich vermakelijk. Niets bijzonders
Tip: doe alleen swasi met al je vijf fingers om de score te bepalen, als je niet al een tekstuele review hebt geschreven. Je loopt de kans dat je score niet overeenkomt met je tekst.
7.5/10, zeker als je bedenkt dat ze van bijna een decennium langzame neerwaartse spiraal gingen, naar een killer van een album. Niet het beste in losse genres, maar toch wel de beste punk-pop rock opera (weinig competitie). Laatste halve puntje krijgen ze voor hoe Billie Joe Armstrong als een verdwaalde worm op het podium lag soms
Amazing album
Ja helemaal kut, wel kleine guilty pleasure aan overgehouden
Er zijn weinig albums die je zo pakken aan het begin en vasthouden. Het is politiek, het is anti establishment, anti performatief, klassenstrijd. Geweldige mix van punk en soul, en daarmee wat meer emotioneel harmonisch dan veel andere punk, wat overigens geen kwaliteitsverschil is maar gewoon anders. Dan nog die lekker dramatische stem van Rowland. De samenstelling van het album en de energie is voor mij bijna perfect.
Very enjoyable but to me doesn’t resonate on a deeper level than that.
One of my all time favourite artists. Minor issue with the album is consistency of energy. Some of the songs are just ever present in my playlist and are pure fuel. But the album just doesn’t make a perfect no skip, so four stars.
FTL: I might just not understand this record. Would I die listening to this again… no. But wouldn’t do it voluntarily either.
Hard to argue otherwise
Liked it very much. Interesting record.
Old Whiny, Kermit voiced Neil Young. Love it, sucker for Neil young and this album is like being dropped on the plains, with a guitar and a bottle of whisky.
Yeas
I love this album. Amazingly crafted social critique from within.
Always soothes me in the right way. Brothers in arms, the track, might be one of the most beautiful songs of Dire Straits. It punishes you at the end of the album for coming up wat a score less than 5. Made me almost change.
What can I say… no possible alternatives than 5 stars for the clinically sane amongst us
Supertramp is one of those bands, love their music, whack name, albums I find mwah. Some individual songs will capture me from start to end. And starting with Davies on that keyboard in the first song I think this is it! But then it doesn’t keep my attention entirely throughout the album. It’s a great album to have playing in the background when with friends.
FTL: Were the first song the album. 5 stars
Just hasn’t aged well
Biased maybe, but one of my top 5
FTL: Well… that was fucking boring. Took me an eternity to get through. Checks every box for music to focus to, so will definitely recycle it for that. But imo for pure listening purposes, ondraaglijk. Good album title however so 1 star for that.
Bobby Dylan, de man die mij aan alles kan laten twijfelen, mijn muzieksmaak, mijn pretenties, mijn hele bestaan. Hij is zo fucking goed maar toch haat ik hem de helft van de tijd vanuit het diepst in mijn hart. Wanneer hij met die jankstem zingt terwijl hij zijn veel te langgerekte mondharmonica solo’s begint, wil ik mezelf steken met een stabilo. Dan komt hij weer met de meest poëtische teksten en blues rock melodieën en ben ik een sicke fanboy. Er zijn er weinig die me van 1 naar 5 sterren laten switchen binnen 3 minuten. Album > live compilatie. Disc 2 >> Disc 1. 3 sterren voelt goed.
Foundational fatty domino, not a 5 to me but that’s really just taste
Country, folklore, in een modern poppy jasje met best interessant, out of the box, instrument gebruik. Soms bijna soort filmmuziek. Leuk gedaan. Attack el robot attack is heel vet.
Die vent heeft zo’n ille range. Echt geniaal, teksten, compositie, stem, alles klopt. Toch, noem me uncultured, ik kan dit niet ff onderweg in de metro luisteren. Hoop dat ik binnenkort die sereniteit vind, voor nu zijn probleem, 1 sterretje minder.
Dit heb ik altijd met Venom. Het mist gewoon muzikaliteit en vooral (muzikale) creativiteit. Echt niet te vergelijken met de rest van NWOBHM. Kortom, gebrek aan joie de vivre. Dit album is daar een pracht voorbeeld van, whack. Desondanks, wel echt veel invloed gehad op hardere metal stromingen dus dat moet ik ze meegeven. Bursting out 12” is goed.
Ja ja ja
FTL: Prima lekker blues album, werkt doordat nummers kort zijn; houdt verder niet echt je aandacht vast. Achtergrond kroeg’ish. Indifference (mono) en sweet ride zijn wel dik. Net geen drie sterren.
Ja oke’ish, bietje saai
Kan je moeilijk omheen
Blijft funky, hoge 3
Ik begrijp dizzee nooit zo goed, als iemand me kan uitleggen hou ik me aanbevolen.
Dit heeft me vrij positief verrast. Kende het niet maar is heel dik gedaan. Vrij elektronisch en cinematisch, maar toch echt een rock plaat, en dan ook Frans. Vrij apart. Vindt dit wel een beetje Nine-inch nails.
Album cover en titel moet insinueren dat je je vast moet houden, want het wordt vuurwerk. De helft van de nummers spreekt over rock and roll. Wat je krijgt is commerciële sell-out pop. Het is geen mega slecht album maar het mist volledig authenticiteit en diepgang. Wel een beetje kenmerkend voor hair en glam metal. Maar dan nog is dit uitermate oninteressant.
Helemaal tot rust gekomen
Alsof ik zweef
Best lekker
Heel vet gedaan, die psychedelische rock gecombineerd met groovy elektronisch. Echt apart.
Niet mijn absoluut favoriete album van OutKast, maar ik kan enorm waarderen hoe dit georganiseerde chaos is. Invloeden van allerlei muziek stromingen en complete schijt aan hoe hiphop ‘hoorde’ te zijn op dat moment. Daarmee ruimte gecreëerd voor veel nieuwe creativiteit.
Ja descent, miss moet het nog meer op me groeien maar ik leef te kort om alles twee keer te luisteren.
Een paar bangers, verder natuurlijk een beetje oubollig. Niet iets wat jij ik de hele tijd kan luisteren
Absoluut vuur. Het is zo vet als je op deze manier genres en racistische vooroordelen kan overstijgen. Dit album voedt de ziel
Cool gedaan, die country invloeden door een echt postpunk album. Ik had dit nog nooit geluisterd, erg nice.
Heb waarschijnlijk weinig toe te voegen aan de goede aan pretentieuze analyses. Maar, enorm ruimtelijk en helder. Hij kon vast niet ontevreden zijn als eerste solo album. Wist overigens niet dat hij niet in kaneel gelooft.
Enorm gecontroleerd en gedisciplineerd. Totaal geen concessie op de kwaliteit terwijl het wel echt hard en duister is. Een perfecte uitvoering van death met trash gecombineerd. Enige nadeel is wel dat je akkoord moet gaan met de cookie monster growl hier en daar.
Denk 4
Niet zo’n fan
Luisterde garbage nooit omdat ik het neppe zooi vond dus ging er al me redelijk wat vooroordelen in. Luisterde dit album terwijl ik aan het koken was en vond het meteen weer kut. Toen afgezet. Ochtend erna in de trein de realisatie dat ik dit album nog niet had afgeluisterd dus begon mijn dag weer kut. Toch maar besloten om het opnieuw te luisteren vanaf het begin. En toen klikte het ineens. Kon het waarderen. Vooral hoe sterk de verschillende stijlen zijn gecombineerd. Hazy tonen en Shirley Manson echt heel goed in het switchen tussen stijlen. Klasse album.
Nostalgie 10/10. Alsof ik weer 10 jaar ben en bij mijn ma in de auto zit. Mijn ma had 4 cd’s in de auto, waarvan deze er één was (de andere waren Tracy chapman, Marco Borsato en Ilse de langhe, één en al vuur dus). Dit album zit zo goed in elkaar, en joans stem is gewoon heerlijk om naar te luisteren.
Wat een bipolair album. Maar toch erg van genoten
5 sterren voor titel en band naam. Muziek wel echt dikke mwah. Willen punk zijn, maar hebben art school flow.
Moest hem even op Wikipedia opzoeken zelfs. Nog nooit gehoord van gekke rufus. Dit zal ongetwijfeld objectief een enorm goed album zijn. Ik zal dan ook pretenderen dat ik dat heb waargenomen. Vind het wel knap hoeveel reikwijdte hij heeft. Vind het alleen niet perse complementair. Het is niet helemaal voor mij.
Mijn kleine sidequest op Wikipedia maakte me wel benieuwd. De beste man heeft op het toppunt van zijn crystal meth verslaving een soort psychotische week gehad, waarin hij oa ook een “debauched night” had met zijn moeder en een andere vrouw van in de 60. Dit laat toch teveel open ter interpretatie als je het mij vraagt. Ohja, daarna dus rehab en dit album gemaakt.
Hier heb ik heel geduldig op gewacht.
Luister best wel veel Alice cooper maar Kan me niet heugen dat ik ooit een volledig album in een zit heb geluisterd. Had toch een beetje verwacht dat dit te gepolijst en arena proof was. Maar verrast me positief in hoe cinematisch en theatrical het is, en het werkt. Best van genoten.
Kende The Hives niet. Best een vette band. Goed uitgevoerd garage rock revival album. Maar wat ik ook met the Strokes en the White Stripes heb, deze stijl is vet voor individuele nummers. En die zal ik ook prima luisteren. Mijn aandacht wordt op zo’n album alleen niet genoeg vastgehouden doordat de riffs, intonatie en stijl zo vergelijkbaar zijn tussen verschillende nummers. Dat maakt dat het als album voor mij een 3.
Best wel kut gewoon
Prima kut
Ja wel echt vet, maar dit aget toch net matig.
Echt uitzitten dit
Begin eerste nummer klonk alsof het weer zo’n verplicht nummertje ging worden dit album. Toch maar aangeknald op de fiets… ik weet niet wat het is maar het is kk vet
Yes
Het is eigenlijk te mooi dat deze na muddy waters komt. Album is eindeloos goed. Imo perfecte uitvoering van blues rock, met echt specifieke southern sound erbij. Je hoort ook mooi terug dat bands over het gehele rock spectrum hebben geleend van zz top, wat meer latere blues rock, en revival soorten, maar ook gewoon metal bands. Iedereen wil die groove.
Niet zo’n sterke mening over, maar echt te lang voor hoe mediocre het is
Heel verrassend, vond vooral Yela, Hamady Boiro en Gidelam Nice. Verder met vlagen een beetje saai of zo.
Niet mijn nummer 1 album van maiden maar gewoon een super goed album.
Geweldig album. Veel nummers al geluisterd maar nooit het album in zijn geheel. Als het niet je ding is, is het wel lang. Maar dat is niet mijn probleem nu.