View Album
Tue Aug 30 2022
Hot Buttered Soul
Isaac Hayes
eka biisi tosi hyvä vaikkei tuntunut loppuvan koskaan. singleversio hyvä, kitara makee
mut miksi toka biisi jatkui samaan tapaan ikuisesti?
puhelauluun mennessä keskittyminen herpaantuu, oisko ollut vähän tiivistämisen paikkoja kuitenkin, vaikka on vain 4 biisin albumi
3
View Album
Wed Aug 31 2022
The Poet
Bobby Womack
vähän meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos
eka biisi oli hyvä, samoin If you think you're lonely now yllätti
2
View Album
Thu Sep 01 2022
Gorillaz
Gorillaz
tuttuja biisejä Flow-keikalta!
toimii työn taustamusiikkina. huono puoli: jää taustamusiikiksi. mutta nyökäytyttää koko ajan
3
View Album
Fri Sep 02 2022
Fear Of A Black Planet
Public Enemy
kuuntelin loppuun, parempi kuin odotin! tosi 1999, ei voi väittää etteikö olis vanhentuneen kuuloisia skrätsäys-/sämpläys-interludeja, hassu tuplaustyyli. voimaa ja sanomaa (jota en kuunnellut)
3
View Album
Sat Sep 03 2022
Low-Life
New Order
no tätäpä on tullut toki jo kuunneltua ja tykättyä! etenkin Perfect Kissiä. tykkään aina vaan. tulee nyt vähän Dingo-vibat mut onhan tää parempi.
4
View Album
Sun Sep 04 2022
Live At Leeds
The Who
(ehkä väärä levy mut tarpeeksi lähellä.) varsin pätevää, live tuo tähän heti lisää jotain sellaista, mitä oon The Whossa kaivannut aiemmin. ehkä bassovoittoisempaa? tai sitten se on tuo vuosi 1970, hyvä ajanjakso. klassikkohittejä, ei valittamista, mut ei herätä suuria tunteita.
2
View Album
Mon Sep 05 2022
Time (The Revelator)
Gillian Welch
ei ole minun genre tällainen folk, vaikka kuulosti hyvältä sellaiselta. kauniita kappaleita, vähän pitkiä. vika kappale jäi pituutensa takia parhaiten mieleen, avausraita iskevin.
2
View Album
Tue Sep 06 2022
Pretzel Logic
Steely Dan
Steely Dan on ollu ainakin viimeisen vuoden joku skenejuttu, joten odotin pahinta. mut täähän oli kunnolla groovaavaa bluesia! aloitusraita levyn paras. sopivan lyhyt levy. hupiukkomusaa. pretzel!
3
View Album
Wed Sep 07 2022
Spy Vs. Spy: The Music Of Ornette Coleman
John Zorn
kansikin jo kertoo, että saksofonimelujazzia. ei toimi mulle.
1
View Album
Thu Sep 08 2022
Fishscale
Ghostface Killah
tykkään Ghostfacen tyylistä, mukava kuunnella ja sopivan ei-niin-väkivaltaisen gansta. meni hieman tasapaksuksi puuroksi taustamusiikkina kyllä
3
View Album
Fri Sep 09 2022
No Sleep 'Til Hammersmith (Live)
Motörhead
Ace of Spadesillä sisään niin kuin kuuluukin. yllätyin, kuinka periaatteessa monipuolinen setti olikin, vaikka rekalla eteenpäin jyrättiinkin tasaisesti koko ajan. ei ihan sama biisi koko ajan, mut melkein
2
View Album
Sat Sep 10 2022
The Queen Is Dead
The Smiths
vanha suosikki. tosin aina oon ollut sitä mieltä, että Smiths alkaa puuduttaa viimeistään keskellä levyä. onneksi There is a light... vain on hyvä biisi.
3
View Album
Sun Sep 11 2022
Black Holes and Revelations
Muse
Knights tietenkin on edelleen loistava, hitit ja rakenne kantaa, mutta mahtipontisuus, sanotukset ja Bellamyn maukuminen kyllästyttää nopeesti
2
View Album
Mon Sep 12 2022
Songs From The Big Chair
Tears For Fears
en muista kuunnelleeni tätä aiemmin, mutta ilmeisesti hittikimara, koska tiedän kahta lukuun ottamatta kaikki biisit? Shout on aivan loistava. kyllä vähän alt kasaripoppi sytyttää ylipitkistä biiseistä huolimatta
4
View Album
Tue Sep 13 2022
Layla And Other Assorted Love Songs
Derek & The Dominos
menettää ainakin yhden tähden pituuden takia, eihän tällaista tiluttelua ja show-offia näin kauan jaksa. nautin kuitenkin rakkauslauluista. vaikea arvostella.
3
View Album
Wed Sep 14 2022
The Visitors
ABBA
hieman toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, äklömakeita biisejä pari eli perus ABBAa. mutta! ei voi olla lipsynkaamatta. One of us on suosikki-ABBAa
3
View Album
Thu Sep 15 2022
Rubber Soul
Beatles
vähemmän kuultu Beatles ansaitsee melkein jo sillä tähden. alussa on ärsyttävän itsetietoiset Drive my car ja Norwegian wood, mutta sitten paranee ja menee hyvääb 60-lukufiilikseen. etenkin lopetusraidasta jää hyvä mieli.
3
View Album
Fri Sep 16 2022
Maxwell's Urban Hang Suite
Maxwell
onpas karamellinväristä ja samettista, jenkkimusaa. en saa kiinni: ei herätä tunteita. (erikoinen kansi, miksi enari on siinä noin isolla?)
1
View Album
Sat Sep 17 2022
Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Arctic Monkeys
solid. nostalgian ja sen, että levy edelleen toimii, takia pitää antaa monta tähteä. kunnon 2006 kitarat ja brittilyriikat.
5
View Album
Sun Sep 18 2022
Skylarking
XTC
huilusta miinusta. alku ei ollut niin paha, loppu meni toisesta korvasta sisään, toisesta ulos
1
View Album
Mon Sep 19 2022
Apocalypse Dudes
Turbonegro
mikäs tässä kun kaahataan eteenpäin. onnistuneita hittejä väleissä, hyviä sanoituskoukkuja. ei vakavaa
3
View Album
Tue Sep 20 2022
Loveless
My Bloody Valentine
osastoa sunnuntaimusiikki. kivasti maalailee ysärin tulevaa äänimaailmaa. hiukan liian himmailua, tylsää pikku kikkailuista huolimatta, mutta taustamusiikkina toimii silti paremmin kuin hyvin. haluaisin tykätä enemmän
2
View Album
Wed Sep 21 2022
The Beach Boys Today!
The Beach Boys
onhan tämä malliesimerkkipoppia, kirjaimellisesti suunnannäyttäjä. Do you wanna dance on toki loistava. muuten ei 60-lukusoundi mulle nappaa, ollaan liian puhtoista poikaa
2
View Album
Thu Sep 22 2022
Beyond Skin
Nitin Sawhney
juu kyllä minun sydämessäni on paikka tällaisille elektronisille, synkähköille albumeille! en tosin ihan saa kiinni tämän nerokkuudesta, mutta monipuolisuus ja Intia ilahduttavat. omaääninen
2
View Album
Fri Sep 23 2022
Legalize It
Peter Tosh
reggaen parhaimmistoa kyllä, ei jumittelua ja venyttelyä. ei herätä suuria tunteita, mutta voisi kuunnella toistekin. osastoon sunnuntaimusiikki
2
View Album
Sat Sep 24 2022
There's No Place Like America Today
Curtis Mayfield
tämä on lauantaimusiikki. joku falsetti-r'n'b:ssä ilahduttaa. mutta eipä jäänyt mieleen
2
View Album
Sun Sep 25 2022
Want Two
Rufus Wainwright
eipä kyllä lähtenyt, on vähän turhan paljon näyttämistä. voisin luunnella uudestaan sen takia, että ehtis enemmän kiinnittää huomiota yksityiskohtiin
1
View Album
Mon Sep 26 2022
Alien Lanes
Guided By Voices
tämä olisi parempi jos bändi olisi Briteistä, kolinasta huolimatta puuttuu rosoa, joka tekisi näistä sinänsä kiinnostavalta vaikuttavista biiseistä oikeasti kiinnostavia. eka biisi antaa toisen tähden
2
View Album
Tue Sep 27 2022
James Brown Live At The Apollo
James Brown
fiilistelyä ja ajankuvaa, ihan kiva
2
View Album
Wed Sep 28 2022
Superfuzz Bigmuff
Mudhoney
meni meluksi mun korvissa eikä jäänyt mitään mieleen - paitsi tietty itsetietoisuus (huonolla tavalla eli liikaa yritystä). onko tämä historiallisessa kontekstissa merkittävä albumi vai häh?
1
View Album
Thu Sep 29 2022
Os Mutantes
Os Mutantes
portugalin kieli ilahduttaa ja tällainen yellow submarine -calypso-meno. ja Baby-biisi Maria Gasolinan coverin takia, alkuperäinenkin tosi kiva. ehkä välillä liikaa samaa ns. taiteellisuutta kuin seko-Beatlesissa. hieno kansi!!
2
View Album
Fri Sep 30 2022
Live!
Fela Kuti
varmaan ollut hieno live. odotin ehkä menevämpää tai enemmän vaihtelua, rummut meni nyt ennemmin transsitilaan. puolensa siinäkin
2
View Album
Sat Oct 01 2022
Mr. Tambourine Man
The Byrds
vähän tylsä mutta ei huono. Dylan-biisit toimii hyvinä poppikappaleina
2
View Album
Sun Oct 02 2022
Smash
The Offspring
kyllä minä tykkään! tahti on hyvällä tavalla kova
4
View Album
Mon Oct 03 2022
Dust
Screaming Trees
johonkin nostalgiasuoneen tämä tehoaa. voisin laittaa taustalle soimaan uudestaankin, mutta tietynlainen grunge-proge-geneerisyys estää sen, että jaksais kummemmin keskittyä
2
View Album
Tue Oct 04 2022
Be
Common
mistä tiedän nääkin biisit? varmasti siis klassikoita. GO! on aivan todella hyvä. toimiva kokonaisuus, pehmeä tunnelma läpi levyn olematta kuitenkaan lälly
3
View Album
Wed Oct 05 2022
The New Tango
Astor Piazzolla
en osais sanoa tätä tangoksi? mutta ksylofoni hymyilyttää. Yann Tiersen -viba, tai siis Tierdenissä Piazzolla-viba. eipä tule uudelleen kuunneltua
2
View Album
Thu Oct 06 2022
Doolittle
Pixies
klassikkohitit toimii, erityisesti Hey. Pixiesiä parhaimmillaan, tästä on suunta vain alaspäin. hieman kuuluu jo ysärin kolahtelut, hauskaa
3
View Album
Fri Oct 07 2022
Brutal Youth
Elvis Costello
turhaa ja elitistisen kuuloista. melkein rockoopperaakin välillä, kuin Muse ois ottanu vaikutteita.
1
View Album
Sat Oct 08 2022
Siembra
Willie Colón & Rubén Blades
no tää tosiaan on hyvää salsaa! salsa on usein aika tyhjänpäiväistä saman toistoa, tässä tykkäsin joka biisistä. perjantaimeno! (María Lionza -biisin loistavaa introa on Major lazer sämplännyt, kiva huomata)
4
View Album
Sun Oct 09 2022
Throwing Muses
Throwing Muses
meni hieman ohi, ei jättänyt juuri muistijälkeä
1
View Album
Mon Oct 10 2022
Fifth Dimension
The Byrds
"1960-luvun idea", siltä tää levy kuulosti
2
View Album
Tue Oct 11 2022
Ten
Pearl Jam
nostalgia-arvo on mulle iso, mutta onpa myös oikeasti tosi hyvä levy. alusta pitkälle kunnon hittiputki, taso säilyy! ihanaa.
4
View Album
Wed Oct 12 2022
Cross
Justice
Waters of Nazareth toimii edelleen, muuten vähän huonommin, vaikka tykkään ja nostalgia-arvo kohottaa. hieman liikaa äänen rikkomista
3
View Album
Thu Oct 13 2022
The Pleasure Principle
Gary Numan
futuristista tosiaan, jo kasarisoundi vaikka ei ihan kasaria vuoden puolesta ole. eipä jäänyt tunteita tai muuta mieleen
1
View Album
Fri Oct 14 2022
Here's Little Richard
Little Richard
klassikkohajan nämä. hyvä meno. toivoisin enemmän albumikokonaisuutta, mutta eipä sitä voi 50-luvun levyltä vaatia
3
View Album
Sat Oct 15 2022
Talking Heads 77
Talking Heads
kitarointia, joka ei ärsytä. tarttuvia biisejä toisensa perään, jäävät kyllä vähän toistensa varjoon eli menevät massaksi, koska soundi on aika sana. välillä vähän 70-luvun suomi-iskelmä-laulu, huvittaa.
4
View Album
Sun Oct 16 2022
Public Image: First Issue
Public Image Ltd.
kuunnellessa hyvä, mut muistellessa mieleen ei palaa juuri muuta kuin hyvät kitarat ja tietynlainen ajattomuus. ja Anna-Lisan koukku
3
View Album
Mon Oct 17 2022
Selected Ambient Works 85-92
Aphex Twin
hyvää. klassikoita. mukaansatempaavaa (jumitukseen ja miksei tanssiin)
4
View Album
Tue Oct 18 2022
Heroes
David Bowie
alku oikein hyvä, b-puoli vanhentuneita outouksia
2
View Album
Wed Oct 19 2022
Bryter Layter
Nick Drake
ei varsinaisesti inhota, mutta onpas hissimusiikkia (huilu...). ilman jazzia olisi parempi.
2
View Album
Thu Oct 20 2022
Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space
Spiritualized
no enpä tiedä... en näe tarkoitusta, miksi pitäisi olla näin suureellista. paikoih ihan hyvää tunnelmointia, se ois riittänyt. öiaan raskasta.
1
View Album
Fri Oct 21 2022
Superunknown
Soundgarden
kuuluu bändeihin, joista mun pitäis teoriassa tykätä, mut käytännössä puuduttaa. tavallaan lohdullisen tuttu soundi, jota voi pitää äänimattona taustalla, mutta ei herätä oikein muita tunteita kuin väsymyksen
2
View Album
Sat Oct 22 2022
The Joshua Tree
U2
hittiputki, tosin b-puolella lässähtää. ja mitä on lopun hyssyttely? oikeesti kyllä hyvää stadionrockia
3
View Album
Sun Oct 23 2022
Funeral
Arcade Fire
Arcade firen levyistä tämä on paras, ja böndin merkitys indielle on iso, eli sinänsä puoltaa paikkaansa. mutta tylsä! Rebellionilla saa toisen tähden
2
View Album
Mon Oct 24 2022
Electric Ladyland
Jimi Hendrix
lyhyempänä olisi toki toiminut ehkä vielä paremmin, mut toisaalta live-tunnelmaan sopii loputon pituus. tosi hyvä alku eikä hyytynyt loppua kohden, mitä nyt meni johonkin transsiin
4
View Album
Tue Oct 25 2022
The Blueprint
JAY Z
eheää mukavaa kuunneltavaa. mikään hetki tai biisi ei kuitenkaan noussut kovasti esiin tai suosikiksi. ehkei tarvitsekaan? upee kansi
2
View Album
Wed Oct 26 2022
Bone Machine
Tom Waits
rautakankien kolistelua! muistin/odotin, että levy olisi ollut enemmän kokonaisuus. ehkä kuitenkin on teemalevy? Tom Waits viehättää syksyllä, mutta en saanut punaisesta langasta kiinni tässä albumissa
2
View Album
Thu Oct 27 2022
Bookends
Simon & Garfunkel
tykkään tästä levystä! Bookends themestä erityisesti. hyviä itsenäisiä kappaleita, jotka ehkä kolmea viimeistä lukuunottamatta ovat silti selkeösti yhtä (vikat jotenkin ilottelee liikaa?)
4
View Album
Fri Oct 28 2022
Raw Like Sushi
Neneh Cherry
hyvää poppia, etenkin a-puoli! ei aivan kasatikolinaa, ei vielä ysärijytää, lisänä vanhentuneen kuulloinen räppi. toimii. edellä aikaansa? tulee fiilis, että Nylon beat on ottanu paljon tästä. mutta se lienee vaan tämä yleis-pre-ysäri-girlpower.
3
View Album
Sat Oct 29 2022
All Things Must Pass
George Harrison
tää levy sai mut huomaamaan, että Georgehan laulaa Beatlesissa tosi paljon ja taitaa olla mun lempi-beatle. isot biisit, isot raamit, mutta esittää pientä. onneksi ei yhtään sievää. herättää vähän mielenkiintoa, mutta ei soittolistalle asti. ehkä?
2
View Album
Sun Oct 30 2022
Calenture
The Triffids
miksi tämä pitää kuunnella? onhan nämä biisejä, mutta oikeaa kokoaan suurempia. eka biisi oli vielä jees
1
View Album
Mon Oct 31 2022
Tapestry
Carole King
oikein eheä ja hyvä kokonaisuus, kaunis. sopivasti silti rosoa olematta varsinaisesti rouhea. It's too late jotenkin sytyttää
3
View Album
Tue Nov 01 2022
Let It Be
The Replacements
onhan tää hyvä. kunnon albumi. hyvä että on sopivasti räkää
4
View Album
Wed Nov 02 2022
Live At The Witch Trials
The Fall
ilahduttaa ja ärsyttää hiljaiset syna-blingit ja nintendo. mutta muuten vaikea sietää
1
View Album
Thu Nov 03 2022
Here Come The Warm Jets
Brian Eno
alkoi hyvin, b-puolta kohti menee liikaa fiilistelyksi. ensin positiivinen yllätys, sitten kuitenkin vähän plaah - jotenkin sellainen olo, että puuttuu jokin mikä David Bowiella on
2
View Album
Fri Nov 04 2022
Trio
Dolly Parton
onpas nyt sydän rikki! kaksi ekaa biisiä ovat oikein hyviä, ja loppujenkin stemmat liikuttavat. keskittyminen tosin herpaantuu välillä, ovat niin perusbiisejä lajissaan.
3
View Album
Sat Nov 05 2022
Vivid
Living Colour
Ensimmäinen biisi lupasi paljon, mutta loppu lässäytti. Poprockia, isoa yleisöä kosiskelevaa, vaikka sanoituksilla "yrittää kohauttaa". Se glamour boys -biisi vain ärsytti. Petyin.
2
View Album
Sun Nov 06 2022
A Grand Don't Come For Free
The Streets
Pitäisi kuunnella useammin, että pääsisi sisään - selkeesti listauksen arvoinen albumi. Tosin joka biisi on tavallaan toisensa kaltainen, saa miettimään, mikä on se Streetsin biisi jonka tiedän jos se ei ole tämäkään. Fit but you know it on kunnon bilebiisi
2
View Album
Mon Nov 07 2022
Planet Rock: The Album
Afrika Bambaataa
Mihin avaruus katoaa ekan biisin jälkeen? Odotin jotain jännempää, oli aika perus kasariräppiä kuitenkin. Tosin Afrika-ilottelu tavallaan ilahduttaa
2
View Album
Tue Nov 08 2022
Virgin Suicides
Air
soundrack-huminaa osin, mutta pitävä, jännä tunnelma. Siitä ansaitsee tähtiä
2
View Album
Wed Nov 09 2022
Disintegration
The Cure
Intro 700 minuuttia - sama kitara - puhelaulu. Tylsää, mutta toimii. Etenkin marraskuussa. Lovesong on huippu.
4
View Album
Thu Nov 10 2022
Melody A.M.
Röyksopp
Alkaa kivasti ja vahvasti ja hitilläkin vielä, mutta loppua kohti taantuu ja tylsistyy. Harmi, muuten voisi olla todella hyvä levy.
2
View Album
Fri Nov 11 2022
Cut
The Slits
A-puoli oikein hyvä, onneksi B-puolellelin on jätetty I heard it through the grapevine. Sanoisin post-punkiksi, asennetta on ja huuteluharmoniaa, joka on hauskaa.
3
View Album
Sat Nov 12 2022
Dear Science
TV On The Radio
Kerrankin B-puoli oli vahvempi, siellähän alkoi ihan juhlat! A-puolella vaikeampi keskittyä, fiilistelypoppia mutta ei dreamia.
2
View Album
Sun Nov 13 2022
New Gold Dream (81/82/83/84)
Simple Minds
Aika tylsä, ehkä yksi hyvä biisi ja loput solahtaa toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
1
View Album
Mon Nov 14 2022
Guitar Town
Steve Earle
Tosiaan hyvä eka biisi, sittenpä lopahtaa. Ilahduttavaa toki se, että jotenkin tässä on uudempi soundi kuin ilmestymisvuosi voisi antaa olettaa.
1
View Album
Tue Nov 15 2022
Pearl
Janis Joplin
Ai että olipa hyvä. Vimmaa, soulia. Enpä ole ennen vissiin kuunnellut kunnolla. Sopiva mittakin, tuntuu mietityltä kokonaisuudelta.
4
View Album
Wed Nov 16 2022
Aja
Steely Dan
Teemamusiikkia - toki tahallaan, mutta eihän tällaista jaksa kuunnella kuin korkeintaan hyvin hiljaa taustalla.
1
View Album
Thu Nov 17 2022
Made In Japan
Deep Purple
Tämähän menee vain livejammailuksi, joka saattais paikan päälläkin olla tylsää. Hitit sentään tulee alkuun, että saadaan kuuntelija lämpimäksi. En ihan saa kiinni?
1
View Album
Fri Nov 18 2022
The Bends
Radiohead
Kokonaisuutena hyvä. Tasapaksua mutta tasalaatuista. Nuoruuden into kuuluu, ei liian siloteltua tai leffamusiikkia (vrt. Thom Yorken soolot). Ei herätä intohimoja, toimii aamumusiikkina.
2
View Album
Sat Nov 19 2022
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars
David Bowie
Kaikki hyviä biisejä, sinkkuamateriaalia toisensa perään. Ei todin muodosta kuin ihan viitteellisen kokonaisuuden. Se on isoin puute! Vähän kuin mentäisiin rockoopperan suuntaan, mut sit ei ihan haluta (ja hyvä niin).
3
View Album
Sun Nov 20 2022
Little Earthquakes
Tori Amos
Ihan kiva. Tulee mieleen kaupallisempi Kate Bush. Hyviä hetkiä, tylsiä hetkiä.
3
View Album
Mon Nov 21 2022
Hypocrisy Is The Greatest Luxury
The Disposable Heroes Of Hiphoprisy
Tulee sentään levyn puolivälissä vähän vaihtelua, sitä ennen on painokuudessaan aika tasapaksua. Hellyyttävästi vanhentunutta.
2
View Album
Tue Nov 22 2022
Music From Big Pink
The Band
Ei jäänyt mitään mieleen. Tasapaksu. Kuitenkaan en tahtoisi antaa vain yhtä tähteä, koska en inhonnut. Toinen tähti siis etukäteen siitä, että todennäköisesti avautuisi paremmin toisella kuuntelulla, muttei olisi tajunnanräjäyttävä.
2
View Album
Wed Nov 23 2022
Searching For The Young Soul Rebels
Dexys Midnight Runners
Jaa. Torvia. Ihan erikoista, mutta oispa saanut muustakin sisällöstä kiinni.
1
View Album
Thu Nov 24 2022
Teenager Of The Year
Frank Black
Miksi tääkin on näin pitkä?? Ei joka biisiin riitä ideaa! Jos yhdessäkään biisissä on kunnollista. Täytyy olöa tosi karismaattinen sooloesiintyjä, että tällanen toimik. Levylle asti se ei välity
1
View Album
Fri Nov 25 2022
Talking With the Taxman About Poetry
Billy Bragg
Huonolla tavalla ei ajaton levy: kumman kuuloset taustat paikoin ja lyriikat aika naivistisiakin.
1
View Album
Sat Nov 26 2022
Different Class
Pulp
Hittibiisit oikein hyviä, muu levy menee ihan vähän liikaa henkäilyksi ja diivailuksi ollakseen kauttaaltaan kiinnostavaa. Mutta varmasti Pulpin uran onnistunein kokonaisuus (piste myös kokonaisuudenomaisuudesta!).
2
View Album
Sun Nov 27 2022
The Low End Theory
A Tribe Called Quest
Levyllä on hetkensä ja on loppujen lopuksi ihan oikea albumi eli kokonaisuus - hyvin vaihtelua biiteissä ja aiheissakin sopivasti. Ei silti herätä suuria intohimoja minnekään suuntaan.
2
View Album
Mon Nov 28 2022
Sticky Fingers
The Rolling Stones
Rollareiden parhaimpia biisejä: Brown sugar ja Wild horses. Lopun venyttelyt vähän laskevat tunnelmaa. Ei kokonaisuus, mutta 70-luvulla ei ehkä sellaista vielä samalla lailla haettukaan.
4
View Album
Tue Nov 29 2022
Aqualung
Jethro Tull
Vahva alku ja hyvää rouheutta kautta linjan, vaikka keskiaikahenkiseen huiluun ja progeenkin päästään. Jonkinlainen nostalgia painaa tietty vähän, mutta mielelläni muutenkin kuuntelin levyn loppuun. Mielenkiinto melkein pysyi.
3
View Album
Wed Nov 30 2022
Parallel Lines
Blondie
Oikein hyvä! Heart of glass pelastaa ehkä vähän notkahtavan b-puolen, kun alussa on ensin ladattuna hittiä. Nopee tempo viehättää
4
View Album
Thu Dec 01 2022
Non-Stop Erotic Cabaret
Soft Cell
Todella raskasta ihan kivan alun (2 ekaa biisiä) jälkeen. Osin sietämätöntökin tahallaan shokeeraavaa kamaa. Eroottisuusteema ei toimi edes vitsinä
1
View Album
Fri Dec 02 2022
Triangle
The Beau Brummels
Jopas on Tarinaa ja eri genreä, mutta silti tosi tosi 60-lukua. Plääh tosi tylsä
1
View Album
Sat Dec 03 2022
21
Adele
Levyllinen voimaballadeja. Vahva teema (kuulostaa omakohtaiselta - ja on juu sitä). Kyllähän nämä menee monet heti ihon alle. Laulu soittimena, tulkinta ykkösenä.
3
View Album
Sun Dec 04 2022
Boston
Boston
Just another band called Boston from Boston. Tv-sarjataustamusiikkia
1
View Album
Mon Dec 05 2022
Being There
Wilco
Täytyy myöntää, etten jaksanut juuri kuunnella. Oli juu kitaraa ja vähän folkia ja indietä ja ihan kivaa mutta yhdentekevää, ainakin ekalla kuuntelulla. Tokalla vois olla mahdollinen kakkonen?
1
View Album
Tue Dec 06 2022
The Modern Lovers
The Modern Lovers
Tässä on hetkensä ja tutut biisinsä, mutta silti menee toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Vaikka kuuntelin kahdesti!
2
View Album
Wed Dec 07 2022
The Freewheelin' Bob Dylan
Bob Dylan
Vaikka huuliharppuvälisoitto-puhebiisit on mitä on, tunnelma on aina dylanmainen eli kiva ja hyvä. Lempee albumi.
3
View Album
Thu Dec 08 2022
Violent Femmes
Violent Femmes
Yllättäen tykkäsin aika lailla koko levystä! Omalla tavallaan pirteä. Vähän indiee. Esteettinen jotenkin. Blister on the sun toki hitti, tanssittaakin vähän. Mut iso osa biiseistä unohtuu nopeasti.
3
View Album
Fri Dec 09 2022
Station To Station
David Bowie
Bowien "tällaista kaikkea minä osaan" -levy. Vähän rockoopperaa. Kyllähän tämän kuuntelee.
2
View Album
Sat Dec 10 2022
Miriam Makeba
Miriam Makeba
Makeba saa aina hyvälle tuulelle! Kauhean miellyttävä lauluääni minusta. Levyn loppu kyllä vähän lopahtaa, se naureskelubiisi on liikaa.
4
View Album
Sun Dec 11 2022
Five Leaves Left
Nick Drake
Tunnelmointilevynä oilein kiva, meni kyllä sen verran ohi kuunnellessa, että pelottaa, onko vähän tyhjä. Oletettavasti ei kuitenkaan.
2
View Album
Mon Dec 12 2022
Ambient 1/Music For Airports
Brian Eno
No juu on ambientia. Ei huonoa sellaista. Mutta ei oo montaa hetkeä, jossa jaksaisin ajatuksella kuunnella.
2
View Album
Tue Dec 13 2022
Exit Planet Dust
The Chemical Brothers
Ihan kiva. Ainakin kokonaisuus; tuohan ei tauonnut hetkeksikään. Meni silti (tämäkin) vähän ohi. Pari hyvää koukkua.
2
View Album
Wed Dec 14 2022
Harvest
Neil Young
Jokainen biisi on hyvä. Elokuvallinen levy. Aika sama rytmi pysyy ja aihepiiri, joten teemamainen, vaikkei ole teemalevy? Mutta silti vaihtelua joka biisissä aika 60-lukutyyliin. Tyylikäs kansi myös.
4
View Album
Thu Dec 15 2022
Take Me Apart
Kelela
Alku on oikein hyvä, sitten menee vain hitaaksi r'n'b-tunnelmoinniksi. Mutta ei huono, vain aika tylsä.
2
View Album
Fri Dec 16 2022
Vanishing Point
Primal Scream
Aika jännä kokonaisuus mutta ei niin jännä, että jaksaisi koko ajan keskittyä. Onneksi pari kertaa yllätetään jollain soittimella tai "genrevaihdoksella".
2
View Album
Sat Dec 17 2022
Born To Run
Bruce Springsteen
No siis hyvä mutta vähän petyin koska kaipasin vielä lisää vauhtia kuitenkin.
2
View Album
Sun Dec 18 2022
It's Blitz!
Yeah Yeah Yeahs
Mihinkäs energia katoaa muutaman ekan biisin jälkeen? Se olisi kantanut levyn läpi, akustiset ei jaksa kiinnostaa vaikka ihan kivoja ovatkin. Heads will roll on hyvä biisi
2
View Album
Mon Dec 19 2022
Sunshine Superman
Donovan
60-luku soittelee taas. Tuntuu, että tää vois olla mielenkiintonen albumi, jos kuuntelis tarkemmin. Kirkko-teemaa? Ainakin hidasta on
1
View Album
Tue Dec 20 2022
Catch A Fire
Bob Marley & The Wailers
Aika perus mutta hyvä reggae. Että siitä pisteet. Kinky reggae on hyvä.
2
View Album
Wed Dec 21 2022
(What's The Story) Morning Glory
Oasis
Guilty pleasure -levy. On todella hyvä. Kokonaisuus! Kuluneet hititkin on hyviä. Pieni nokkavuus - näennäinen yksinkertaisuus ja helposti lähestyttävyys luodaan laululla (ja aksentilla) ja sanoituksilla, mut biisit on viimeisen päälle ja kunnianhimoisesti tehty. Ärsyttää vähän, mut se on Oasiksen idea
4
View Album
Thu Dec 22 2022
Ocean Rain
Echo And The Bunnymen
Olin iloinen kun loppui. Mutta nyt mun sporify alkaa taas pakkosuositella mulle tätä bändiä... Joku tässä on sietämätöntö vaikka sinänsä on pätevää poprockia
1
View Album
Fri Dec 23 2022
Automatic For The People
R.E.M.
Onpas tämä tylsä. (Akustinen) kitara ja äänimatto ja ilmeisesti sanoitusvetoista laulua. Kohokohdat puuttuu.
1
View Album
Sat Dec 24 2022
Cheap Thrills
Big Brother & The Holding Company
Menihän tämä live-massavyörytyksenä. Hittibiisejä, vähän jammailua. Ihan kiva. Joplinin ääni aina makee, mut menee ehkä paikoin täällä vähän yli.
2
View Album
Sun Dec 25 2022
The Piper At The Gates Of Dawn
Pink Floyd
Aivan liian 60-luku LSD jne. Jostain syystä kuitenkin auttaa, että koko levy on samaa sekoilumassaa.
2
View Album
Mon Dec 26 2022
A Christmas Gift For You From Phil Spector
Various Artists
Tuttuja joululauluja, ei voi vihata.
2
View Album
Tue Dec 27 2022
Tusk
Fleetwood Mac
Sara on hyvä kappale, kiinnitin huomiota kitaraan ja koskettimiin, jotka soittivat dramaattista/voimakasta melodiaa mutta hiljaa, se toimi. Muuten aivan liian pitkä levy. Tavaraa olisi voinut karsia, vaikka sinänsä eheää
2
View Album
Wed Dec 28 2022
Trout Mask Replica
Captain Beefheart & His Magic Band
Kantensa kuuloinen levy. Jotenkin viehättää laulutyyli ja meininki. Mutta onhan tää ihan liian raskasta kuultavaa.
2
View Album
Thu Dec 29 2022
Achtung Baby
U2
Juu juu voimaballadia. Melkein kaikki U2 kuulostaa samalta paitsi hitit (jotka on hyviä ja maailmaasyleileviä). Ei voi inhota, ei rakastaakaan.
2
View Album
Fri Dec 30 2022
Crossing the Red Sea With the Adverts
The Adverts
Tosi hyvä! Punk mutta rock myös, sillee alt-rock. No time to be 21 aina kova.
3
View Album
Sat Dec 31 2022
The Yes Album
Yes
Ei tää oikein lähtenyt, vaikka eka biisi oli lupaava. Vähän sekava kokonaisuus, kuin kaks vahvaa tyyppiä tappelis tilasta ja kumpikaan ei oikein saa sitä.
1
View Album
Sun Jan 01 2023
Parsley, Sage, Rosemary And Thyme
Simon & Garfunkel
Kaikki lempiyrttini. Estetiikka puree, itse musa vähän... tylsää. Teemana sodanvastaisuus? Mutta saa mut silti hyvälle mielelle. Sopii sunnuntaihin, kuten Simon & Garfunkel aina.
3
View Album
Mon Jan 02 2023
Back to Mystery City
Hanoi Rocks
Aika hyvä! On visiota. Ei kuitenkaan hyvää nauhoituksen ja miksauksen laatua. Yksi sympatiatähti suomalaisesta kasarista.
3
View Album
Tue Jan 03 2023
Off The Wall
Michael Jackson
Disco! Tanssittava ja oikeasti hyvä. Hitit ja menomeininki taas tykitetty alkuun, vähän lätistyy loppua kohti. Vai pitäisikö kuunnella uudestaan.
3
View Album
Wed Jan 04 2023
Like Water For Chocolate
Common
Oikein hyvä flow ja smoothisti menee. Siksi meni multa myös aivan ohi, hujahti vain. Jotain kantaaottavaa olin kuulevinani, ei kovaa biletystä vaan asiallisempi meno.
2
View Album
Thu Jan 05 2023
More Songs About Buildings And Food
Talking Heads
Vähän tasapaksua, ja siksi laulajan valittava ääni alkaa ärsyttää. En saanut mitään irti, muttei tätä vihatakaan voi. Haaleaa.
2
View Album
Fri Jan 06 2023
One World
John Martyn
Ensimmäinen biisi on oikein hyvä, loput jäivät taka-alalle mutta mietityttämään. Sopiva mitta!
3
View Album
Sat Jan 07 2023
Kind Of Blue
Miles Davis
Ei voi nauttia, ei inhotakaan. Ei mun makuuni.
1
View Album
Sun Jan 08 2023
The Gilded Palace Of Sin
The Flying Burrito Brothers
50-50 oikein hyviä biisejä ja sitten (mun makuun) vähän moneen kertaan kuultuja. Varmaan hyvä livebändi.
2
View Album
Mon Jan 09 2023
Safe As Milk
Captain Beefheart & His Magic Band
Hyvä, että tuli niin nopeasti turskalevyn jälkeen, näin nää on nopeesti alta pois. Olihan tässä vallan biisejä ja muutamassa kivat rytmit ja rummut. Vinguttelu ja pöräyttely on esittävinään jotain - se on kai se idea, olla tyhjää sinänsä. Ei herätä tunteita.
1
View Album
Tue Jan 10 2023
Debut
Björk
Vaikka taustat ei aina olleet niin viehättäviä (turhauttavat töräyttelyt), pidin kokonaisuutena kovasti, saa liialliset taiteellisehkot notkahdukset anteeksi. Pohjimmiltaan kuitenkin hyvää poppia.
3
View Album
Wed Jan 11 2023
Step In The Arena
Gang Starr
Pakko myöntää, että ohi meni kuunnellessa. Solid ysäriräppiä
2
View Album
Thu Jan 12 2023
Siamese Dream
The Smashing Pumpkins
Mitäs tuolle levyn lopulle tapahtui? Taiteiluksi, mewmäiseksi meni (tai Mew on smashingpumpkinmäistä). Mikään ei vois kuulostaa enempää ysäriltä kuin tämä, paitsi Nirvana. Tykkään mutta en innostu.
2
View Album
Fri Jan 13 2023
Mama Said Knock You Out
LL Cool J
Taas solid ysäriräppiä. Tää oli enemmän hyvän fiiliksen boastailua, mikä oli ihan kivaa kävelykuunneltavaa.
2
View Album
Sat Jan 14 2023
The Gershwin Songbook
Ella Fitzgerald
Tulee juhlat mieleen. Rakkaus on suurta. Leffamusiikkia. Ajankuvaa.
2
View Album
Sun Jan 15 2023
First Band On The Moon
The Cardigans
Jopa yllättävän kiva. Miksiköhän en ole aiemmin kuunnellut, vaikka Lovefool on ikisuosikki. Osa biiseistä enemmän yhdentekeviä, mutta fiilis pysyy.
3
View Album
Mon Jan 16 2023
Everybody Knows This Is Nowhere
Neil Young & Crazy Horse
Toimii. Jammailumenoo mut hyvällä tavalla, koska nämä ovat viimeisteltyjä biisejä.
3
View Album
Tue Jan 17 2023
That's The Way Of The World
Earth, Wind & Fire
Disko! Nautin maanantaiaamuna, hyvä soundtrack siihen.
2
View Album
Wed Jan 18 2023
If I Could Only Remember My Name
David Crosby
Vallan kivaa kitarointia, etenkin alussa ennen kuin menee vain tunnelmoinniksi.
2
View Album
Thu Jan 19 2023
Protection
Massive Attack
Joku aina Massive attackissa viehättää, vaikka periaatteessa on tylsää. Sitä estää koko ajan jännä/pelottava tunnelma. Ja tehty sulavaksi kokonaisuudeksi.
3
View Album
Fri Jan 20 2023
From Elvis In Memphis
Elvis Presley
Jee Suspicious minds! Hyvähän tämä on. Elvistä riittäis kyllä lyhyempikin levy.
3
View Album
Sat Jan 21 2023
Woodface
Crowded House
En ihan tajuu tätä. Australian U2 mut "raflaavat" sanoitukset? Kun ysäri kuuluu (välillä jopa 2000-lukua enteillen, vaik on 1991), se on kivaa, muuten jättää kylmäksi ja snadisti ärsyttää.
1
View Album
Sun Jan 22 2023
The Dreaming
Kate Bush
Vanhoja suosikkeja. Hyvä ja erityisesti eheä kokonaisuus, kunnon albumi. Välillä snadisti liian kokeellista laulia mulle (huohotus), mut kuuluu asiaan (pieni epämukavuus).
4
View Album
Mon Jan 23 2023
OK Computer
Radiohead
Njäääääh ihan ok mut Radiohead ei vaan toimi mulle. Kun meno koveni, oli parempi.
2
View Album
Tue Jan 24 2023
The Age Of The Understatement
The Last Shadow Puppets
Alex Turnerin musaa vaivaa aina se, että terää olis ja hittimateriaalia, mutta levyt menee lähes aina puuduttavaksi.
2
View Album
Wed Jan 25 2023
L'Eau Rouge
The Young Gods
Miks ranskalainen musiikki on tällasta
1
View Album
Thu Jan 26 2023
Wish You Were Here
Pink Floyd
Tämä on hyvä albumi. Biisien mitta ja suuruus ovat sopivia, perusteltuja, ei hajoa tai puuduta. Synat on hassun vanhentuneen avaruusmenon kuuloista. Hieno kansi.
3
View Album
Fri Jan 27 2023
Get Rich Or Die Tryin'
50 Cent
Joo! Voiko olla laulamatta mukana? Snadi miinus siitä, että Eminem on kahdella biisillä.
4
View Album
Sat Jan 28 2023
Stories From The City, Stories From The Sea
PJ Harvey
Alku on vahva ja tyyli hyvä, omanlainen. Hitaat biisit jättävät vähän tylsistymään. Temaattisuus kyllä vetoaa. Kokonaisuus.
3
View Album
Sun Jan 29 2023
Smile
Brian Wilson
Olis kannesta pitänyt päätellä musikaali. En inhoa, meni lähinnä ohi. Vähän ärsytti välillä. 60-luku...vai oliks tää ees sieltä.
1
View Album
Mon Jan 30 2023
The Downward Spiral
Nine Inch Nails
Väkivaltaista mutta ei huonolla tavalla. Samasta syystä silti hankala pitää (tarkoituksella tietty). Silti viehätyn omanlaisuudesta. Miksi Hurt on miksattu noin kovalle?
3
View Album
Tue Jan 31 2023
Vol. 4
Black Sabbath
Black Sabbath, vanha kunnon. Junnaavuus viehättää aina, samoin kikkelihevilaulun esiaste. Sitten välissä biisejä kuten Changes (en tienny, että on Sabbathin alun perin?!). Pidän.
4
View Album
Wed Feb 01 2023
Country Life
Roxy Music
En mä nyt aivan täysin ymmärrä tätä. Tällaista showmusiikkia. En oikein jaksanut kuunnella loppuun.
1
View Album
Thu Feb 02 2023
Rid Of Me
PJ Harvey
Kärsii nyt vähän siitä, että hetki sitten kuunneltiin PJ:n paras levy. Tämä menee enemmä huudoksi, kaipaan herkkyyttä.
2
View Album
Fri Feb 03 2023
Nevermind
Nirvana
Vallanhan tämä on pätevä levy. Mietin, onko kuitenkin hittien varassa. Toisaalta niitä on monta. On onnistuttu. Kuulostaa ysäriltä, hyvällä tavalla. Välillä angsti menee yli.
3
View Album
Sat Feb 04 2023
Hybrid Theory
Linkin Park
Kyllähän tämä on hyvä. Jyrää alusta loppuun tasasen lujaa. Crawlingista kunnon youtube-nostalgiat.
3
View Album
Sun Feb 05 2023
Post Orgasmic Chill
Skunk Anansie
Nää ois parempia, jos ois oikeesti raskaampaa. Todella hyvä laulaja jota on ilo kuunnella, ansaitsee oman tähtensä.
2
View Album
Mon Feb 06 2023
1989
Taylor Swift
Erittäin tasaista massaa huonolla tavalla. Sanoituispainotteista (musiikissa ei ole mitään sisältöä, kunhan on taustaa), ja iso osa sanoituksista ei ole kiinnostavia, osa on jopa kömpelöitä. Hitit nousee kiinnostavimmiksi. Keskiarvo: meh.
2
View Album
Tue Feb 07 2023
Odessey And Oracle
The Zombies
Ihan meni kuunnellessa ohi, enkä millään viitsinyt kuunnella uusiksi. Sen verran 60-luku.
1
View Album
Wed Feb 08 2023
Good Old Boys
Randy Newman
No jaa. Kieli poskessa tehtyä. Ehkä kyl edellä aikaansa
1
View Album
Thu Feb 09 2023
Wild Wood
Paul Weller
Bluesia, joka välillä toimii ok ja välillä on puutteellista, pinnallista
1
View Album
Fri Feb 10 2023
Illmatic
Nas
Kyllähän tämä pelittää
3
View Album
Sat Feb 11 2023
Modern Life Is Rubbish
Blur
Ihan ok, ysärisoundi puree mutta jätti aika väliinpitämättömästi. Hitit Blurilla pelittää (For tomorrow oikein hyvä), muu menee yllättävän hitaaksi grungeksi.
2
View Album
Sun Feb 12 2023
Shake Your Money Maker
The Black Crowes
En minä nyt tiedä onko nämä ihan jees omia bluesbiisejä vai vähän jopa pastissonomaista. Joka tapauksessa en syty.
1
View Album
Mon Feb 13 2023
Larks' Tongues In Aspic
King Crimson
Vähän turhan kilinää... Tahtoison tykätä, mutta se onnistuu vain kohdissa, jotka ovat enemmän rockia, ja niitä on liian vähän.
1
View Album
Tue Feb 14 2023
Shaft
Isaac Hayes
Ihan kiva, toimii taustamusiikkina. Ei mene jammailuksi vaikka uhka on.
2
View Album
Wed Feb 15 2023
People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm
A Tribe Called Quest
Liian pitkä mut kivan positiivinen
2
View Album
Thu Feb 16 2023
Bitte Orca
Dirty Projectors
Enpä jaksanut kuunnella loppuun, liian esittämistä taas, onneks ei oo sentään aivan indiee
1
View Album
Fri Feb 17 2023
Jagged Little Pill
Alanis Morissette
Kaikissa biiseissä on suht sama rakenne: lyriikkapainotteisia, tietty lauserakenne/sanapari/idea toistuu, popkitaratausta on vain tausta. Mut on siitä silti saatu omaperäinen albumi aikaan. Myyntiluvut silti ihmetyttää
2
View Album
Sat Feb 18 2023
Tidal
Fiona Apple
Pop-soulia, ihan hyvin toimii. Tuntuu, että jos syventyisi kuuntelemaan, tähän voisi hullaantua (en ehkä just minä, mutta kuitenkin). Eka biisi on todella hyvä.
3
View Album
Sun Feb 19 2023
Sex Packets
Digital Underground
Menettää naiskuvauksestaan paljon pisteitä. Ei niitä hirveästi muutenkaan olisi ollut, paitsi että kyllä tykkäsin sinänsä sekä flowsta että taustoista suurimmaksi osaksi
1
View Album
Mon Feb 20 2023
Moondance
Van Morrison
Tämähän on ihan kiva. Mutta paino sanalla ihan, koska mulla meni kyllä kuunnellessa puolet ohi, koska ei jaksanut kuitenkaan napata mielenkiintoa. Se vie pisteitä
2
View Album
Tue Feb 21 2023
Elastica
Elastica
Aika hyvä indie! Mutta en ihastunut. Ehkä vois parin kuuntelun jälkeen - mutta pelkään myös, että herkästi jää keskinkertaiseksi.
3
View Album
Wed Feb 22 2023
Sister
Sonic Youth
A-puoli on oikein hyvä, erityisesti kaks ekaa biisiä käynnistää niin hyvin, että innostuin. Sitten menee kikkailuksi mutta samalla tasapaksuksi, mikä vähän lannisti. Vai vaatiiko vain uusia kuunteluja (ja kikkailun sietämistä), että pääsee sisään?
3
View Album
Thu Feb 23 2023
In It For The Money
Supergrass
Liikaa torvia alussa, liikaa massaa muuten
1
View Album
Fri Feb 24 2023
The Velvet Underground & Nico
The Velvet Underground
Aina hyvä, monipuolinen
4
View Album
Sat Feb 25 2023
Untitled (Black Is)
SAULT
Todella teemalevy. On tullut aiemminkin vastaan. Kokonaisuus, mutta kuinka paljon antaa lopulta musiikillisesti? On lupaava kyllä, vaatii lisäkuuntelun
2
View Album
Sun Feb 26 2023
Clandestino
Manu Chao
Ranskalaisten suursuosikki! Vaikka on vitsiä, on silti taiten tehty. Hyvää mieltä.
4
View Album
Mon Feb 27 2023
Physical Graffiti
Led Zeppelin
Mulla on aina ollut pelko, että tykkään Led Zeppelinistä. Ja niinhän mä tykkään. Tarpeeks pre-stoner-jyystöä.
3
View Album
Tue Feb 28 2023
Marquee Moon
Television
Vähän liian valitusta, en saanut mitään irti. Ei kuitenkaan ärsytä.
2
View Album
Wed Mar 01 2023
Halcyon Digest
Deerhunter
Miten voi olla, että vaikka olen kuunnellut tän todella monta kertaa, vasta B-puoli alkaa kuulostaa tutulta? Vastaus: jää aina taustamusiikiksi. Desire Lines on kyllä piriste ja tosi hyvä
3
View Album
Thu Mar 02 2023
Wild Is The Wind
Nina Simone
Nina Simonella on kyllä jännä ääni, siinä mielessä lumoava, saa kuuntelemaan. Painavia biisejä, mutta en kahden kerrankaan jälkeen ole myyty
3
View Album
Fri Mar 03 2023
Stardust
Willie Nelson
Klassikoita juu, ja hyvin tehtyinä. Mielellään kuunteli. Onko syvyyttä? Varmaan. Pitäisi kuunnella monesti.
2
View Album
Sat Mar 04 2023
The Stranger
Billy Joel
Ihan hirvee saksofoni jossain vaiheessa, mutta muuten yllätin itseni tykkäämästä pehmeästä tunnelmasta.
2
View Album
Sun Mar 05 2023
Haunted Dancehall
The Sabres Of Paradise
Aikamoista kilistelyä. Yli tunti?? Lähti kyllä hyvin ja ilahduttavasti, varmaan monipuolinen albumi jos jaksaa kuunnella kunnolla ja loppuun
2
View Album
Mon Mar 06 2023
Supa Dupa Fly
Missy Elliott
Yllättävän hidas albumi, ei laiska mutta kaipais vähän lisää vauhtia ja inyourfacea
Timbaland kuuluu, toki hänen alkuaikojaan mut kuulostaa nykykorviin niin käytetyltä... Ei huono mutta jättää heti alusta alkaen vähän kylmäksi, mikä on harmi, koska olin innoissani aluksi
2
View Album
Tue Mar 07 2023
Modern Kosmology
Jane Weaver
Ihan lupaavaa, vähän laulelua mutta ehkä siksi, että kuulee ekaa kertaa. Mielenkiintoisia taustoja.
3
View Album
Wed Mar 08 2023
Sincere
Mj Cole
Onpahan todella 2000-luvun alkua, tosi kliinistä. Jos tähän olis saanut enemmän rnb:tä, olisi kiinnostavampaa kuultavaa.
2
View Album
Thu Mar 09 2023
Parklife
Blur
Siis sinänsä tykkään alun soundista, mutta sitten joka biisi on oikeesti vain saman toistoa
2
View Album
Fri Mar 10 2023
Histoire De Melody Nelson
Serge Gainsbourg
Onneksi en jaksa keskittyä kuuntelemaan sanoja. Pointsit siitä, että on vahva teema: Melody Nelson.
2
View Album
Sat Mar 11 2023
Abbey Road
Beatles
Mitä tapahtuu B-puolella? Mutta tunnelmaltaan eheä, hyvin Beatles, monipuolisuutta sopivissa rajoissa A-puolella
3
View Album
Sun Mar 12 2023
Headquarters
The Monkees
Mieleenpainumatonta 60-luvun huttua
1
View Album
Mon Mar 13 2023
White Blood Cells
The White Stripes
Minä pidän White stripesista ja Jack Whitesta. Toi ääni ja tyyli puree. Indien suunnannäyttäjä, ydin, tosin toki osaltaan paljon velkaa edeltäjilleen. Sopivan pituisia biisejä. Vähän hajanainen kokonaisuus kyllä.
4
View Album
Tue Mar 14 2023
Court And Spark
Joni Mitchell
Vaatii keskittymään sanoituksiin, mutta silti toimii hyvänä taustamusana
3
View Album
Wed Mar 15 2023
Rising Above Bedlam
Jah Wobble's Invaders Of The Heart
En ihan ymmärrä, mitä tää on, mutta ok
2
View Album
Thu Mar 16 2023
Permission to Land
The Darkness
Vähän häiritsee kun en tiedä onko tää bändi kuinka vitsi vai ei yhtään. Vähän kaipasin rockia popin sijaan mut ok
2
View Album
Fri Mar 17 2023
Definitely Maybe
Oasis
Aivan todella tylsä albumi! Ja mä ihan tykkään Oasiksesta. Tai nyt kyseenalaistan sen. Liian naiivinnokkelaa
1
View Album
Sat Mar 18 2023
Transformer
Lou Reed
On tämä kyllä hyvä levy. Parempi kuin Bowie samoihin aikoihin. Välillä turhan musikaali.
3
View Album
Sun Mar 19 2023
Fetch The Bolt Cutters
Fiona Apple
Pidän tästä kyllä. Puhelaulua on vähän liikaa, mutta onneksi on myös soul-laulua. Kolinaahan on, mutta se on tehty mielenkiintoisesti
3
View Album
Mon Mar 20 2023
Peggy Suicide
Julian Cope
En tajua miksi pitää tehdä näin pitkiä levyjä, menee yksitoikkoiseksi väistämättä vaikka kuinka yrittäis tunkea variaatiota. Tää kuulostaa vitsiltä, mutta ei taida olla kuin osin vähän ironista
2
View Album
Tue Mar 21 2023
(Pronounced 'Leh-'Nérd 'Skin-'Nérd)
Lynyrd Skynyrd
Kai tää on ihan solidia kamaa, mutten vaan jaksa kiinnostua
1
View Album
Wed Mar 22 2023
Arthur (Or the Decline and Fall of the British Empire)
The Kinks
Parempi kuin odotin, johtunee siitä että on lähempänä kunnon 70-lukua, parempaa ja raskaampaa rockia
2
View Album
Thu Mar 23 2023
Hot Fuss
The Killers
Vuosi 2004 musiikkina. Toimii. Mutta aika stadion
3
View Album
Fri Mar 24 2023
Teen Dream
Beach House
Tylsää mutta ah niin mukavaa musiikkia. Rauhoittavaa, klassikko-indiee
3
View Album
Sat Mar 25 2023
A Night At The Opera
Queen
No niin
3
View Album
Sun Mar 26 2023
Palo Congo
Sabu
Eka biisi oli lupaava, muuten tämä oli sellaista, joka pitäisi kuulla ja nähdä livenä. Ainakin kävelymusana jää vain askelrytmiksi
2
View Album
Mon Mar 27 2023
Trafalgar
Bee Gees
Mietinkin joskus, ettem tiedä, millaista Bee Gees on. Imelää.
1
View Album
Tue Mar 28 2023
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Beatles
Tämä on Beatlesia, ihan hyvää sitä. Vähän liian show mut ok
3
View Album
Wed Mar 29 2023
Van Halen
Van Halen
Ihan yllättävän kiva poppislevy. Kitaraa ei säästellä
2
View Album
Thu Mar 30 2023
Casanova
The Divine Comedy
Vitsihän tämä on, mutta camoon silti
1
View Album
Fri Mar 31 2023
1999
Prince
Alku on discoo mistä pidän, mutta vetelöytyy loppuun
3
View Album
Sat Apr 01 2023
Zombie
Fela Kuti
Tällainen jammailu toimii levyllä vaikka live on varmasti hyvä. Jos biisit on pitkiä niin kannattaa olla sitten kunnolla pitkiä
2
View Album
Sun Apr 02 2023
Survivor
Destiny's Child
Hyvin epätasainen albumi (mikä se Happy face -juttu oli), mutta alkaa hyvin ja nautin
3
View Album
Mon Apr 03 2023
Rhythm Nation 1814
Janet Jackson
Tämä on kovin kiva levy, meneviä rock-kasaripopbiisejä ja ysärimäisempiä balladeja
3
View Album
Tue Apr 04 2023
Sunday At The Village Vanguard
Bill Evans Trio
Liveäänitys on kiva, kun kuuluu kilinää ja pölinää. Kahvilajazzia, taitavasti soitettua mutta tasapaksua
2
View Album
Wed Apr 05 2023
Sheet Music
10cc
Ärsyttävän musikaalimainen, ei edes nokkela
1
View Album
Thu Apr 06 2023
Ramones
Ramones
Tämä on hyvä levy, monipuolinen siitä huolimatta että sama tyyli ja melkeinpä sama tempokin pysyy
4
View Album
Fri Apr 07 2023
Orbital 2
Orbital
Taiten tehty levy, tyylipuhdas lajinsa edustaja. Jättää toki vähän kylmäksi
2
View Album
Sat Apr 08 2023
Band On The Run
Paul McCartney and Wings
Ei ollut yhtään raivostuttava! Hyvin pop-iskelmä, 70-lukua onneksi enemmän kuin 60. Ei ehkä tyhjänpäiväistä, kutsuu vähän keskittymään muttei lopulta onnistu siinä
2
View Album
Sun Apr 09 2023
Cupid & Psyche 85
Scritti Politti
Aivan todella yllättävä albumi, ja yllättävän huono
1
View Album
Mon Apr 10 2023
One Nation Under A Groove
Funkadelic
Yhdeksi samaksi funk-massaksi menee
1
View Album
Tue Apr 11 2023
Can't Buy A Thrill
Steely Dan
Vähän liian nasevaa leikkisää musiikkia
1
View Album
Wed Apr 12 2023
Bummed
Happy Mondays
Hyvin tylsä levy, tasapaksua massaa, en pidä vaikka teoriassa voisin olla ihanneyleisöä
1
View Album
Thu Apr 13 2023
All Mod Cons
The Jam
Paikoin kuin maanläheisempi Pulp. Voisi olla enemmän asennetta, jää vähän vajavaiseksi
2
View Album
Fri Apr 14 2023
Imperial Bedroom
Elvis Costello & The Attractions
Arkkityyppipoprockia, en pidä oikein minään
1
View Album
Sat Apr 15 2023
Bad
Michael Jackson
Mulla on tämä ja en pidä! Paitsi onhan nää biisit tarttuvia
2
View Album
Sun Apr 16 2023
En-Tact
The Shamen
Alkupuoliskolla tykkäsin popimmasta meiningistä, new wave -kaikuja. Sitten meni vähän turhan ysärireiveiksi, että olisi jaksanut keskittyä
2
View Album
Mon Apr 17 2023
The Only Ones
The Only Ones
Hmm ihan jees! Poppia, aika basic aikansa sellaista punk(ish)-vivahteella, mutta jäi turhan himmailemaan
2
View Album
Tue Apr 18 2023
Lady Soul
Aretha Franklin
Tulkitsijana tietenkin erinomainen, ei voi eikä halua kiistää. Sellainen levy, jonka voi soittaa useimmissa tilanteissa. Mutta yhdellä kuuntelulla ei jätä vauuu-jälkeä
3
View Album
Wed Apr 19 2023
The Miseducation of Lauryn Hill
Lauryn Hill
Onko sanoituksissa paljon painavaa sanomaa? Kuulosti, mutta ei ollut voimia kuunnella. Ainakaan melkein puoltatoista tuntia. Joitain kivoja koukkuja
2
View Album
Thu Apr 20 2023
Celebrity Skin
Hole
Sopivan ei-enää-niin grungee, etenkin alkupuolella kuuluu jo 2000-luku (Nylon beatin "rock-biisit" jopa tulee mieleen), asenne yllättävän kohdillaan, vahvat ekat biisit etenkin
3
View Album
Fri Apr 21 2023
American IV: The Man Comes Around
Johnny Cash
Kaipaisin enemmän revittelyä versioinneissa, vähän vaihtelua tulkintaan. Mutta kyllähän tätä on kamalan miellyttävä kuunnella.
3
View Album
Sat Apr 22 2023
Rage Against The Machine
Rage Against The Machine
Pidän tästä mutta albumillinen on henk koht raskasta kuultavaa, koska kaikkien biisien kaava on sama ja ne ovat liian pitkiä. Yksi tähti lehmänkellon reilusta käytöstä
3
View Album
Sun Apr 23 2023
Seventh Tree
Goldfrapp
Tämä levy sopi hyvin tähän päivään eli aurinkoiseen kevääseen. Vahvatunnelmainen läpeensä
3
View Album
Mon Apr 24 2023
New Wave
The Auteurs
Tylsää protoindietä. Vampire weekend tekee tän paremmin 2000-luvulla. Odotin myös kannen ja nimen perusteella enemmän goottia. Pettymys vaikuttaa kuuntelukokemukseen, mut varmaan silti haukotuttais. Viimeinen biisi yllätti positiivisesti, siitä toka tähti
2
View Album
Tue Apr 25 2023
Live Through This
Hole
Vähän liian grunge-remuamista, myöhempi tuotanto iskee muhun enemmän. Tosi hyvä kansi
2
View Album
Wed Apr 26 2023
3 Feet High and Rising
De La Soul
Funk on jees mutta tämä on alku-hiphopin tyyliin monotonista olematta monotonista eli tylsää läpeensä
2
View Album
Thu Apr 27 2023
The Band
The Band
Tämä on hauska mutta sydämellinen, ei cringe
4
View Album
Fri Apr 28 2023
Eli And The Thirteenth Confession
Laura Nyro
To-del-la voimakas! Vai voimallinen? Kummin vain, todella nautin
4
View Album
Sat Apr 29 2023
Frampton Comes Alive
Peter Frampton
Ei tämä huonoa ole, mutta en tiedä, miksi yleisö hurraa noin hurmioituneena
2
View Album
Sun Apr 30 2023
Konnichiwa
Skepta
Paljon täytebiisejä, mutta hyvät biisit on tosi hyviä. Bileet!
3
View Album
Mon May 01 2023
Sound of Silver
LCD Soundsystem
All my friends on erinomainen kappale, josta pidän aina. Levy on kovin samanhenkinen kuin se, mikä on kivaa, kokonaisuus siis.
3
View Album
Tue May 02 2023
Master Of Puppets
Metallica
Onpahan eteenpäinjyystöä, melkein kolme tähteä mutta puudutti snadisti liikaa
2
View Album
Wed May 03 2023
Murder Ballads
Nick Cave & The Bad Seeds
No jes kaikki kuolee. Vitsihän tämä levy tarinankaarineen on. Mut joku mua kiehtoo kolmeen tähteen asti
3
View Album
Thu May 04 2023
A Date With The Everly Brothers
The Everly Brothers
Viihdemusiikkia, aivan pätevää sellaista tansseihin jne. Ei jätä muistijälkeä
2
View Album
Fri May 05 2023
Highway 61 Revisited
Bob Dylan
Onpas tasaiset puoliskot, siis tasaisen hyvät. Like a rolling stonella aloittaminen on vahva veto, eikä levy petä sen asettamia odotuksia. Toisaalta vähän tasapaksua, mut se on Dylanin tyyli
4
View Album
Sat May 06 2023
The Hour Of Bewilderbeast
Badly Drawn Boy
Liian pitkä levy taas, indie toimii lyhyempänä paremmin, etenkin kun biisit ovat näin samankaltaisia. Tykkään kyllä tyypin lauluäänestä
2
View Album
Sun May 07 2023
69 Love Songs
The Magnetic Fields
No jes on konsepti, mutta kuka oikeesti kuuntelee 69 biisiä, jotka on tehty vain tekemisen takia? Vitsikkäät tarinat vanhenee jo 30 min kohdalla
1
View Album
Mon May 08 2023
Repeater
Fugazi
Mysteerigenre post hardcore on siis grungea mutta huudetumpana. Tahtoisin tykätä tästä enemmän, koska jotenkin tämä on kömpelöä, mutta vähän liian itsetietoisesti? Ei mene millään tavalla tunteisiin, mikä kuitenkin on (post) hardcoren idea, sääli
2
View Album
Tue May 09 2023
Fisherman's Blues
The Waterboys
Aikas kasaria vaikka ajattomuuteen vähän pyrkii. En nyt oikein kuunnellut sanoja, pelkään että ne on huonot. Laulajalla vähän rassaava väräjävä ääni mut muuten hyvin miellyttävää kuultavaa. Miksi tääkin on niin pitkä levy??
3
View Album
Wed May 10 2023
Floodland
Sisters Of Mercy
Tämä kuulostaa hyvältä 69 eyesilta. Gootti!
3
View Album
Thu May 11 2023
Qui sème le vent récolte le tempo
MC Solaar
Hyvin funk ja rento, tarinallinen. Jätti muistijäljen ja kävely tän tahtiin sujui letkeästi, mutta ei ihastuttanut. Hidas alkuaikojen räppi vähän väsyttää nopeempaan tahtiin tottunutta aina. Tokalla kuuntelukerralla ois varmasti kolmonen, luotan siihen
3
View Album
Fri May 12 2023
Thriller
Michael Jackson
Kokonaisuutena tasaisen hyvä, tai itse asiassa kiinnostavasti nousee keskellä hittitrion kohdalla kunnon jytäämiseksi. Jackson saa kyllä kasarin levottomuuden toimimaan, vaikka ei tää mun henk koht suosikki olekaan
3
View Album
Sat May 13 2023
Brothers In Arms
Dire Straits
Mikä ekaa biisiä vaivaa?? Ja muutenkin onpas aika erikoinen levy, ekaa biisiä lukuunottamatta en osaa päättää, laahaako liikaa. Ymmärrän, miten voi olla vaikuttava kuuntelukokemus.
1
View Album
Sun May 14 2023
Nixon
Lambchop
Ihan kamalaa lällytystä
1
View Album
Mon May 15 2023
The Sun Rises In The East
Jeru The Damaja
Pointsit omaperäisemmistä taustoista kuin monilla saman ajan raplevyillä. Kylmä tyyli, enteilee 2000-lukua paikoin. Ihanhan tämä rullaa.
2
View Album
Tue May 16 2023
On The Beach
Neil Young
Tasalaatuinen - vai tasapaksu? Meni massana toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Keveitä lauluja, jotka tosin ainakin antavat kuvan, että ovat syvempiä. Vaikea arvioida, kaks tähteä tuntuu vähältä.
3
View Album
Wed May 17 2023
D
White Denim
Taas kahden vaiheilla, onko kolmosen arvoinen. Sanoisin, että ei ihan, koska on liian tasapaksu. Toisella kuuntelukerralla löytää varmasti kerroksia. Tykkään junnailusta kyllä
2
View Album
Thu May 18 2023
Exile On Main Street
The Rolling Stones
Alku lähtee kovaa, mutta levy jyystää pitkään tasapaksusti. Toisaalta meininki viehättää
3
View Album
Fri May 19 2023
Sulk
The Associates
Välillä taustat ihan ok, mutta viimeistään laululla pilataan. Kasaripopsoundin huonoa puolta
1
View Album
Sat May 20 2023
Back To Black
Amy Winehouse
Toimivat sinkut ja osaltaan toimivat filleribiisit. Joku on aina häirinnyt Winehousessa, kulissimaisuus? En pääse siitä tunteesta tätä kuunnellessa eroon - ei tunnu täysin aidolta
3
View Album
Sun May 21 2023
The Genius Of Ray Charles
Ray Charles
Jotain neroutta tuolla taustalla on, kun on niin smoothia. Mutta taustaksi menee
2
View Album
Mon May 22 2023
Getz/Gilberto
Stan Getz
Prototyyppi- bossa novaa. Siksi kai se puree
3
View Album
Tue May 23 2023
Fragile
Yes
Jatkuvasta tiluttelusta ja keskiaikaflirttailusta huolimatta olen kuulevinani monipuolisuutta. Tiluttelu melkein pudottaa yhden tähden, mutta olen armollinen.
3
View Album
Wed May 24 2023
Blood Sugar Sex Magik
Red Hot Chili Peppers
Jos ei olisi nostalgia-arvoa, en varmaan yhtään tykkäisi tästä, mutta mennyttä ei voi pyyhkiä. Tämähän on liian pitkä! Mutta "B-puolen" alku on tosi hyvä, huipentuu Under the Bridgeen
3
View Album
Thu May 25 2023
Hypnotised
The Undertones
Kivaa menoa! Ja täähän oli ihan tuttua, vaikka nimi ei ensiksi sanonut mitään. Indiehkö punkihko rokki toimii.
3
View Album
Fri May 26 2023
Raising Hell
Run-D.M.C.
Paras old school -räppilevy tähän asti, pisteitä koska mukana suosikkibiisink It's Tricky. Myös tyylikäs kansi. Huumoria ja sopivassa määrin
3
View Album
Sat May 27 2023
Are You Experienced
Jimi Hendrix
Ei tästä voi olla pitämättä, vetää mukaansa eikä pysähdy hetkeksikään
3
View Album
Sun May 28 2023
The White Album
Beatles
On tämä liian pitkä... mutta miten silti on saatu sellainen meno kuin jokainen kappale ois sinkku? Ja silti tuntuu kokonaisuudelta, kun kappaleissa on tietty sama keveys ja huumorikin osin. Ois ehkä multa kolme puol
4
View Album
Mon May 29 2023
Toys In The Attic
Aerosmith
Stadionsuureellista hittimatskua joka biisi. Ehkä liian ooperallista, tavallaan kuin olisi haukattu liian iso pala. Mutta ei kuitenkaan, koska missään ei epäonnistuta. Monessa biisissä on niin hyvä intro, että se ansaitsee levylle yhden tähden ekstraa.
3
View Album
Tue May 30 2023
Meat Is Murder
The Smiths
Mun mielestä tää on aina ollut pitkäveteinen levy, vaikka kuinka useasti kuuntelis... Meat is murder on lopussa kohokohta, joskin ei kohottava. Valitettavasti vain kaksi tähteä, ne ekalle ja vikalle biisille.
2
View Album
Wed May 31 2023
Yankee Hotel Foxtrot
Wilco
Tylsää peruspoprockindietä, ei oikein muuta sanottavaa. Paitsi hittibiisi Jesus etc. toki toimii tosi hyvin
2
View Album
Thu Jun 01 2023
Diamond Life
Sade
Avausraitansa mukaisesti smooth. Saksofoni ärsyttää, kun sitä on näin paljon. Why can't we live together on hienoa vaihtelua kuitenkin saman tyylin sisällä, saisi olla lopetuskappale. Plussaa eheydestä
2
View Album
Fri Jun 02 2023
Blue
Joni Mitchell
Kuin olisi tehty taustatrackejä runoille. Valitettavasti runojen pitäisi silloin olla vahvempia. Tosin A Cade of you voisi olla Tommu Tabermania.
2
View Album
Sat Jun 03 2023
GREY Area
Little Simz
Eheää alusta loppuun, mutta varsinaisesti hienona erottuu vain Venom. Vaatii keskittymistä, johon en pysty
2
View Album
Sun Jun 04 2023
Something/Anything?
Todd Rundgren
Viihdytti ja ilahdutti paikoin. Pituus tekee kyllä hallaa - vähempi määrä biisejä pitäisi erityisesti pastissimaiset biisit hauskempina. Yllättäviä juttuja ja taiten tehty. Ei silti anna kauheasti, vedä mukanaan
2
View Album
Mon Jun 05 2023
Femi Kuti
Femi Kuti
Näin jazzkin kuulostaa hyvältä. Taitavaa ja mukavaa, vaikka jääkin helposti taustamusiikiksi - sopivaksi sellaiseksi.
3
View Album
Tue Jun 06 2023
Since I Left You
The Avalanches
Enpä tiennyt, että Since I left you -biisi on näin vanha! Vähän liian suureellinen albumi mun makuun, en saa joka vyörytyksestä mitään irti, massaa on.
2
View Album
Wed Jun 07 2023
Marcus Garvey
Burning Spear
Pidin kyllä ja yhteiskunnallinen sanoma tulee läpi
3
View Album
Thu Jun 08 2023
Apocalypse 91… The Enemy Strikes Black
Public Enemy
Ilahdutti lopun Anthrax-fiitti niin paljon, että yksi tähti tulee siitä. Tykkäsin myös läpi levyn teemasta ja sopivasta määrästä huumoria. Yllättävän monipuolinen taustoilta vaikka ei kokeileva ole. Mutta teki tiukkaa kuunnella koko levy
2
View Album
Fri Jun 09 2023
Stankonia
OutKast
Viihdyin aluksi, mutta miksi loppupuoli on niin pitkäveteinen (ja pitkä)? Plus vähän naisvihavibaa, mikä ei sytytä. Alkoi ärsyttää
1
View Album
Sat Jun 10 2023
Who's Next
The Who
Yllätyin kuinka paljon pidän tästä! Toisaalta mitäpä muuta voisi odottaa 70-luvun alkupuolen musiikilta: vyörytystä, kiippareita ja isojen areenojen, nautintoelämän tunnelmaa. Aika esteettistä musiikkia muttei lainkaan tyhjää. Baba O'Riley klassikko toimiva avausbiisi.
3
View Album
Sun Jun 11 2023
Fresh Fruit for Rotting Vegetables
Dead Kennedys
Jää mulle lopulta vähän liian siistiksi ja etäiseksi, räkä puuttuu. Mutta! Suosikkibiisini Holiday in Cambodia pelastaa, kokonaiskuva hyvän puolella.
3
View Album
Mon Jun 12 2023
Is This It
The Strokes
Ihan kuin olisi sama biisi 11 kertaan, vähän eri variaatioin. Mutta se silti toimii, indietanssibileet!
4
View Album
Tue Jun 13 2023
Crosby, Stills & Nash
Crosby, Stills & Nash
Levy kuulostaa kanneltaan eli ruskealta. Miellyttävää, mutta ei ihastuta ja vangitse. Maanläheisyys toki lämmittää.
2
View Album
Wed Jun 14 2023
Live 1966 (The Royal Albert Hall Concert)
Bob Dylan
Kun bändi tulee mukaan, pidot paranee. Alkupuoliskolla luulin joka biisin olenävan Norwegian wood, eli ajan henki vahvasti läsnä. Toki paremman kuuloisena kuin useimmiten.
3
View Album
Thu Jun 15 2023
Channel Orange
Frank Ocean
Hmmmm nykyhetkessä antaisin ehkä kolme tähteä, mut nostalgian takia yks lisää. B-puoli on yllättävästi parempi! Lost klassikkobiisi. Ihan hauskoja sanoituksia, vaikkei superoivaltavia, kaunista laulua.
4
View Album
Fri Jun 16 2023
So
Peter Gabriel
Välillä tulee mieleen Kirka, ja jos olisi enemmän Kirkaa, olisi parempi. Todella mitäänsanomatonta. Toisaalta helppo jättää taustalle ja olla kuuntelematta, jopa kuulokkeilla.
1
View Album
Sat Jun 17 2023
Bayou Country
Creedence Clearwater Revival
Ei ehkä kovin CCR mutta eheä kesäinen teema-albumi
3
View Album
Sun Jun 18 2023
Blood And Chocolate
Elvis Costello & The Attractions
Siis eihän tässä muuta vikaa ole kuin että on selittämättömästi rasittavaa. Tai ei oikeastaan selittämättömästi: liian itsetietoista mutta myös hailakkaa
1
View Album
Mon Jun 19 2023
Dummy
Portishead
En voi sanoa, etteikö kuulostaisi miellyttävältä ja hyvältäkin, mutten vain voi nauttia, kun joka biisi kuulostaa samalta. Ja biisit on sentään eroteltu. Vaatii liikaa vaivaa erottaa selkeät nyanssit
2
View Album
Tue Jun 20 2023
Ágætis Byrjun
Sigur Rós
Klassikko jo ensikuulemalta (ei tosin mulla nyt eka). Saman tyylin ja teeman sisällä monipuolisuutta. Selkeä suunnitelma alusta kohti loppua. Kaikki hyvin tehtynä. Ei ole minusta mikään kylmä talvialbumi, lämmin
4
View Album
Wed Jun 21 2023
Gentlemen
The Afghan Whigs
En osaa päättää, häiritsikö grunge vai tekikö se tästä paremman. Harmillisesti b-puoli meni hönkäilyvalitukseksi, alkupuolella oli parempaa raskautta
2
View Album
Thu Jun 22 2023
Mask
Bauhaus
Joy divisionilta pöllittyjä juttuja ja tylsyyttä. Välillä kuulosti lupaavalta mutta sitten petti odotukset, se miinustaa toisen mahdollisen tähden.
1
View Album
Fri Jun 23 2023
Slipknot
Slipknot
Heikko kolmonen, menee tässä kakkoseksi. Hyvä avausbiisi! Tempo saisi vaihdella enemmän monipuolisuuden lisäämiseksi, mutta liekö se mahdollista
2
View Album
Sat Jun 24 2023
3 + 3
The Isley Brothers
Tosi vahva kakkonen, tai ehkä heikko kolmonen? Kallistun jälkimmäiseen, koska tämähän on oikein taitavaa perusfunkia. That lady on tuttu diskolattioilta tietenkin ja erinomainen
3
View Album
Sun Jun 25 2023
Group Sex
Circle Jerks
Lajinsa parhaimmistoa, viihdyttää. Jotenkin iloinen.
3
View Album
Mon Jun 26 2023
Dusty In Memphis
Dusty Springfield
Aika tylsää show-musiikkia, mutta tenhoavaa ja "jo syntyessään klassikko" -äänenväri Dustylla. Menee taustamusiikkina paremmin kuin hyvin.
2
View Album
Tue Jun 27 2023
Tracy Chapman
Tracy Chapman
Ehkä miespuolinen Joni Mitchell mutta tenhoavampi. A-puoli oli tosi hyvä, B-puolelle olisi tarvittu päräytyävämpää vaihtelua. Jännä ääni (Ed Sheeran kuulostaa tältä)
3
View Album
Wed Jun 28 2023
Cosmo's Factory
Creedence Clearwater Revival
No niin! Klassikkoa klassikon perään - ja klassikkojen laatu on "klassikko jo syntyessään". Tekisi mieli antaa täydet, koska en keksi mitään vikaa. Ehkä levy ei kuitenkaan saa niin haltioihin.
4
View Album
Thu Jun 29 2023
Cloud Nine
The Temptations
Ihan silleen bulkkihyvää, mut miks just tämä albumi... Epätasainen tuotanto myös. Runaway Child, Running Wild oli ainoa, joka kuulosti aidolta ja hyvältä
1
View Album
Fri Jun 30 2023
Modern Sounds in Country and Western Music
Ray Charles
Hienoa laulua, mutta perus baarimusiikkia (ehkä uranuurtavaa kyllä) ja sanoituksissa vaan kahta teemaa, biisit toistavat toisiaan yli tunnin. Puuduttaa
2
View Album
Sat Jul 01 2023
Fear Of Music
Talking Heads
En nyt aivan ymmärrä. Vähän sama biisi moneen kertaan ja yliyrittämistä, toisaalta tunnistettava omanlainen tyyli
2
View Album
Sun Jul 02 2023
Future Days
Can
Jännää tässä on se, että tämä voisi olla tehty myös tänä vuonna eikä 70-luvulla. Mutta se lienee nykymusiikin piirre. Edelläkävijä silti. Aika kiva, tunnelmallinen.
3
View Album
Mon Jul 03 2023
Rust Never Sleeps
Neil Young & Crazy Horse
Alku aivan tajuton, loppu lähenee samaa tasoa metalliyllätyksineen. Keskellä puolien taitekohdassa notkahtaa, mielenkiinto ei kuitenkaan katoa. Liveäänitys tuo spontaaniuden tunnelman vaikkei suunnittelmasta poiketa hitustakaan. Hieno.
5
View Album
Tue Jul 04 2023
Rumours
Fleetwood Mac
Klassikko syystä: eheä, suunniteltu mutta silti rosoinen (välillä live-tunnelma). Hitit hyviä. Muuten tylsä!
3
View Album
Wed Jul 05 2023
Endtroducing.....
DJ Shadow
Yllättävän hyvä, kokonaisuus pitää otteessaan loppuun asti. Skrätsäys ja puhesamplet muistuttivat 90-luvusta. Tykkäsin yhden biisin lähes tuplabasarirummusta (kone).
3
View Album
Thu Jul 06 2023
Let's Stay Together
Al Green
Jokainen biisi loppuu häivytykseen, joten tulee olo, että tyypit ei osaa lopettaa biisejä. Kuten eivät myös tehdä kuin saman kaavan biisejä. Ihan jeesejä nyllä, mutta tylsää.
2
View Album
Fri Jul 07 2023
This Nation’s Saving Grace
The Fall
Tässä ei ihan riitä asiaa tunnin albumiksi. Vähän tehty tekemisem vuoksi -viba minusta. Saisi tiivistää. Gootihkommat pätkät toisarvoisempia, rokkibiisit toimivia.
2
View Album
Sat Jul 08 2023
Out Of The Blue
Electric Light Orchestra
Jos tekee rockoopperaa, kannattaa tehdä mielenkiintoisesti. Musikaalimainen huonolla tavalla
1
View Album
Sun Jul 09 2023
Rock Bottom
Robert Wyatt
Kiusallisia vokalisointeja. En myöskään ole puhallinsoitin- ja kiipparikokeilujen ystävä. Mutta jäin paikoin kiinnostuneena kuuntelemaan
2
View Album
Mon Jul 10 2023
Fromohio
fIREHOSE
Sekava kokonaisuus minusta, ei oikein löydä linjaa. A-puolen alku oli ok, puhelauluihin meinasi mennä usko, Time with you pelasti olemalla oikea biisi. Kiva että rumpali on hyvä.
2
View Album
Tue Jul 11 2023
Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim
Frank Sinatra
Äärimmilleen sliipattua. Tuntuu ettei ole sisältöä. Mut sielua silti kuitenkin? Heikkouteni bossa novaan ja erityisesti portugaliin puhuu.
2
View Album
Wed Jul 12 2023
Bubble And Scrape
Sebadoh
Varhais-emoa! 10 vuoden takainen minä olisi voinut muodostaa tähän levyyn jonkinlaisen suhteen. Ei aivan löydä fokusta, voisi kyllä olla lyhyempi/tiiviimpi, ottaa grungesta siinä oppia. Mutta monipuolinen.
3
View Album
Thu Jul 13 2023
Water From An Ancient Well
Abdullah Ibrahim
Taitavasti soitettu. Sekä saksofoni että huilu kuulostivat miellyttäviltä. Vaikea sanoa muuta. Biisien tarinat eivät välittyneet.
2
View Album
Fri Jul 14 2023
Beggars Banquet
The Rolling Stones
Sympathy for the devilin kasvava junnaavuus on koukuttava, vetävä alku. Ihailtavaa, että levy pysyy loppuun asti teema-albumina ja lunastaa ekan biisin lupauksen. Toki toiset biisit vähemmän sisällökkäitä kuin toiset.
4
View Album
Sat Jul 15 2023
In The Court Of The Crimson King
King Crimson
Silloin kun ei kilinkolistella, biisit ovat oikein hyviä. Albumi on osattu pitää sopivan mittaisena, kun idea on toisto ja kolistelu. Silti liian junnaava silti (ja kilistelevä) omaan makuuni.
3
View Album
Sun Jul 16 2023
Elvis Is Back
Elvis Presley
Olipas eheä albumi! Vaikka biisit ovat aikansa tyyliin sinkkumaisia ja eivät kaikki hittiainesta. Fever hyvä herätys alkuun. Varman kuuloista Elvistä.
3
View Album
Mon Jul 17 2023
Led Zeppelin IV
Led Zeppelin
Kansi vihjaa keskiaikamenosta ja se lunastetaan, mikä tässä vain ilahdutti. Mierin poistuuko yksi tähti siitä syystä, että nukahdin useasti levyä kuunnellessa, mutta useampi kuuntelukerta paransi biisejä. Eli vaatii hitusen syventymistä mutta kuulostaa jo ekalla kerralla vaivattomasti sellaiselta, mitä moni yrittää mutta ei onnistu. Eheä.
4
View Album
Tue Jul 18 2023
Eliminator
ZZ Top
Se vain vyöryy eteenpäin. Hyvin vaikea olla nyökyttelemättä mukana. Mietin kuitenkin, onko yksinkertaisuus yksinkertaista vai hyvää (ehkä ekaa tässä tapauksessa, kun sitä on koko levyllinen, vaikka levy onkin sopivan mittainen).
3
View Album
Wed Jul 19 2023
Spiderland
Slint
Kuulee kyllä, että pian on Bright eyesin ja Death cab for cutien aika, eli edelläkävijä (?). Hyvin tarkkaa, välillä voisi irrotella tunteella enemmän.
3
View Album
Thu Jul 20 2023
Pump
Aerosmith
Ehkä olen setä, mutta nautin tästä. Hyvä monipuolinen kasaripaketti stadionmeiningillä, vetäviä biisejä.
3
View Album
Fri Jul 21 2023
Phaedra
Tangerine Dream
Kuulostaa ikäistään uudemmalta, vaikka toki menee vuosisadan puolivälin klassisen musiikin vanavedessä eikä siinä mielessä tuo uutta kuin ns. popiin. Lähinnä unettaa
2
View Album
Sat Jul 22 2023
Time Out
The Dave Brubeck Quartet
Sellaista jazzia josta pidän. Take five tullut jostain syystä kuunneltua tuhannesti. Ajattelun taustamusiikiksi hyväntuulista, rummut pitää mielen virkeänä
3
View Album
Sun Jul 23 2023
Californication
Red Hot Chili Peppers
B-puoli notkahtaa pahasti, kun hitit on syydetty alkuun, miksauksessa/tuotannossa on jotain vikaa kun levy kuulostaa muhjuiselta ja hiljaiselta. Mutta ne hitit! Hyviä.
3
View Album
Mon Jul 24 2023
Selling England By The Pound
Genesis
Lähtee yllättävän lupaavasti, heti tokan biisin jälkeen innostus lopahtaa. Tosin soittajista kuulee, että heillä ei, joten fiiliksestä pisteet. Ja keskiaika- / vanha Englanti -teemasta (yllättävän tyypillinen näissä levyissä).
2
View Album
Tue Jul 25 2023
Green River
Creedence Clearwater Revival
Vahvaa taas. En pitänyt tästä niin paljon, tuntui että huippukohta puuttui (vaikka oli oivallisia biisejä kyllä). Liian tasainen siis, vaikka tasaisuus toki on CCR:n ydin.
3
View Album
Wed Jul 26 2023
Parachutes
Coldplay
Sopivan pientä, tenhoavaa hohtoa löytyy. Maailmanparannusasenne, positiivinen. Kuitenkin puudutti kuunnella koko albumi suht samanlaista samalla temmolla.
2
View Album
Thu Jul 27 2023
OK
Talvin Singh
Enpä ennen tätä projektia ajatellut, että dubia ja intialaista (& aasialaista) perinnemusiikkia yhdistävä taiteellinen elektroninen musiikki olis oma genrensä, mutta tämä ei ole listauksessa eka laatuaan ja kansi heti kertoi, mitä on luvassa. Josko jossain biisissä olis voinut olla muuta kuin korvissa vaeltava nopea rumpukone.
1
View Album
Fri Jul 28 2023
Mott
Mott The Hoople
Varauduin inhoamaan tätä ja karsastinkin huumorisävyä. Yllättäen kiinnostuin I wish I was your motherista, eli biiseissä oli ihan tarinaa. Rockimmat biisit toimivat paremmin, mut kokonaisuutena aika pliisu kuitenkin.
2
View Album
Sat Jul 29 2023
Lust For Life
Iggy Pop
Hittilevy, a-puolesta pidän kovasti. Aikansa malliin b-puoli menee hieman hajanaisemmaksi ja alun tempo alkaa rakoilla. Sitä ennen paahdetaan hyvin mutta tarpeeks monipuolisesti täysiä eteenpäin, tanssikeinahdellen toki.
3
View Album
Sun Jul 30 2023
Led Zeppelin II
Led Zeppelin
Hyvä musiikkivuosi 1969! Tuntuu, että tältä musiikin pitää kuulostaa: vähän bluesihtavaa, vähän jumittavaa. Harmillisesti tää levy menee paikoin liikaa jammailun oloiseksi. Nauhoittaessa lienee ollut mukavaa.
3
View Album
Mon Jul 31 2023
B-52's
The B-52's
Ongelmani B-52'sin kanssa on se, etten tykkää bändin nimestä enkä Rock lobsterista (liikaa ääniä). Kaikissa biiseissä on lähes sama rytmi ja ovat liian pitkiä. Ainesta kyllä on, omaleimainen tyyli ja onnekseen vahvat, mieleenpainuvat laulajat.
2
View Album
Tue Aug 01 2023
Otis Blue/Otis Redding Sings Soul
Otis Redding
Vallan tasaista suorittamista, sanoisin. Tulkintaa on, mutta tunteen palo jää aika vähäiseksi mun korvaani. Vahvimmatkaa biisit eivät saa ihan kaikkea voimaa, jota niissä voisi olla. Kuulostaa vain hyvältä.
2
View Album
Wed Aug 02 2023
Yank Crime
Drive Like Jehu
Sinänsä tykkään soundista, mutta tunti tätä on raskasta kuunneltavaa (toki ihan tarkoituksella, mutta onko silti vähän liikaa). Tinnitus ei tykkää
2
View Album
Thu Aug 03 2023
Third/Sister Lovers
Big Star
Yllättävän monipuolinen levy, vaikka tunnelma pysyy aika hiljaisena koko ajan. Vähän epätasainen kuitenkin. Nature boy -versio on hieno, Femme fatale ei niinkään. Levyssä tuntuu jokin autenttinen surumielisyyden tunne.
3
View Album
Fri Aug 04 2023
I Want To See The Bright Lights Tonight
Richard Thompson
Ihan hauska. Tunnelma pysyi läpi levyn. Tarinoita on. Mukavaa kuunneltavaa, vaikkei ihan mun kuppi teetä.
2
View Album
Sat Aug 05 2023
Rock 'N Soul
Solomon Burke
Solid tasaisen hyvä. Burken äänestä tosin puuttuu joku roso, jota soulissa kaipaan, vaikka sielua kyllä on.
3
View Album
Sun Aug 06 2023
Timeless
Goldie
Olihan tällä hetkensä, mutta... taas sama ysärielektrokomppi joka biisissä. Vähän mielikuvitusta lisää vision lisäksi, pyydän. Puuduttavaa kuunnella melkein kolmatta tuntia.
1
View Album
Mon Aug 07 2023
Trans Europe Express
Kraftwerk
Tällä halutaan kertoa SANOMAA nykyajasta (70-luvusta). Se on minusta hauskaa. Jotenkin naiivi mutta hyvin tehty. Kiva kun elektroninen musiikki ei ole vain elektronista vaan soitinmaista.
3
View Album
Tue Aug 08 2023
Arrival
ABBA
Tämä on levy, jota ABBAlta voi suositella. Tasainen ja näyttää kaikki puolet, eli sen mahtavan mukaansatempaavuuden että ihan karsean ärsyttävät rallatukset. Kuulostaa ruotsalaisen musiikin avainteokselta.
3
View Album
Wed Aug 09 2023
The Trinity Session
Cowboy Junkies
Miellyttävää kuunneltavaa, kaunista. Tuntuu silti, ettei ole syvempää sisältöä. Tuntuu puuttuvan muu tunne kuin sellainen perus mukavuus pienellä country-haikeudella. Useampi kuuntelukerta taidetaan vaatia.
2
View Album
Thu Aug 10 2023
Dance Mania
Tito Puente
Saanko taas sanoa, että tasaisen erinomainen suoritus lajissaan. Mukaansatempaavaa kuunneltavaa, mutta ei ihan saanut mun tanssijalkaa liikkeelle.
2
View Album
Fri Aug 11 2023
Heartattack And Vine
Tom Waits
Kuulostaa leffasoundtrackilta. Ei tee levystä silti kovin kiinnostavaa. Mitä nyt tahti ja tyyli välillä ylläriksi vähän vaihtuu (liian vähän tai harvoin).
2
View Album
Sat Aug 12 2023
Play
Moby
Hyvin elokuvallinen. Instrumentaalinen. Monipuolinen. Pidän niistä asioista. Ansaitsee paikkansa listalla selkeästi.
4
View Album
Sun Aug 13 2023
My Life In The Bush Of Ghosts
Brian Eno
Alkoi melulla, josta oli kyllä melodia ja idea havaittavissa, mutta ei makuuni tarpeeksi. Tuntuu silti siinä mielessä vaatimattomalta, ettei luota omaan oletettuun virtuoottisuuteensa vaan yrittää luoda jotain tiettyä sanomaa. Mutta en saa siitä kiinni.
2
View Album
Mon Aug 14 2023
Another Green World
Brian Eno
Kaksi Brian Enoa peräkkäin... Tämä oli bändillisempi enemmän kuin elektroninen ja meluisa, joten helpompaa kuunneltavaa. Tosi tylsä vain, ei ilottele tarpeeksi soittimilla ja ideoilla.
2
View Album
Tue Aug 15 2023
The Atomic Mr Basie
Count Basie & His Orchestra
Prototyyppijazzia, siis sitä mitä tämän jälkeen ja tätä ennenkin kuulee Jazzina aina biisien nimeämistapaan asti. Hyvin helposti lähestyttävää ja ymmärrettävää - ja siksi jättää kylmäksi. Päräyttävä kansi kyllä, siitä pidän.
2
View Album
Wed Aug 16 2023
Arular
M.I.A.
Täynnä nuoruuden iloa ja taitoa, mutta jää yllättävän vaisuksi. Olisi saanut räjäyttää vielä enemmän. Mutta on virkee ja kiva. Viimeistelty vaikutelma.
3
View Album
Thu Aug 17 2023
Damaged
Black Flag
Siis kuinka hyvä biisi on Rise Above. Ihan hyvä levykin, mielenkiinto ei aivan lopu kesken kaiken vaikka meinaa lähellä käydä. Hyvä.
3
View Album
Fri Aug 18 2023
It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
Public Enemy
Biiseillä on hienoja nimiä ja tykkään boiiiiista. Hyvin edelläkävijä aikanaan. Nykykorvilla vain itseään toistavaa ja raskas kuunnella tunnin verran.
2
View Album
Sat Aug 19 2023
American Idiot
Green Day
Kyllä ovat kovan levyn tehneet, kunnianhimoisen mm., kun on sidottu biisit yhteen niin tauottomuuksilla kuin sanoituksilla. Ei ole niin naiivi kuin odotin. Mutta liian siloiteltu, liian stadion kuulostaakseen ns. aidolta, mitä levy jää kaipaamaan.
3
View Album
Sun Aug 20 2023
Colour By Numbers
Culture Club
No jaa, tosi kasari kevyiden juhlien albumi. Tyhjänpäiväistä. Rallattelua. Kuitenkin hyväntahtoista ja sydämellistä, joten ei voi vihata. Fade taas kaikkien biisien lopussa, eli ei osata lopettaa biisejä.
2
View Album
Mon Aug 21 2023
Mermaid Avenue
Billy Bragg
Vallan käypää nyky-countrya, tai siis vanhoja tekstejähän nämä vissiin ovat, eli ei sittenkään niin nyky ja ehkä siksi toimii. Jotenkin kunnioitus musiikkia ja jotain juuria kohtaan välittyy ilman taustatietojakin, pidän siitä.
3
View Album
Tue Aug 22 2023
After The Gold Rush
Neil Young
Kuuntelin kahdesti putkeen, kun en vain kyennyt keskittymään. Eli: ei vanginnut. Mutta kiehtoi. Pari huippukohtaa kuten Southern man, mutta tasaista (beige).
3
View Album
Wed Aug 23 2023
Giant Steps
The Boo Radleys
Tää on kunnianhimoinen pienehkössä soundissaan, ja yllättäen hyvä vaikka tuomitsin nopeasti tylsäksi. Vähän emoa. En kyllä tykännyt, kun sanoituksissa ainakin kahdesti valitettiin puhujan lihavuudesta, mutta ysäri on ysäri. Tai siis tää alkoi olla maailmaltaan jo 2000-lukua.
3
View Album
Thu Aug 24 2023
The Stooges
The Stooges
Hämmästyttävän hidas. Olis ees enemmän stoneria. 10-minuuttisessa biisissä ei ole mitään ideaa tai hienoa. Ei toivoton kokonaisuus - haluaa olla "todistelematon" ja pohjaa sille on, mutta toteutus jää pinnalliseksi. Pitäisi vähän todistaa arvonsa.
2
View Album
Fri Aug 25 2023
Screamadelica
Primal Scream
Mielenkiintoinen! Koko ajan lajissaan hyvää, mutta toisaalta: mikä on tämän laji. Housea (vai dubia?), popia ja poprockia löytyy, jazziakin. Damaged on hyvä biisi. Sillisalaatti kyllä lopulta ja etenkin loppua kohden puudutti. Kansi on vaikuttava, ikoninen.
2
View Album
Sat Aug 26 2023
Music for the Masses
Depeche Mode
Kyllä tällä bändillä on ihan oma tunnelma. Ei mitään mestariteoksia sävellyksinä ja sanoituksina (kaikki) biisit, mutta äänimaailma on hämmästyttävän yhtenäinen olematta varsinaisesti tylsä. A-puoli on kovin hyvä! B-puoli lässähtää, mutta yritys kuuluu. En silti ymmärrä, miksi pitää olla kaksi instrumentaalia perätysten.
3
View Album
Sun Aug 27 2023
Dookie
Green Day
No mutta onpahan symppis, nuoruudenahdistusrockia. Oikein onnistuneita kappaleita lajissaan, mutta tietty aika perus. Oikeasti naiiveja mutta liian hyvin tuotettuja.
3
View Album
Mon Aug 28 2023
Surfer Rosa
Pixies
Mulla on ehkä irrationaalinen Pixies-viha, joten se vähän värittää kuuntelua. Tää on kyllä bändin parhaimmistoa, Where is my mind on täyttä ysärifiilistä. Ei kuitenkaan jätä levynä mitään makua suuhun, vaikka tosissaan tätä on selvästi tehty. Vähän tylsä.
2
View Album
Tue Aug 29 2023
The Number Of The Beast
Iron Maiden
No siis lunastaa kantensa ja voisin kuvitella, että tää voisi olla mun suosikki Iron maidenin tuotannosta. Monta hyvää biisiä ja juuri sopiva mitta, mikään ei tunnu täysin täytebiisiltä.
3
View Album
Wed Aug 30 2023
The Lexicon Of Love
ABC
En tiennyt mitä odottaa kannen perusteella, mutta juuri tätähän sen kuului olla. Nautin tästä jostain syystä joka minuutilta enemmän. 4 ever 2 gether on todella hyvä. Mitä draamaa!
3
View Album
Thu Aug 31 2023
Come Away With Me
Norah Jones
Minun mielestäni aika turha albumi. En saa muuta irti kuin tunnelmointia ja kaunista, pehmeää laulua - vahva nainen mutta silti in love. Aila tylsää, ehkä 2002 tämä oli raikasta mutta monille uppoavaa.
2
View Album
Fri Sep 01 2023
Pacific Ocean Blue
Dennis Wilson
Mikä tätä albumin pituutta vaivaa, oikeestiko sulla on näin paljon asiaa, Dennis? Parempaa kuin Beach boys ainakin aluksi, mutta puuduttaa sitten nopeasti. Vaikkei ole lahjaton tyyppi, hänelle on tässä annettu vähän liikaa aikaa.
2
View Album
Sat Sep 02 2023
Hot Rats
Frank Zappa
En osaa sanoa mitään. Jotain hauskoja juttuja. Suurimmaksi osaksi vain ihan jees funk-ilottelua. Ei sentään mene jammailuksi tai show-offiksi: siksi jees ja iloinen lopputulema. Mutta ei herätä tunteita
2
View Album
Sun Sep 03 2023
Fuzzy
Grant Lee Buffalo
Mulla ei ole tästä mitään sanottavaa. Ihan hyvää kai? Tai siis yllättävän hyvää, odotin tästä pettymystä. Tämä oli perusrokimpaa kuin costellomainen musa, jota jostain syystä odotin. Mutta toisaalta ei yllättänyt niin paljoa postiivisesti, että kiinnostaisi.
2
View Album
Mon Sep 04 2023
The Last Broadcast
Doves
Alku oli lupaava, koska tykkään There goes the fearista (500 days of summer toi minut sen tykö kuten varmasti monen muunkin), mutta loppu menee liian Coldplayksi. Eli pienestä kasvatetaan stadioninkokoista, vaikka pieni sopisi tyyliin paremmin. Tai ainakaan ei stadion. Olin antamassa kolmosta, mutta pettymys syö pisteen.
2
View Album
Tue Sep 05 2023
Franz Ferdinand
Franz Ferdinand
Nostalgiaryöppy on minulle armoton, mutta niin on tämä levykin. Vauhti! Ei voi olla tanssimatta! Loppupuoli kyllä laantuu liikaa.
4
View Album
Wed Sep 06 2023
Freak Out!
The Mothers Of Invention
Jotenkin tämä on suloista. Hyviä hauskoja pikkujuttuja. Mutta etenkin loppua kohden liian ärsyttävällä tavalla muka-naiivia, vie hohtoa paremmalta alkupuoliskolta.
2
View Album
Thu Sep 07 2023
In The Wee Small Hours
Frank Sinatra
En pääse yli siitä, että kaikki Frank Sinatra kuulostaa joululaululta. Tai vähintään pimeää ja kynttilänvaloa vaativalta. Se on hyvin mukavaa mutta yksitoikkoista.
2
View Album
Fri Sep 08 2023
Shleep
Robert Wyatt
Nimensä mukaista eli nukuttaa. Herää kysymys, kuinka viimeisteltyjä biisit on vai kuinka paljolti kokeilua. Ikävän naivistista. Joitain ilahduttavia hetkiä, joissa toivoisi, että tää olisi tehty 70-luvulla.
2
View Album
Sat Sep 09 2023
Melodrama
Lorde
Ihan kiinnostavaa, kuinka rohkeasti mennään koko levy lauluääni- ja rytmitaustojen varassa. Toivoisi, että sanoituksissa olisi muutakin sisältöä kuin Olen Erilainen Tyttö. Mutta tokalla kuuntelukerralla niitä voisi löytyä, ei ole toivotonta. Hyvä eheä tunnelma, vois olla jopa 4...?
3
View Album
Sun Sep 10 2023
Kollaps
Einstürzende Neubauten
En tiedä, onko musa tehty elektronisilla välineillä vai ns. orgaanisesti jollain romulla, mut ei kai sillä väliä. Kaipaisin edes jonnekin vaihteeksi jotain melodianoloista. Mut loppupuolen dubit ovat jopa ihan hauskoja ja yllätyksekseni oikeasti dubia.
2
View Album
Mon Sep 11 2023
...Baby One More Time
Britney Spears
Sinkut ovat popmaailmaa mullistavia, muitenhan tämä on suht tyhjänpäiväistä (toki moitteetonta laulua ja tuotantoa). Kuulostaa ajaltaan, se on kiva, ja tulin hyvälle mielelle.
3
View Album
Tue Sep 12 2023
Fever To Tell
Yeah Yeah Yeahs
En tiedä, voiko levyä sanoa pliisuksi, mutta silti odotin jotain päräyttävämpää. Indielle tämä on kyllä tehnyt hyvää ja Maps on hyvä biisi, klassikkokamaa. Siksi annan yhden tähden enemmän kuin ehkä muuten.
3
View Album
Wed Sep 13 2023
Something Else By The Kinks
The Kinks
Ihan kiva, paremmanlaatuista shalalaata, on taitoa. Mutta jää vain ihan kivaksi.
2
View Album
Thu Sep 14 2023
Oxygène
Jean-Michel Jarre
Pimpel pompel. Ihan viihdyttävää, onnistuu luomaan tarinan. Mutta muistanko hetken päästä mitään? Vähän.
2
View Album
Fri Sep 15 2023
I’ve Got a Tiger By the Tail
Buck Owens
Olisin kaivannut lisää kunnianhimoa sanoituksiin, oikeasti nokkelia juttuja eikä tällaista perustarinointia. Sellaiseksi kuitenkin miellyttävää.
2
View Album
Sat Sep 16 2023
MTV Unplugged In New York
Nirvana
Kaikki kuulostaa vetoavammalta MTV unpluggedissa, tai siis onhan biiseissä oltava taitoa, jotta voidaan paljastaa herkkyys livenä. Tässä toimii useimpien biisien kohdalla. Osa on kyllä aika täytettä ja omassa Nirvana-brändissä muhinointia, pinnallisempaa.
3
View Album
Sun Sep 17 2023
At San Quentin
Johnny Cash
Tää liveyleisö kyllä tuo kiinnostavan lisänsä musiikkiin, vuorovaikutus on loistavaa. Eli: on hyvä meininki! Mikä ei aina edes livelevyistä välity. Hyviä kappaleitakin.
3
View Album
Mon Sep 18 2023
Bandwagonesque
Teenage Fanclub
Teenage fanclubilla on muistaakseni jotain hyvääkin tavaraa, mutta täällä sitä ei ollut. Tosin kuulosti todella 2000-luvulta, mikä on yllättävää. Muuten yllätyksetöntä ja tylsää.
2
View Album
Tue Sep 19 2023
Paul's Boutique
Beastie Boys
Jaa, tää kuulosti valkoiselta versiolta perus kasari-ysäriräpistä. Beastie boys löytää kunnon kapinan ilmeisesti myöhemmin? Iloinen raivo puuttuu, tää on vaan iloinen
2
View Album
Wed Sep 20 2023
Ogden's Nut Gone Flake
Small Faces
Oikeasti en inhonnut tätä, mutta en yhtään tiedä, mikä tää on. Ja ärsyttävä konsepti.
1
View Album
Thu Sep 21 2023
Faith
George Michael
Aivan todella viihdyttävää ja kasaria. Miksi George haistaa kainaloaan kannessa? Ei jätä muita kysymyksiä, koska on suoraviivainen niin sanomaltaan kuin tyyliltään. Voisi kyllä lopussa revitellä enemmän.
3
View Album
Fri Sep 22 2023
Tom Tom Club
Tom Tom Club
Hyvin vaikea kuunnella loppuun asti pituuden ja kokeiluvuuden takia (raskasta!). Mutta paikoin hyvin pätevää discoa ja pidän lauluäänistä.
2
View Album
Sat Sep 23 2023
Fulfillingness' First Finale
Stevie Wonder
Siis taitavaa lajissaan, mutta kammottavan siirappista ja tylsää. Ilahdutti vain: espanja.
1
View Album
Sun Sep 24 2023
Call of the Valley
Shivkumar Sharma
Pidin tästä, koska huilu ei ollut ärsyttävä! Erinomaista taustamusiikkia hyvässä mielessä, kyllä välillä vaati nimittäin kuuntelemaan.
3
View Album
Mon Sep 25 2023
Dog Man Star
Suede
Niin tylsää ja aivan liian suureellista. Annan toisen tähden kuitenkin siitä, että tässä on silti mukana vilpittömyyttä, aitoutta. Harmi että ovat aidosti tylsiä.
2
View Album
Tue Sep 26 2023
The Chronic
Dr. Dre
Ajan räpin parhaasta päästä pikku yhden sormen synamelodioineen ja ei niin kantaaottavine sanoituksineen (ei painavaa).
3
View Album
Wed Sep 27 2023
Hejira
Joni Mitchell
Taustoissa ei ole mitään mielenkiintoista, ei vaikka kuinka yrittäisi erotella niiden kerroksia. Laulussa on toki ääni on tosi kiehtova, toivoisin vain että Jonilla olisi muutakin kerrottavaa kuin Boheemin Naisen Elämä.
2
View Album
Thu Sep 28 2023
...And Justice For All
Metallica
Tuplabasifanina pidin tästä kävelymusiikkina. Mutta en erota biisejä toisistaan. Paitsi Onen. Jos kuuntelee sanoituksia, saa hupia.
3
View Album
Fri Sep 29 2023
Winter In America
Gil Scott-Heron
Onhan tämä jotenkin tosi suloinen. Kiva huilu taas. Vaan vähän ärsyttää, vaan vähän liikaa jazzia ja höpöttelyä.
3
View Album
Sat Sep 30 2023
Jazz Samba
Stan Getz
Tämä on mitä albumin nimi lupaa. Ihan kiva. Liian smooth mulle. Hieno kansi.
2
View Album
Sun Oct 01 2023
Tommy
The Who
Aivan liian pitkä ja ärsyttävä. Lajissaan ja ajassaan tokk erinomainen ja edelläkävijäkin (toki Beatlesia ja muuta aikaansa paljon keryaava, trendejä kun oli). Ei vain sytytä.
2
View Album
Mon Oct 02 2023
The Renaissance
Q-Tip
Smooth, mutta ehkä juuri siksi ei nappaa huomiota missään välissä, vaikea keskittyä kuuntelemaan. Jotain koukkua siis kaipaisi, kulmaa joka erottuisi. Hyvä flow kyllä. Mutta kaipaan paatosta tai voimaa.
2
View Album
Tue Oct 03 2023
At Folsom Prison
Johnny Cash
Tykkään myöhemmästä vankilalivelevystä enemmän, koska siinä kuuluu enemmän vuorovaikutusta yleisön kanssa. Paljolti liian rauhallinen tunnelma. Mutta ei Cashin vahva tulkinta on tietty aina vähintään vähän vangitsevaa
3
View Album
Wed Oct 04 2023
Home Is Where The Music Is
Hugh Masekela
Puhaltimet kivat ja taitavat kyllä, mutta en saa niiden tarinoista kiinni. Eli jää tylsänksi, joskin kiva pirteäksi.
2
View Album
Thu Oct 05 2023
Buenas Noches From A Lonely Room
Dwight Yoakam
Nimi ja kansi lupaavat hyvää ja räväkkää, sisältö on kuitenkin kädenlämpöistä. Sanoituksiin ie jaksa keskittyä, ehkä niissä on enemmän räväkkyyttä kuin ensikuulemalta tajuaa. Kuuntelin kyllä kahdesti enkä löytänyt mitään erityisen kiinnostavaa mistään aspektista. Tyylipuhdasta sinänsä kyllä
2
View Album
Fri Oct 06 2023
Dry
PJ Harvey
Hyvin synkkä. Siksi vaikea kuunnella. Ehkä toisella kuuntelulla olisi hyvällä tavalla niin? Vähän liian meluisa mun makuuni, vaikka sepä on Harveyn ydin ja omintakeista, josta annan plussaa.
2
View Album
Sat Oct 07 2023
Heaux Tales
Jazmine Sullivan
Joo, mutta miksi juuri tämä monista vastaavanlaisista nyky-rnb-levyistä? Pidän kyllä tästä aika paljonkin, etenkin äänestä, se on kaunis, ja levyssä on vahva mutta kaunis tunnelma muutenkin. En vielä nostaisi pakko kuunnella -listaan, ensin pitää ajan kanssa nähdä, erottuuko tämä.
3
View Album
Sun Oct 08 2023
She's So Unusual
Cyndi Lauper
B-puoli oli yhtä kaaosta, mutta se oli vain hauskaa. A-puolella kunnon juhlat. Lauperilla on UPEA ääni (ylinäyttely menee sillä tosin todella yli, se vähän ärsyttää).
3
View Album
Mon Oct 09 2023
Superfly
Curtis Mayfield
Smooth, mut en tiedä. Ei mieleenpainuva silti. Varmaan jos tietäis leffasta enemmän, tuntuu ettei tää aukea ilman sitä
2
View Album
Tue Oct 10 2023
Slanted And Enchanted
Pavement
Toooodella tylsä, vaikka ysäriräimettä oli. Ne olivat ne ilahduttavat kohdat. Muuten toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, kuten moni indie tuppaa tekemään.
2
View Album
Wed Oct 11 2023
E.V.O.L.
Sonic Youth
Tässä on efektejä, jotka saavat aikaan jopa fyysisen reaktion (sellainen huippaus, esim. In the kingdom #19:ssa), mikä on oikeastaan siistiä. Mutta muuten: liikaa kolinaa ja raahaavuutta.
2
View Album
Thu Oct 12 2023
A Walk Across The Rooftops
The Blue Nile
Samalla lailla unettavaa kuin Suede, mutta tuplasti ja tylsempi. Mitä nää oikeastaan haluaa sanoa? Haluavat koskettaa rouhealla laululla ja "kauniilla" taustoilla?
1
View Album
Fri Oct 13 2023
Elephant
The White Stripes
Menee vähän jumittamiseksi, mut tuntuu silti kulmakivilevyltä. Kiteyttää tän kaksikon tyylin, ja Whiteltähän vaikuttavaa on musaa riittänyt. Eli ansaittu paikka, ei täydellinen albumi. Mutta särökitaraa ei voi vastustaa.
3
View Album
Sat Oct 14 2023
In-A-Gadda-Da-Vida
Iron Butterfly
Kyllähän In-A-Gadda-Da-Vida on hyvä kappale (vaikka en ihan ymmärrä suvannon pituutta keskellä, kai se sopii). Muut biist olivat hauskan iloisia. Positiivinen yllätys
3
View Album
Sun Oct 15 2023
Hounds Of Love
Kate Bush
Erinomainen a-puoli, tyypillinen b-puoli siinä mielessä, että menee kokeelliseksi. Mutta! Konsepti (eli kivilinnat, kylmät nummet ja suuret tunteet) pysyy loppuun asti ja hyvin vahvasti. Suosikkeja.
4
View Album
Mon Oct 16 2023
Let Love Rule
Lenny Kravitz
Minusta Lennyn huudot ei kuulosta aina hyviltä vaan korviasärkevältä. Albumillinen Lennyä on muutenkin liikaa mulle, liian smoothia siitä huudosta huolimatta, liian monta kertaa sana "love". Ihanhan nämä onneksi biisejä ovat eikä vain edellä mainituille tunteilua. Joku Let love inissa vetää vähän.
2
View Album
Tue Oct 17 2023
Make Yourself
Incubus
Miksi bändillä on ummetuslääkkeen kuuloinen nimi, jos ei tee tämän raskaanpaa musiikkia? Hyvin aikansa kuuloista ja paikoin tällaiseksi pätevää, mut esim. Linkin parkilla on kovempi meno. Ja mikä se jazz-numero välissä oli - herätys samankuuloisten biisien välillä? Kärsii levyn pituudesta myös.
1
View Album
Wed Oct 18 2023
25
Adele
Vallan pätevä mukanalaulamislevy. Muutama filleri liikaa, 10 minuuttia liian pitkä, se riittää puuduttamaan. Kaipaisin väliin hulluttelevampaa tyyliin Rumour has it. Myynneiltään merkittävä albumi, mutta ei jätä paikkaan onneksi aivan sen varaan vaan on myös taitava.
3
View Album
Thu Oct 19 2023
Street Signs
Ozomatli
What a ride. Sydäntä on pelissä, mutta kokonaisuus on... ei nyt tylsä, muttei sykähdyttävä, ja vähän sekava. Plussaa vilpittömyydestä, taitavuudesta ja kantaaottavuudesta.
2
View Album
Fri Oct 20 2023
British Steel
Judas Priest
Tässä on vain biisejä biisien perään, kaipaisin yhteneväisyyttä/sidoksia. Jotenkin enemmän raskaan rockin ideaa kuin oikeasti tunnetta. Mieluummin kuuntelisin Iron Maidenia. Pidän Breaking the Lawista.
2
View Album
Sat Oct 21 2023
Youth And Young Manhood
Kings of Leon
Yllättävää, että on tällä listalla, eikös tämä ole debyytti? Miksi juuri tämä levy? Pidän kyllä kovasti Kings of Leonin eteläisestä tyylistä, aurinkoista (pienellä mustalla huumorilla) ja autotallista. Tää levy ei kyllä ole mieleenpainuva, ei iskeviä biisejä. Kuuntelin Aha Shake Heartbreakin perään.
2
View Album
Sun Oct 22 2023
Gold
Ryan Adams
Toivoisin Ryanille hieman nöyryyttä, levy on liian pitkä. Yhdentekevää musiikkia, ihan kivaa välillä mutta vain tv-sarjan kohtauksen tausta -mielessä. When the stars go blue on hyvä.
2
View Album
Mon Oct 23 2023
Leftism
Leftfield
Salonkikelpoista reivimusiikkia. Kliiniä/kliinistä. Luiskahtaa vain sormien välistä, ei edes jumita.
1
View Album
Tue Oct 24 2023
Beach Samba
Astrud Gilberto
Bossa novan idea lienee siinä, että se on aina samaa? Englanniksi toimii huonommin kuin portugaliksi. Tämä on liian kilttiä, puuttuu pilke ja ilkikurisuus.
1
View Album
Wed Oct 25 2023
Only Built 4 Cuban Linx
Raekwon
Tykkään ei-luotaantyöntävästä aggressiivisuudesta. Muuten ei jäänyt mitään mieleen. Paitsi jälleen perusvirhe: liian pitkä. Hyvä lopetusbiisi kyllä.
2
View Album
Thu Oct 26 2023
Ingenue
k.d. lang
Paras biisi jätetty viimeiseksi, olipa hyvä lopetus. Siellä oli hauskoja soittimia, jotka saivat hyvin tilaa. Muuten en lämmennyt, liikaa jousia ja sanoitukset eivät vetäneet mukaansa vaaditulla tavalla.
2
View Album
Fri Oct 27 2023
Songs Of Love And Hate
Leonard Cohen
Nickcavemainen, tai diis Nick Cave kuulostaa tältä. Yllättävän räkäinen. Hyvällä tavalla kuitenkin, vaikka vähän pohditutti. Vangitsee - mutta ei täysin lumoa, epäilyttää.
3
View Album
Sat Oct 28 2023
#1 Record
Big Star
Miksi osaan Thriteenin sanat? Onko Big star isompi bändi kuin osaan olettaa? Aika plääh mutta tyylipuhdas.
2
View Album
Sun Oct 29 2023
Crooked Rain Crooked Rain
Pavement
Sori mutta tämä on ihan ekstratylsää. Rosoa tulee sentään laulajan epätäydellisestä äänestä, mutta sekin on vain ärsyttävä eikä persoonallinen. En haluais käyttää tähän aikaani, en kuule yhtään kiinnostavaa juttua, mihin tarttua.
1
View Album
Mon Oct 30 2023
Greetings From L.A.
Tim Buckley
No siis periaatteessa kyllä. Kaipaa useamman kuuntelun, mihin en nyt taipunut, mutta vetää, bailaa. Sais kolme tähteä, jos ois enemmän mun tyyliä eli jos jaksaisin oikeasti palata tähän.
2
View Album
Tue Oct 31 2023
Walking Wounded
Everything But The Girl
Tulee olo, että Sneaker pimps tekee saman paremmin. Haluisin tykätä, mutta nukuttaa.
2
View Album
Wed Nov 01 2023
Happy Sad
Tim Buckley
Tää hieman hymyilyttää mua, nimen mainitsema teema pysyy kivasti ja ei ole tehty liian vakavasti. Kuitenkin sen verran vakavasti, että on niin tyylipuhdasta, etten pääse lopulta aivan mukaan. Lisää tunnetta, kiitos.
3
View Album
Thu Nov 02 2023
Straight Outta Compton
N.W.A.
Biitit ja taustat on aika kivoja välillä. Kerrankin kuuntelin kunnolla sanoja, ja ei ois kannattanut. Valitettavasti vei tanssifiiliksen. Tää naisista puhuminen ei oo vanhentunut arvokkaasti.
2
View Album
Fri Nov 03 2023
Ellington at Newport
Duke Ellington
Todella hyvää soitantaahan tämä on, hyvin sulavaa jazzia. Menee hyvin kävelyn taustamusiikkina. En kuitenkaan erottanut "tarinoita" tms. jotain koukkua, joka saisi oikeasti kiinnostumaan. Eli pisteet vain taitavuudesta ja soiton läpi kuultavasta innosta.
2
View Album
Sat Nov 04 2023
Deserter's Songs
Mercury Rev
Tämähän on ihan iloinen levy. Ilman ihme huiluraitoja ois kivenpaa goottia. Vuoden 1997 paras? Joko huono vuosi tai en osaa kuunnella.
2
View Album
Sun Nov 05 2023
I'm Your Man
Leonard Cohen
First we take Manhattan on hyvä kappale ja erinomainen avaus! Hyvin ranskalainen, kuten on lopulta koko levy Sinatra-flirttisen lisäksi. Ehkä se on just huumori, joka tätä kantaa niin hyvin. Muutenhan tämä olisi liian nokkelaa huokailua (liian ranskalaista).
3
View Album
Mon Nov 06 2023
The Wall
Pink Floyd
Pidän tästä kovasti, kokonaisuus melkein oikeuttaa pituudenkin (kyllä vähän vois silti karsia). Fantasiafanien musiikkia, rockoopperaa sopivan huvittavalla tavalla. Myös kivoja, joskin jamitteluksi venyviä kappaleita eikä pelkästään elokuvallisuutta ja tematiikkaan keskittymistä. Mutta vihaan sitä lapsikuoroa...
4
View Album
Tue Nov 07 2023
Gris Gris
Dr. John
Tää oli ihan todella liian outo
2
View Album
Wed Nov 08 2023
The Madcap Laughs
Syd Barrett
Hyvä veto että tokavika biisi ei ollut vika. Keskivaiheilla oli sama biisi useasti. En tiedä, äänimaailma on kyllä kumman kiehtova, ja jotenkin tästä on saatu oikea levy.
3
View Album
Thu Nov 09 2023
Rings Around The World
Super Furry Animals
Flaming lips tekee saman mielenkiintoisemmin. Hyvin britti, kun on pitkät maalailevat biisit ja tahallisenkauniit jouset usein mukana. Ihan kivasti silti monipuolisuutta äänissä, vaikkei tempossa olekaan. Ilahduin Juxtaposed with U:n emolyriikoista. Positiivisen puolella siis, vaikken ehkä tähän enää palaa.
3
View Album
Fri Nov 10 2023
Mothership Connection
Parliament
On funkkia. Tyylipuhdasta, miellyttävää - ei sytytä mussa muuta kuin vähän päännytkyntää, rytmikkään askeleen. Kuitenkin!
2
View Album
Sat Nov 11 2023
Tuesday Night Music Club
Sheryl Crow
Odotin ehkä countrympaa, mutta tässä kuuluu voimakkaasti Kalifornia. Ja jopa white girl r'n'b? Vähän vierastan cool girl -mehustelua (All I wanna do), mut ehkä sitä ei tehdä ihan tosissaan.
2
View Album
Sun Nov 12 2023
Yeezus
Kanye West
Tää äänimaailma on tosiaan ollut suunnannäyttäjä seuraavalle 10 vuodelle. Aggressiivisuus sitä kastia joka puree muhun. Näköjään Spotifyn Night drive -listalla, se on myös genre josta pidän. Jäin myös oikeasti kuuntelemaan mielenkiinnolla loppuun asti (sopiva pituus btw), siitä yksi tähti lisää.
4
View Album
Mon Nov 13 2023
Roger the Engineer
The Yardbirds
Kannen ja ekan biisin perusteella odotin enemmän. Tuntuu, ettei bändin koko potentiaali täyty? Että ihan huvikseen on tehty ihan jees biisejä. Plussaa kyllä omalaatuisuudesta, vaikka ajan soundissa pysyttiin.
2
View Album
Tue Nov 14 2023
Hotel California
Eagles
Menee osastoon maailman tylsin rock, mutta toisaalta kun kuuntelin tätä motarilla maalaismaisemissa ja näin lava-auton, oli tunnelma just kuunteluhetkellä kohdillaan. Automatkamusiikkia - sieltä löytyy tälle levylle erinomainen paikka. Koska onhan nämä hyvin mukanalaulettavia biisejä. Pitkin hampain siitä yksi lisätähti.
3
View Album
Wed Nov 15 2023
Immigrés
Youssou N'Dour
Odotin ekan biisin perusteella enemmän, enemmän myös jännempiä perkussioita. Mutta oli ne kivoja, sekä biisit että perkussiot. Jäi aika kivan tasolle, hymyn kyllä toi.
3
View Album
Thu Nov 16 2023
São Paulo Confessions
Suba
En ihan ymmärrä tätä, ainakaan levyn pituutta. Loppujen lopuksi tää on vain yksi ysärin elektroninen junnauslevy. Sentään vähän bossa novalle kumarrusta, joka tuo omaleimaisuutta. Aika vähän.
1
View Album
Fri Nov 17 2023
Duck Rock
Malcolm McLaren
Buffalo galissa on sampleja, jotka oon kuullut... jossain?? Onko ne ekaa kertaa siinä? Se jäi askarruttamaan. Muuten hyvin helposti pureksittavaksi tehtyjä etnojuttuja. Kohdeyleisön kuulee liian selvästi.
2
View Album
Sat Nov 18 2023
Lupe Fiasco's Food & Liquor
Lupe Fiasco
Olinpas unohtanut tämän artistin! Alku on lupaava, biitit hyvät. Lyriikoissa jotain kendrickmaista mut kilttiä. Kick, push on tosi hyvä! Muuten petyin, tylsistyin, etenkin pituuteen. Monipuolisuutta ja koukkua lisää, pliis.
3
View Album
Sun Nov 19 2023
Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus
Nick Cave & The Bad Seeds
Nick Cavellekin kyllä riittää yhden levyn mitta vallan hyvin, puoltoista tuntia on jo uuvuttava massa. Onneksi välillä on kevyempiä sävellyksiä. Ja alku on vauhdikas! Kuoro ilahduttaa ja välillä jopa jouset. Mutta paljolti pitäis olla keskittymässä tarinoihin, mitä en aivan jaksa.
3
View Album
Mon Nov 20 2023
Another Music In A Different Kitchen
Buzzcocks
Ilahduin monista kitaramelodioista niin paljon. Ihastuttavan rallattelumaisia nimittäin ja kivasti kuului sama kädenjälki. Mutta kahdenkin kuuntelukerran jälkeen en jaksanut innostua muusta... Siksi jäisi muuten 3 tähden levyksi, mutta just annoin huonommalle levylle 3, joten se ois eipäreilua.
4
View Album
Tue Nov 21 2023
New Forms
Roni Size
Ei nyt oikeen... siinähän säksättelee levyn läpi. Ei ees mieleenpainuvia melodioita tai vokaaleja. Tyylipuhdas vissiin vain tavoitteena.
1
View Album
Wed Nov 22 2023
Purple Rain
Prince
When the doves cry on kasarin parhaimpia biisejä. Harmi, että levykin lähtee käyntiin oikeastaan vasta sen jälkimainingeissa. Purple rain on maailman hienoin viimeinen hidas. Alkukin on jees, lyriikat pitää mielenkiintoa yllä, mutta vähän kitkuttelua on. Upee kansi.
3
View Album
Thu Nov 23 2023
Horses
Patti Smith
En muistanut että tää on näin hyvä?! Lähinnä avausraita on wowww joten fiilis on heti hyvä. Taitavaa muutenkin, välillä tosin menee vähän liikaa TAITEEN puolelle. Hienoa laulua, roso kantaa.
4
View Album
Fri Nov 24 2023
If I Should Fall From Grace With God
The Pogues
Jos multa kerran saa tähtiä sen perusteella, ilahduttaako levy, tää sais ensikuulemalta 3 tähteä. Ja tää ei ollut ensikuulema. Jopa instrumentaalit ilahduttaa. Kritisoin tosin reippaasti levyn pituutta: melodiat alkaa kuulostaa samalta. Mut sit välissä tulee eri.
4
View Album
Sat Nov 25 2023
Happy Trails
Quicksilver Messenger Service
Aika tylsä, vaikka ihan lupaavia loppu-60-luku-elementtejä oli. Instrumentaalisuus oli omaperäistä, tai no ainakin askelta muita edellä. Ihan kivoja fantasiamaisia melodioita. Mutta: tylsä lopputulos.
2
View Album
Sun Nov 26 2023
Follow The Leader
Korn
Kamalaa. Ensinnäkään en tykkää shokeeraamisesta shokeeraamisen takia (kiroilu, biisien aiheet). Toiseksi ei ole yhtään vaihtelua, samaa läimettä kaikki. Voivatko noi featit olla ylpeitä täällä olostaan.
1
View Album
Mon Nov 27 2023
Basket of Light
Pentangle
Yllättävän hyvä! Pidin siitä, että oli brittihenkistä kansanlaulua ja countrya, sopivat kovin hyvin yhteen. Enkä ees yleensä jaksa folkia saati oikeasti kansanlauluja kovin kauaa. Tämän levyn kuunteli mielellään kokonaan. 60-luvun kuuli vain Intia-jutuista (niistä pikku cringe)
3
View Album
Tue Nov 28 2023
D.O.A. the Third and Final Report of Throbbing Gristle
Throbbing Gristle
Brutaali. Onneks en kuunnellut kuulokkeilla enkä pimeessä. Hieno creepy kansi. Mutta sisältö? Tulee olo, että Nine inch nails tekee tän paremmin rockina.
2
View Album
Wed Nov 29 2023
Ghosteen
Nick Cave & The Bad Seeds
Pakottaa kuuntelemaan ainakin kuulokkeilla kuunnellessa. Sinänsä tarinat ovat mystisensynkkää perus avaruus-Cavea, mutta tarina ja surutyö tehdään selväksi, ei voi ohittaa. Raastavaa. Olisin kaivannut enemmän melodiaa helpottavaksi kaveriksi, vaikka orkestraalinen ambient on hienon kuuloista.
3
View Album
Thu Nov 30 2023
Ray Of Light
Madonna
Olen yllättynyt! Koska pidin koko levystä. Jos koskaan on aivan viimeisen päälle mietitty ja tuotettu kokonaisuus, niin nyt. Virheettömyydestä jopa miinus. Pikkusen irvistin amerikka-aksentti-shantille, mutta se nivoutui kummasti Frozeniin (joka on upea). Spotify on nyt tyytyväinen, kun sai mut vihdoin kuuntelemaan tän levyn, kun on sitä mulle viimeisen vuoden yrittäny suosituksissa tunkea. You know me
4
View Album
Fri Dec 01 2023
Ill Communication
Beastie Boys
Ihan kiva kun on monipuolista, instrumentaalia funkahtavaa, punkahtavaa ja ysäriräppiä, mutta miten siitä saadaan näin puuduttava kokonaisuus? Tuntuu mittaansa pidemmältä. Sabotage on toki upee kappale.
2
View Album
Sat Dec 02 2023
Roots
Sepultura
Paikoin tosi hauska. Genressään hyvin onnistunut albumi. Mutta tunti tätä? Ei jaksa.
2
View Album
Sun Dec 03 2023
Lady In Satin
Billie Holiday
Hyvältä kuulostaa laulu. Kuvaava albumin nimi. Joka biisi kyllä kovin samanlainen oskestraaleineen. Mutta kun äänimaailma ja melodiat toimivat vähäisin muutoksin, mitä sitä kauheasti muuttamaan.
3
View Album
Mon Dec 04 2023
1984
Van Halen
En koskaan muista Van Halenin biisejä, mutta ulkonäön kyllä. Ja tässähän oli kaikki biisit, jotka heiltä tiedän. Aika äijää tukkatwistillä. Kasarin ilmentymä siis. Ei huono mutta en ole kohderyhmää, ei vetoo vaikka on menoo.
2
View Album
Tue Dec 05 2023
Sheer Heart Attack
Queen
Hmmm? Kai tämä monipuolisuudellaan paikkansa lunastaa. Riippuu mihin vertaa, mutta ainakin muuhun Queenin tuotantoon nähden jää vaisuksi, koska ei esim. ärsytä yhtään. Se Motörhead-tyyppinen crazy-biisi ilahdutti.
3
View Album
Wed Dec 06 2023
Jack Takes the Floor
Ramblin' Jack Elliott
Hauska. Viihdyin, mikä varmasti on päämäärä, raikulimusaa kun on. Ramblin tosiaan.
3
View Album
Thu Dec 07 2023
The Colour Of Spring
Talk Talk
Tears for fears tekee tämän paremmin, siis tosi kasarin melankolisen musan. He eivät mumise. Tää koliseekin liikaa.
2
View Album
Fri Dec 08 2023
Smokers Delight
Nightmares On Wax
Tästä en saa yhtään mitään irti enkä ymmärrä, miksi mun pitäisi kuunnella tämä. Joo ihan kivat instrumentaalit, mutta ne ei ”puhu” mulle mitään
1
View Album
Sat Dec 09 2023
Felt Mountain
Goldfrapp
Oli hetkiä, jolloin uhkaava tunnelma puri. Ja lauluhan oli kauttaaltaan tosi hyvää. Rikas äänimaailma. Muuten tylsä, en malttanut keskittyä.
2
View Album
Sun Dec 10 2023
AmeriKKKa's Most Wanted
Ice Cube
Hyvät taustat ja ois hyvä räppää, mut pilaa naisvihallaan about kaikki sanoitukset. Iiiiiso miinus
1
View Album
Mon Dec 11 2023
At Newport 1960
Muddy Waters
Hyvää kamaa, hyvässä suhteessa eli tarpeeksi vähän huvittavia yllärihuutoja jne. huumorikikkoja. Blues voi mennä viihdyttävänmäksi, mutta tää näyttää, ettei tarvi.
3
View Album
Tue Dec 12 2023
Scott 4
Scott Walker
Pidän tämän suureellisuudesta, jonka avausraidan western kuuluttaa sisään. Ei ole vaisu, toisaalta yllättävästi ei mieleenpainuva.
2
View Album
Wed Dec 13 2023
Goodbye And Hello
Tim Buckley
Yllättäen pidin tästä kovasti! Hieman pateettisesti elämää suurempia tarinoita ja isoja sävellyksiä, mutta ne olivatkin aika lämpimiä ja hempeitä.
3
View Album
Thu Dec 14 2023
C'est Chic
CHIC
Kyllähän I want your love toimii. Olisivat voineet opetella lausumaan ”le”. Muuten kiva
3
View Album
Fri Dec 15 2023
Led Zeppelin
Led Zeppelin
Nyt en osaa sanoa, onko nää jotkut riffit pöllitty vai ollaanko tässä edelläkävijöitä - ei tietty blues-jutuissa mutta vähän sabbathmaisissa kohdissa.
3
View Album
Sat Dec 16 2023
Pretenders
Pretenders
Aika kiva! Naislaulajabändeissä meinas tänä aikana mennä vähän räminäksi tai turhaksi taiteellisuudeksi, jos siis nyt yleistän, mutta tää ei edes käväise sillä radalla. Perushyvää poprockia, asenne kohdallaan mutta kaupalliset lasit silmillä.
3
View Album
Sun Dec 17 2023
Talk Talk Talk
The Psychedelic Furs
Meinaan aina panna Psychedeloc fursin samaan kategoriaan Cocteau twinsin kanssa, mutta onhan tää paljon parempaa: on esim. luonnetta. Eka biisi ja Pretty in pink oikein hyviä. Ei tosin oo eka kerta kun kuulen tän albumin, saattaisin antaa miinusta pienestä tylsyydestä muuten, mut kuulen jo sen yli.
3
View Album
Mon Dec 18 2023
Next
The Sensational Alex Harvey Band
Tää vitsi ei toimi vaan on vain kiusallinen. Olisi edes kunnon parodiaa eikä vain jotain sinnepäin. Ärsyttävä
1
View Album
Tue Dec 19 2023
Moon Safari
Air
Tällaista musiikkia Ranskassa osataan tehdä. Kivoja tuokiokuvia, eivät jää pelkästään taustamusiikiksi. Klassikkolevy tosiaan: esim. Sexy boyta ei voi ohittaa, oikein hyvä kappale vaikka snadisti junnaa (kuuluu kyllä koko levyn tyyliin). Hyvin sulavaa
3
View Album
Wed Dec 20 2023
Clube Da Esquina
Milton Nascimento
Tämä on kokoelma lauluja ja siltä kuulostaa. Jäin kaipaamaan kokonaisuutta, jäi hajanaiseksi. Portugali kyllä aina ilahduttaa, tässä myös se ettei ole pelkkää bossa novaa.
2
View Album
Thu Dec 21 2023
Machine Gun Etiquette
The Damned
Eipä jäänyt kuuntelun jälkeen mieleen. Se on huono merkki - ei kannusta keskittymään. Ei kuitenkaan ollut huono, aika perus suorittamista, mutta sielua sentään oli, ei liukuhihnakamaa.
2
View Album
Fri Dec 22 2023
Aladdin Sane
David Bowie
Hyvin amerikkalainen albumi - siinä mielessä, että tulee olo, että Rolling stones tekis tämän paremmin. Ei suosikkini Bowielta, vähän show-off.
2
View Album
Sat Dec 23 2023
Duck Stab/Buster & Glen
The Residents
Juu ei, en ymmärrä. Kolistelua, ei ees kunnon runoja tai eivät ainakaan kutsu keskittymään
1
View Album
Sun Dec 24 2023
Songs From A Room
Leonard Cohen
Tämä on kyllä aika kädenlämpöistä Cohenia. Asenne on kyllä aistittavissa, mutta liian rakkausimelää kyllä tässä mun makuuni. Tokalla kerralla voisi olla kolmostähden arvoinen, jos löytyisi jotain yllättävää
2
View Album
Mon Dec 25 2023
Sea Change
Beck
Levyn keskivaiheilla, mieleenpainuvimman Lost causen ympärillä, on hyvä vahva tunnelma ja parhaat biisit. Alku ja etenkin loppu menevät akustisen kitaran ja hönkäilyn fiilistelyksi. Laulussa ja sanoituksissa on grungea, jota jäin kaipaamaan lisää.
3
View Album
Tue Dec 26 2023
The Libertines
The Libertines
Parhaat biisit ekana ja vikana, Can’t stand me now on hyvää aikansa (ja oikeastaan edelläkävijä-!) indietä. Sen ja levyn alkupuoliskon perusteella Libertines olisi voinut olla Arctic monkeys. B-puoli näyttää, miksi ei ollut: räkäisestä siirrytään liian poppiin. Voisi olla monipuolisempaa, siihen pyrkii kikkailullaan, mutta jää monotoniseksi
3
View Album
Wed Dec 27 2023
The Modern Dance
Pere Ubu
Hieman kunnianhimoinen nimi albumilla, tosin muutamien biisien junnaavuus taitaa täyttää sen (voi tanssia monotonisesti). Hieman liian surinaa, taiteelliset pyrkimykset tulevat selvästi naiiviuden pinnan alta.
2
View Album
Thu Dec 28 2023
Live / Dead
Grateful Dead
Jos tämä tosiaan on improvisaatiota, saa siitä pelkiltään yhden tähden, koska kovin hyvinhän tämä pysyy kasassa! Kivoja melodioita joten kivahan ne on kuulla uudestaan ja uudestaan ja tauon jälkeen uudestaan. Eli kääntöpuoli: sairaan pitkä ja ei meinaa lähtee kuin ajoittain
2
View Album
Fri Dec 29 2023
California
American Music Club
Oikeastaan pidin tästä! Ei-kaliforniainen mutta hyvin amerikkalainen viba, luonnollisesti. Tavanomaista mutta omaäänistä countrylle kumartavaa indietä. Loppua kohti meinasin kyllästyä, mutta vika biisi on kaunis
3
View Album
Sat Dec 30 2023
Lost In The Dream
The War On Drugs
Olen kuunnellut tätä paljon opiskelun ja työn taustamusiikkina - siihen loistavaa. Pelkiltään kuunneltuna supertylsää. Paitsi että alku on lupaava: Under the pressure ja Red eyes, hyviä eikä vain junnausta. Kitaraan on yks kuvio ja rytmiin/rumpuihin vielä vähemmän. Tunnelma on kyl kiva
3
View Album
Sun Dec 31 2023
Your New Favourite Band
The Hives
Sehän saa b-puolella vauhtia. Hyvä siis, ettei levyllä ole liikaa pituutta. Hitillä sisään ja hyvältä kuulostaa. Sitten menee ehkä mun makuuni liian huudoksi, ei toimi ihan täydellisesti yhteen aikas tuotetun lopputuloksen kanssa.
2
View Album
Mon Jan 01 2024
Remain In Light
Talking Heads
Aaaivan liian raskasta kokeellista päällelaulantaa. Kiva kokonaisuushan siitä on saatu aikaan, ei hajoa, muutamia erittäin mukaansatempaavia kohtia.
2
View Album
Tue Jan 02 2024
We're Only In It For The Money
The Mothers Of Invention
En tiedä, kestääkö vitsi. Muusikon kykyjä jengillä on, mutta onko tarpeeksi, kun menee niin kolinaksi - ylilyönti.
1
View Album
Wed Jan 03 2024
Desperate Youth, Blood Thirsty Babes
TV On The Radio
Tämähän on vallan erikoislevy, kuin gootihkoa indietä. Tavallaan pidän! Tavallaan vähän kyllästyttää, kun laulaja kuulostaa kuin koettaisi olla mysteerisen kyllästynyt.
3
View Album
Thu Jan 04 2024
evermore
Taylor Swift
Pienet alkukirjaimet biisien nimissä on mulle vähän liikaa, tumblr-estetiikkaa 10 vuotta myöhässä. Mutta aika kiva albumi! On haluttu pientä ja maanläheistä, ja siinä pysytään yllättävän hyvin.
3
View Album
Fri Jan 05 2024
Hunky Dory
David Bowie
Kuuntelin jopa kahdesti putkeen, koska parin ekan biisin jälkeen keskittyminen herpaantui täysin, ja niin kävi toisellakin kerralla. Eli: tasapaksu. Sinänsä laadukas ja on biiseissä eroja, mutta ne eivät hittejä (jotka ovat a-puolella) lukuun ottamatta erotu.
2
View Album
Sat Jan 06 2024
A Wizard, A True Star
Todd Rundgren
Mieluummin kuuntelisin kunnin rehellistä soulia. Ihan hassunhauskoja sanoituksia tosin välillä, mikä piristi. En inhoa, en todellakaan pidä oikein minään.
2
View Album
Sun Jan 07 2024
Young Americans
David Bowie
Monta Bowieta nyt putkeen; tässä on enemmän menoa kuin esim. Hunky Doryssa. Ei silti saa mua täysin keskittymään. Onneksi on vetävät hitit, Young Americans ja Fame, muu jää aika puuroksi. Voi kuitenkin ihan mieluusti soittaa oleskelumusiikkina.
3
View Album
Mon Jan 08 2024
The Village Green Preservation Society
The Kinks
Ihan kiva, aika lailla parasta Kinksiä kokonaisuutena, ainakin mitä olen kuullut ja jos multa kysytään. On nimittäin kokonaisuus, vaikka ajan hengen mukaisesti käydään vähän ”orientaalisissa” ja keskiaikaisissa tunnelmissa (ilahduttavasti molemmissa niin, ettei tule sekava olo) mutta sopivan pienesti (ei silkkaa sitaria ja psykedeliaa).
3
View Album
Tue Jan 09 2024
Rum Sodomy & The Lash
The Pogues
Tässä on Poguesin parhaat biisit ja kantava tunnelma eli verrattaen rauhaisa ja vain pari kantrinumeroa. Kokonaisuutena nauttisin ihan ok jos kuuntelisin ekaa kertaa, mut moni biisi ja erityisesti b-puolen loppu kuulostaa filleriltä, ei ihanteellista. Mutta oon antanut paljon ankeemmille levyille kolmosen. Kannelle vähän tähtiä myös. (Pitkä miinus Spotifyn version vaihtelevasta äänenvoimakkuudesta ja laadusta!)
4
View Album
Wed Jan 10 2024
A Girl Called Dusty
Dusty Springfield
Jos levyä olisi vähän karsittu eli fillerit pois, tämähän olisi upea! Aivan hieno nytkin, etenkin a-puolella on hyvä meininki. Hieno ääni, mukaansatempaavat biisit. Mutta tosiaan jatkuva itkeminen ja sinun puhuttelu tylsemmissä biiseissä puuduttaa.
3
View Album
Thu Jan 11 2024
Django Django
Django Django
Niin, enpä tiedä… muistan tämän ilmiön ja sinänsä ymmärrän vetoavuuden (on taidokasta kyllä), mutta en nyt tavoita sitä SIELUA, jota meininki tässä tuntuu vihjaavan olevan. Tuntuu jäävän visioksi
2
View Album
Fri Jan 12 2024
Ready To Die
The Notorious B.I.G.
Ei tosiaan huonointa ysäriräppiä vaan aika hyvää, jonkinlainen raskaus tässä kiehtoo. Toisaalta tosi vähän jäi mieleen paitsi kaikki dick-jutut. Vois muuten olla kolmonen eli hyvä, mutta mieleenpainuvuuden puuttumisen takia pakko antaa vähemmän.
2
View Album
Sat Jan 13 2024
If You're Feeling Sinister
Belle & Sebastian
Näen tässä paljon yhtymäkohtia nykyiseen herkkään (indie)popmusiikkiin, jossa on elektroninen tausta ja puhemainen laulu. Tää on toki indien isiä, kuulen kyllä kulmakivimäisyyden sekä sanoituksissa että melodiossa. En tiedä onko tää miksaus (laulu kaiken päällä) mun makuun.
3
View Album
Sun Jan 14 2024
Veckatimest
Grizzly Bear
Muistan, että eka biisi oli aika hyvä - muu menikin sitten aivan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mun mielestä levyn pitää kiinnostaa ekalla kuuntelukerralla, vaikka vaatisikin useemman kuuntelun kuulostaakseen tosi hyvältä. Hieman siis jäi hymistelyksi. Kiva äänimaailma kyllä.
2
View Album
Mon Jan 15 2024
Songs Of Leonard Cohen
Leonard Cohen
Tää levy kuulosti siltä että sama biisi ois soinut vähän eri lyriikoilla. No ei ihan mutta melkein. Sinänsä pidin joistain, mutta kuulostaa Cohenin harjoittelulta tulevaa varten. Siinä mielessä siis merkityksellinen ja kokonaisuutena ihan onnistunut levy, mutta aika tylsä (ja dylanmainen). Melkein 3 mutta inan vajaa.
2
View Album
Tue Jan 16 2024
Tank Battles
Dagmar Krause
No tämähän on. Just sitä mitä kansi ja nimi antavat olettaa, kuten sekin, ettei tätä ole striimattavana: todella kokeilevaa, 1900-luvun alulle kumartavaa. Kiinnostavaa. Olisi miellyttävämpää jos ei olisi niin meteliä, toki miellyttävyys ei ole tässä päämäärä vaan TAISTELU.
3
View Album
Wed Jan 17 2024
Astral Weeks
Van Morrison
Hieman samaa kuin Songs of Leonard Cohenissa: aloittelun, luonnostelun tuntua, vaikka eheä levy onkin ja sinänsä hyvät biisit. Ei meinaa jäädä mieleen, kun jokainen biisi muistuttaa toistaan, on kuin samasta aihiosta. Mut kiva ajan tunnelma.
3
View Album
Thu Jan 18 2024
Underwater Moonlight
The Soft Boys
Mulla oli tästä paljon ajatuksia eilen, mutta muistiinpanot katosi. Tulos: ei enää ajatuksia. Hyvin kasarisoundi, mutta vielä ilman metallista äänimaailmaa, ja maanläheisempi ääni sopii tähän hyvin. Pätevää poprockia, aika hauska.
3
View Album
Fri Jan 19 2024
White Light / White Heat
The Velvet Underground
Jään kuuntelemaan tarinoita mutta vihaan kitaramelua ja aivan turhan pitkään jatkuvia outroja. Kiehtovaa mutta ärsyttävää (puoliksi hyvällä tavalla).
3
View Album
Sat Jan 20 2024
Southern Rock Opera
Drive-By Truckers
Nimensä mukainen. Vallan kiinnostavia tarinoita, tai no kertojan elämä nyt oli aika tavallista selkeesti. Ihan päteviä rock-kappaleita, sedille kivoja. Viihdyttää muttei juuri innosta. Miksi on ollut tarpeen antaa aivan näin paljon mittaa albumille?
2
View Album
Sun Jan 21 2024
The Contino Sessions
Death In Vegas
Tavallaan light-versio Massive attackista, mutta liian pirteä - kiinnostukseni lopahti. Sneaker pimps tekee samaa paremmin, vähän menevämmillä/lyhyemmillä biiseillä. Mutta alussa oli kuitenkin sen verran lupausta, että voisin palata kuuntelemaan sitä ja bändin muuta tuotantoa.
3
View Album
Mon Jan 22 2024
Bridge Over Troubled Water
Simon & Garfunkel
Minä pidän tästä levystä. On mukavasti toimintaa, ei pelkkää S&G:n perushymistelyä jossa on ärsyttävän ironishymyinen pohjavire. Nimikkobiisi tietenkin koskettava, vaikka onkin imelä.
4
View Album
Tue Jan 23 2024
Live At The Star Club, Hamburg
Jerry Lee Lewis
Eipä tätä yli 23 minuuttia tarvitsisikaan: energia suorastaan hyökyy yli. Tosi raskasta, hauskaa, tää kun tanssittaa silti.
3
View Album
Wed Jan 24 2024
Stripped
Christina Aguilera
Yllättävän all over the place, siis monenlaista biisiä ja jopa laulutyyliä - jälkimmäisestä propsit Xtinalle. Erityisesti b-puoli hämmentää sekaisuudellaan. A-puoli kun on Fighteria lukuun ottamatta vähän laimea. Mutta pätevää amerikkapoppia.
3
View Album
Thu Jan 25 2024
Steve McQueen
Prefab Sprout
Miksi tämä on näin tylsä? Ei menoa, ei yllätyksiä, ei kiinnostavia sanoituksia, mikään ei nappaa. Missä brittiläisyys, roso?
2
View Album
Fri Jan 26 2024
Green Onions
Booker T. & The MG's
Eka biisi on ”aaa tietenkin tää”, ja sitten syna saa kaikki loput biisit kuulostamaan vähän samalta. Tosi hauska kyllä! En ois jaksanutkaan puolta tuntia enempää, joten pysyy hyvin myös ruodussa. Ei hulluttelekaan liikaa. Kivoja melodioita, jos toi soundi ei ärsytä (ei mua).
3
View Album
Sat Jan 27 2024
Murmur
R.E.M.
Oikein kiva kontrasti mumisevasta (jep) ja siksi synkähkön oloisesta laulusta ja jopa iloisesta vaikka mollissa kulkevista melodioista. Aika tasainen massa biisejä kuitenkin, mikään ei nouse kovasti esille. Kolmannella kuuntelulla olisi voinut jaksaa keskittyä sanoihin, niistä olis voinut saada enemmän irti jo heti.
3
View Album
Sun Jan 28 2024
Me Against The World
2Pac
Pidän taustoista ja flowsta. Vähän liiankin smooth, en meinaa jäädä kuuntelemaan sanoja. Voimaa on, mutta kaipaisin vähän raakuutta vielä (ehkä sitä on sanoituksissa enemmän kuin ensikuulemalta kuulen. Tai sitten raa’at sanat sanotaan liian matter of fact -tyyliin).
3
View Album
Mon Jan 29 2024
Violator
Depeche Mode
Harmi, että loistavat sinkut vievät kaiken huomion - Personal Jesus kantaa a-puolen, Enjoy the silence b-puolen. Toisaalta hyvä rakenne niin, että muu rakentuu noiden ympärille, täydentää. Äänimaailma on miellyttävä, angsti puree muhun. Kaipasin vain lisää mieleenjäävyyttä, en vain tunnelmointia.
3
View Album
Tue Jan 30 2024
KIWANUKA
Michael Kiwanuka
Pidän Hero-biisistä kovasti. Kiwanuka onnistuu näissä biiseissä tavoittamaan sen, mitä moni biisintekijä-popmuusikko yrittää tavoitella: kuulostaa rehelliseltä ja taitavalta. Viihdyn mukavasti, riemastumatta mutta tyytyväisenä.
4
View Album
Wed Jan 31 2024
Back At The Chicken Shack
Jimmy Smith
Siis ihan mukavaa, ei häiritse. Iloa on, taitoa myös. Mutta ei riitä! En edes huomannut, kun levy loppu.
2
View Album
Thu Feb 01 2024
Fuzzy Logic
Super Furry Animals
Välillä Disney channel -musikaalivibat. Aika tylsä silti? Unohtui hetkessä, paitsi laulajan korkeat äänet (en ymmärtänyt miksi siellä piti aina käydä). Nyt kun luin Wikipedia-artikkelin, ymmärsin glamin sieltä mutten psykee - tuon yhdistelmän hakeminen näköjään veti lähinnä kipinän pois glamista.
2
View Album
Fri Feb 02 2024
Central Reservation
Beth Orton
Kiltti Alanis Morrisette. Vähän liian kiltti - haluaisin hänen vaativan huomiotani. Musiikki vähäeleistä, oikeastaan mitäänsanomatonta, mutta laulu on oikein kivaa.
2
View Album
Sat Feb 03 2024
John Lennon/Plastic Ono Band
John Lennon
Yllätyin että oli ihan luonnetta. Ja heti kuulee, että muusikontaitoja on kyllä reilulla kädellä. Ja VISIO, joka toteutuu. Aivan onnistunut levy. Herättää tosin minussa aika vähän tunteita.
3
View Album
Sun Feb 04 2024
Head Hunters
Herbie Hancock
Tästä mulla on harvinaisen vähän sanottavaa. Taitavaa? Juu. Meni silti toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei herätä kuulijaa (mua ainakaan).
1
View Album
Mon Feb 05 2024
It's A Shame About Ray
The Lemonheads
Ihan kiva, etenkin nimikkobiisi, joka on jonkinasteinen klassikko tietty. Pidin myös Mrs Robinson -coverista. Se kuitenkin pisti levyllä silmään, ja muut biisit hukkuivat aivan toisiinsa. Ei jäänyt nerokasta vaikutelmaa, vain ihan kova.
2
View Album
Tue Feb 06 2024
The Notorious Byrd Brothers
The Byrds
Tykkäsin enemmän kuin oletin, energia on hyvä ja taitavaa menoa. Mutta muistijälki katos heti kuuntelun jälkeen. Plääh siis? Vähän liian kuuskytluku kuitenkin kolmostähteen.
2
View Album
Wed Feb 07 2024
Black Metal
Venom
Kuuntelukokemus kärsi (Spotifyn) huonosta äänenlaadusta / hiljaisesta miksauksesta, meni puuroksi. Toisaalta se lisäs charmia, koska sen takia ensivaikutelma AC/DC:mäisyydestä hävisi. Raise the Dead = hymyilyttävän hyvä. Mutta ongelmaksi muodostui lopulta monipuolisuuden puute.
3
View Album
Thu Feb 08 2024
Vauxhall And I
Morrissey
Tämä on minusta kamalan tylsää Morrisseyta, niin kuin suuri osa hänen soolostaan on. Setäys kuuluu (jo nyt). Sanoituksissa on kyllä kiinnostavia juttuja, nimenomaan juttuja tarinamielessä, niitä on kiva kuunnella.
2
View Album
Fri Feb 09 2024
Truth
Jeff Beck
Vallan kivaa bluesia brittiamerikkalaismusan kultakaudelta. Kuulostaa mukavalta. Siihenpä jää. Tulee olo, että jätkä on keksinyt tehdä prototyyppibiisejä, mut sentään tunteella, taidolla myös ja ehkä enemmän.
3
View Album
Sat Feb 10 2024
La Revancha Del Tango
Gotan Project
Kuulostaa kuin sama biisi jatkuisi läpi levyn mutta ei ihan kuitenkaan. Tässä tapauksessa ei haittaa. Tykkään kovasti! Dramatiikasta, naislaulajan äänestä. Ehkä auttaa, että oon tanssinut näitä - ja mihin muuhun nää ois tarkoitettukaan. Miks ranskalaiset osaa tällaset konseptilevyt mut ei mitään muuta.
3
View Album
Sun Feb 11 2024
Tigermilk
Belle & Sebastian
Enemmän meininkiä kuin useimmissa B&S:n albumeissa, hyvä! She’s losing it on oikein hyvä, koukkuakin löytyy. Ei silti nosta bändiä sille tasolle, että voisi pitää muuna kuin vähän tylsänä. Indiesoundin perustuksia kyllä.
3
View Album
Mon Feb 12 2024
Garbage
Garbage
Itse asiassa oikein kiva. Hyvää grungea, mutta tässä on myös persoonaa eikä vain kolinaa ja äänenvoimakkuudenvaihdoksia. Erilaisa biisejä mutta kokonaisuus, hyvät poppisvibat välillä, esim. Queer-biisissä.
3
View Album
Tue Feb 13 2024
Third
Portishead
Machine gunissa on hieno ja ikoninen tausta, tai niin on koko biisikin. Muuten levy jää yllättävän tasaiseksi hyminäksi ja musamatoksi, josta mikään muu ei nouse esille. Pitäisi tosissaan keskittyä nyansseihin, mutta mikään ei kutsu mua siihen.
2
View Album
Wed Feb 14 2024
Sail Away
Randy Newman
No jaa. Lempeän ja samettisen kuuloista, ihan kutsuvaakin. Jää kuitenkin yllättävän laimeaksi. Kai kaipaisin vähän lisää rockia, tosin miksi sitä olisi tänne tungettu.
2
View Album
Thu Feb 15 2024
Pink Moon
Nick Drake
Varmasti sellainen levy, josta saa kamalasti irti, kun moneen kertaan kuuntelee - ei kuulosta ensikuulemaltakaan tyhjänpäiväiseltä mies ja kitara -kokoelmalta. Oletan sanoitusten olevan kiinnostavia. Kitara on nätti, vähän klassinenkin.
3
View Album
Fri Feb 16 2024
Guero
Beck
Beckin sävyssä on ärsyttävää setäironiaa, mutta kieltämättä se sopii sen musiikkiin. Tässä levyssä on ihan ideaa. Vähän kiusalliset räpit ja naislaulaja. Tosi 2000-luku. Ihan kivaa poppia paikoin.
2
View Album
Sat Feb 17 2024
All Hope Is Gone
Slipknot
Huolestuttaa vähän, että tykkäsin tästä. Toisaalta kuulen tästä, kuinka paljon j-rockbändit ovat kuunnelleet Slipknotia, joten jotain nostalgista on henk. koht. Ja siis Taylorin laulu on hienoa. Liian pitkä vain, vaikka jaksaakin melkein pitää mielenkiinnon yllä hyvällä vaihtelulla.
3
View Album
Sun Feb 18 2024
Dirty
Sonic Youth
Vaikka tässä vaihtelee laulaja ja biisien tyyli tosi paljon, miten voi silti olla tylsä! Yllättäkää minut kunnolla, pyydän! Jää kaikesta huolimatta muminaksi ja etäiseksi - kuulen, että tunnetta on ja sitä koetetaan välittää, mutta tällä muminalla ja melodiattomuudella (okei kyllä siellä jotain oli) ei päästä mun sydämeen.
2
View Album
Mon Feb 19 2024
Infected
The The
Eka biisi oli oikein lupaava, kaikki sen jälkeen pettymystä. Tässä(kin) oli hieman ironinen sävy läpi levyn, sitä ei olisi tarvinnut. Ihan taitavaa popia mutta liian kikkailua hakevaa.
2
View Album
Tue Feb 20 2024
Ys
Joanna Newsom
Juuri mitä kansi antaa olettaa. Oli pakko kuunnella kahdesti, kun alkoi kiinnostamaan oikeasti. Kate Bush -henkeä ja tietty keskiaikamarkkinoita. Biisien pituus ei haitannut yhtään. Vielä kolmas kuuntelukerta tarvittaisiin, että saisi selvää, mistä näissä biiseissä kerrotaan.
3
View Album
Wed Feb 21 2024
Moby Grape
Moby Grape
Ei jätä oikein muistijälkiä. Kivasti vähän raskaampi kuin ehkä heti odottaisi. Mutta miksi tämä albumi on pakko kuulla? Kuulostaa hieman omanlaiseltaan, muttei ollenkaan maata mullistavalta tai tosi taitavalta.
2
View Album
Thu Feb 22 2024
Kilimanjaro
The Teardrop Explodes
Tuntuu, että on isot puitteet ja hyvä meno, mutta vähän asiaa. Suureellista mutta sielu on hieman hukassa, vaikka vähän sieltä kurkistaa. Live-vedot oli silkkaa mahtailua. Kivat rummut kyllä, ilahduin kasarista.
2
View Album
Fri Feb 23 2024
Rapture
Anita Baker
No jos joku ei-niin-megasuosittu (?) 80-luvun balladilevy pitää listalla olla, miksei tämä. Kaunista laulua, ihan hitusen raakuuttakin saa välillä eli tulkintaa. Hyvin tylsät sanoitukset. Mutta söpö. En vaivautuisi kuuntelemaan uudelleen.
2
View Album
Sat Feb 24 2024
The Psychedelic Sounds of the 13th Floor Elevators
The 13th Floor Elevators
Inhoan tätä (kannen) estetiikkaa… ihan jees biisit, mutta missä ne psykedeeliset saundit on? Tai siis niitä oli juuri sopivasti, koska tripille tällä levyllä ei menty. Solid ok, en palaa tähän.
2
View Album
Sun Feb 25 2024
Here Are the Sonics
The Sonics
Do you love me on aivan mahtava kappale, eikä sen tarvinnut edes kannatella tätä levyä, kun mukana oli kaikki muutkin hitit. Erinomaisen hauskaa kuultavaa siis. Ja tanssittava tietenkin. Aika metal huudot välissä! Keveää silti.
4
View Album
Mon Feb 26 2024
White Ladder
David Gray
Please forgive me oli oikein hyvä aloitus, ja muutenkin tykkäsin a-puolesta yllättävän paljon. Loppupuoli menikin sitten hymistelyksi, David ei keksinyt mitään uutta. Kelpo milleniumin popia, käsintehty tunnelma eli tekijän tunne kuului vetoavasti. Mutta tosiaan lopulta tylsä. Muihin kakkosiini verrattuna silti ehdoton kolmonen.
3
View Album
Tue Feb 27 2024
The Grand Tour
George Jones
Mikään kappale ei kyllä jäänyt mieleen (paitsi Mary don’t go ’round sanoituksiltaan), mutta ihan eheä kokonaisuus, hyvä tutustuminen tähän tyyppiin eli perustellusti listalla. Paljon parempaa eli tunteikkaampaa ja hauskempaa countrya on, genre vaatii muutakin kuin tyylipuhdasta taitoa.
2
View Album
Wed Feb 28 2024
Kimono My House
Sparks
Ihan hauska! Myös taitava, ei jäänyt sekavaa vaikutelmaa kuten usein kasari-kolinasta ja -kiekunasta. Tosin hän kiekui vähemmän kuin alulta odotin. Kelpo popia mutta ko. ajankohdan punk-otteella, vähän riot girlin esiastetta, mikä sinänsä energiallaan vetoaa. Ei kyllä hurmannut silti.
3
View Album
Thu Feb 29 2024
A Northern Soul
The Verve
En kyllä saanut tästä mitään irti. Tylsä. Missä brittipopenergia? Tai oli sitä laulussa kivasti, mutta biiseissä ei ollut imua. Sitä oli kyllä yritetty. Reprise-kolistelu lopussa lähinnä masensi yleiskuvaa. Äänimaailma kyllä miellyttää.
2
View Album
Fri Mar 01 2024
...The Dandy Warhols Come Down
The Dandy Warhols
Hyvin brittipoppinen, ja kun meno on vauhdikkaampaa, on se oikein ilahduttavaa. Mitä ihmettä lopun hyristelyt kuitenkin olivat? Kaksi sisällötöntä biisiä latisti minusta tunnelman. Pudottavat kolmosesta kakkoseen… Muuten kuulosti siltä, että bändi ois kiva livenä.
2
View Album
Sat Mar 02 2024
The Coral
The Coral
Mietin että meneekö tää yliyrittämiseksi välillä: koetettu saada mukaan kaikenlaisia biisejä, vaihdella tempoja. Vaivattomalta se on saatu silti vaikuttamaan. B-puoli notkahtaa kumminkin, ei yllätä enää. Dreaming of you on jostain syystä ollut mun soittolistoilla, siitä on pitänyt oppia tykkäämään, kuten varmaan koko levystä.
2
View Album
Sun Mar 03 2024
New Boots And Panties
Ian Dury
Jaahas tämä on vähän liian vitsi mulle. Tai siis huumori on aliarvostettua, mutta tässä se oli vähän yksipuolista. Ehkä myös liikaa genrejä yhessä levyssä - vaikka oli taiten tehty kaikki pastissit. Vai olivatko oikeastaan edes pastisseja. Jäi vähän sekavat mietteet kuten näkyy.
2
View Album
Mon Mar 04 2024
I Do Not Want What I Haven't Got
Sinead O'Connor
Onpa vahva tunnelma! Kliseinen sanapari mutta kuvaa tätä albumia erinomaisesti. Suorastaan vangitsee kuuntelemaan. Hieno äänimaailma taustalla, kuulostaa koneista huolimatta orgaaniselta, puhdas rauhallinen laulu viimeistelee sitovasti, on pääosassa mutta tilaa antavasti. Joo, muutenkin on tilaa. Vois mennä ajan kanssa mulla vitoseen asti.
4
View Album
Tue Mar 05 2024
Devil Without A Cause
Kid Rock
Idk Jack White on parempi. Ihan kova meno, mutta tuntuu, että on vähän enemmän imagonkohottelua kuin sydänverellä tehtyä rockmusiikkia? Ja tässä se vähän häiritsee. Onko tässä vitsiä? En saa selvää - sekin häiritsee. Muita tunteita ei herää.
2
View Album
Wed Mar 06 2024
The Black Saint And The Sinner Lady
Charles Mingus
Meni yllättävän meluksi välillä, mutta pysyi sentään kasassa. Kiva rakenne levyllä, selkeät ”teokset” (ennemmin kuin biisit). Sekin toi järjestystä paikoin näennäiseen kaaokseen joka ei ole kaaos. Taitavaa, ja torvisoittimista pidän yleisesti. Ei vaikeaa kuunnella, mutta ei suosikkiasiani kuitenkaan. Kakkonen tuntuu silti vähättelyltä.
3
View Album
Thu Mar 07 2024
Metallica
Metallica
On ne muutamat hyvät biisit ja sitten on Metallica-biisit, jotka ovat kaikki samanlaisia ja siksi niputettavissa paitsi Sad but true joka on todella hyvä. Mut siis sinänsä pidän siitä kuinka tavallaan tosissaan nämä ovat ja kuinka ovat tällä levyllä mestareita omassa soundissaan.
3
View Album
Fri Mar 08 2024
Live At The Regal
B.B. King
Hyvältähän tämä kuulostaa, mielellään kuuntelee. Erikoinen yhdistelmä eri livejä kyllä, tunnelma ei päässyt siksi syvenemään. Albumina ei siis sinänsä hieno.
2
View Album
Sat Mar 09 2024
Fred Neil
Fred Neil
Tässä jotenkin korostui white guy -ääni, siitä puuttui roso vaikka oli vähän raspis. Country ja blues sinänsä kuulostavat hyvältä, oikein tyylipuhtaita biisejä ja toimiva kokonaisuus. Kuitenkin sielu jäi jonnekin kauas, haluan raakuutta.
2
View Album
Sun Mar 10 2024
Under Construction
Missy Elliott
Work it on niin hyvä. Tää albumi ei sattumalta tainnut tulla meille naistenpäivä-ish? Selkeä sanoma nimittäin. Juttelut ei kyllä ärsyttäneet, ne oikeastaan tekivät tästä kokonaisuuden, ihan erin mitä olis ilman niitä ollut. Ja minä pidin siitä!!
3
View Album
Mon Mar 11 2024
Surf's Up
The Beach Boys
Ei onneksi niin happoista menoa kuin luulin. Ei myöskään synkkä kuten kansi. Alan keksiä, mikä Beach boysissa vetoaa, yksi on monipuolisuus, jota tässäkin levyssä on. Kieltämättä tosi taitavaa musaa. Ei vaan herätä mussa mitään tunteita. Kiinnostuksen sentään herätti tällä kertaa, eli yksi piste siitä.
2
View Album
Tue Mar 12 2024
Songs For Swingin' Lovers!
Frank Sinatra
Hauska nimi. Hauskoja sanoja, riimit. Kiva kun on vauhti. Hieno (vähän puhe-)laulu. Toimii lajissaan paremmin kuin muut kyllä.
3
View Album
Wed Mar 13 2024
L.A. Woman
The Doors
Kun Los Angeles on mainittu, en heti odota bluesia, mutta sitäpä tämä pääosin tahtoo olla. Aika kiva! Mahtipontinen ja aika cocky (johtunee Morrisonin äänestä paljolti), mutta se kuuluu selvästi asiaan, siitä pidän. Paitsi loppupuolella ollaan rajalla, meneekö asenne kohta yli, kun Crawling king snake on jo vähän rietas, mutta ei se aivan mene. Edellisiin kolmosiin verrattuna korkeampi, mutta oikeesti 3 1/2 ehkä.
4
View Album
Thu Mar 14 2024
Ragged Glory
Neil Young & Crazy Horse
Tylsin Neil Young tähän asti, biisit ovat liian samasta muotista, Youngille tuttu saman aineksen monimuotoisuus tuntuu puuttuvan. Ehkä tää kaipaisi syventymistä sanoituksiin? Jos ne ovat vain näennäisen yksinkertaiset? Musiikki tosin kannustaa aika suoraan, kirjaimelliseen tulkintaan, koska sekään ei sisällä kommervenkkejä. On siis miellyttävää kuultavaa, vaikka Neilin äänen naukuvuus vähän korostuu. Tekis mieli kuulla tästä live-versio, josko energiaa ois lisää.
3
View Album
Fri Mar 15 2024
Chris
Christine and the Queens
Hauskaa on, kun levy on kahdella kielellä. Tyylipuhdasta ja hyväntuulista, mietittyä popia (aika indie). Harmi, että jää vähän ns. piippuun, hitusen liian vaisuksi vaikka ainesta on vaikka mihin, ollaan ihan rajalla onnistua tosi tykisti. Ehkä liika tyylikkyys tekee sen efektin?
3
View Album
Sat Mar 16 2024
The Slider
T. Rex
Tää on jotenkin rehellistä (rehellisen vitsikästäkin), mutta miksi silti jää minulle etäiseksi, ei saa keskittymään. Kunnon rockia kyllä. Sen verran kuitenkin hyvää taustamusiikkia, että kakkonen tuntuu mitätöinniltä - pidin siis. Haaleenlaimeet mielipiteet.
3
View Album
Sun Mar 17 2024
When I Was Born For The 7th Time
Cornershop
Todella outo kuuntelukokemus? En tiedä, sopiko kaikki palat oikeesti yhteen. Kai. Nuo interludet olivat aika tylsiä, olisivat lisänneet mieluummin itse biiseihin tuota Intia-meininkiä lisää, koska nyt ne olivat isoksi osaksi vain reggaehkoa (?!) keskitason brittipoppia. Melko mielenkiintoista kyllä.
2
View Album
Mon Mar 18 2024
Songs In The Key Of Life
Stevie Wonder
Kuunnellessa mietin, kuinka vähän tiedän Stevie Wonderista (Pastime paradise oli mulle ihan tuntematon kappale!!), mutta toisaalta tiesin sen, että Stevien musa on siirappista. Enkä oikein osaa sanoa, mitä muuta tämä levy olisi kuin juuri sitä alusta loppuun. Toki miellyttävää, brunssisoittolista-tavalla. Laittaisin kyllä soimaan lähinnä puolivitsillä. Erinomaista genressään, siksi ei täysin vitsillä.
3
View Album
Tue Mar 19 2024
The Clash
The Clash
Tämä on aika prototyyppilevy, siis perustuksien valaja -mielessä. Jyrää eteenpäin biisi biisiltä punkrockina, mutta jokainen biisi on erilainen. Hyvät sanoitukset. En ole aivan taivaissa, mutta nautin.
4
View Album
Wed Mar 20 2024
The Seldom Seen Kid
Elbow
Jotenkin Elbow on ällöttävä nimi bändille hehe. Eka biisi oli hyvä avaus, muut jatkavat tunnelmaa mutta vähemmän vaikuttavasti. Aika harmaata massaa mutta toisaalta omanlaistaan, joku vetää aina takaisin kuuntelemaan, kun keskittyminen herpaantuu. Toisaalta se jokin on unohtunut näin päivä kuuntelemisen jälkeen kun tätä kirjoitan, muistan vain fiiliksen, en varsinaista koukkua. Ja se fiilis oli se harmaa.
2
View Album
Thu Mar 21 2024
Kenya
Machito
Mulla ei valitettavasti ole tällaisesta jazzista muuta sanottavaa kuin että jazzia on. Miellyttävät rummut kyllä! Voisi olla jopa kolmonen, mutta toisaalta en saanut rummuista huolimatta mitään irti. Edes tanssiaskelta.
2
View Album
Fri Mar 22 2024
Pornography
The Cure
Sama biisi 8 kertaa, mutta koska pidän tästä tunnelmasta, ei haittaa. Ja näissä biiseissä ei ole pelkkää introa, nehän ovat suorastaan oikeita biisejä! Kynttilät palamaan ja punaviini lasiin. Hittivetoavuutta ei kuitenkaan ole, pudottaa yhden tähden.
3
View Album
Sat Mar 23 2024
Low
David Bowie
En kyllä pidä noista instrumentaalikappaleista, niissä ei tunnu olevan sisältöä tai ainakaan haluttu sanoma (tai muukaan) ei välity mulle asti. Ilahduttaa ainoastaan se, että Bowie on tehnyt tämän muotoisen albumin (onko jonkinlainen konsepti-?), siis että hänen tuotantonsa on niin monipuolinen kuin kehutaan vaikka soundi pysyy aina tunnistettavana bowiena. Mutta kuitenkin: tämä on tylsä levy.
2
View Album
Sun Mar 24 2024
A Hard Day's Night
Beatles
Tässä on hauska yhdistelmä mennyttä ja tulevaa, siis Beatlesin tulevaisuuden kuulee mutta biisit on (sanoituksiltaan lähinnä) vielä vähän 50-luvulta. Hauskaa poppia. Kaipaan enemmän tanssittavuutta, mutta toisaalta Beatles ei ole tanssibändi (minusta). Toimii huudatukseen.
3
View Album
Mon Mar 25 2024
The Lamb Lies Down On Broadway
Genesis
Kuuntelin molemmat levyt kokonaan, nehän vetivät mukanaan! Saavutus puolitoistatuntiselle levylle. Lienee sen ansiota, että samoja teemoja ja melodioita ja siis biisejäkin toistettiin sopivasti varioiden. Homma ei kasvanut loppua kohden vaan pysyi koko ajan isona. Pidin selkeästä laulusta. Setäinen mutta kivoja setiä.
3
View Album
Tue Mar 26 2024
Fly Or Die
N.E.R.D
Omankuuloisensa bändi! Ja oikein edustava levy, tyyli tulee selväksi. Kivat rnb-laulut ja siihen nähden epäkonventionaaliset taustat. Hidden track on aivan turha.
3
View Album
Wed Mar 27 2024
Picture Book
Simply Red
Hauska kasarienergia! Hyvä laulaja. Biisien sanomat ei jää epäselviksi, helposti nieltävää kauttaaltaan, myös musiikillisesti. Tuo pontta askeleeseen kävellessä. Mutta toisaalta ei oikein muuta. Vahva kakkonen.
2
View Album
Thu Mar 28 2024
Brothers
The Black Keys
B-puoli tekee loppua liian pitkään. Jos tämä olis lyhyempi, rakastaisin tätä ehdoitta. Mutta kun jo teininä on tähän ihastunut, ei voi oikein kuin innostua taas. Etenkin A-puolesta. Ei voi olla laulamatta ja nyökyttämättä päätä mukana - fight me. Blues mutta valkoisten miesten poppina niin ettei se ole ällöä.
4
View Album
Fri Mar 29 2024
My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Kanye West
Aika stadionlevy, suureellisuus on hyväksi tässä (taitaa olla läpi Kanyen tuotannon kyllä). A-puoli hyvin vahva, B-puolella luotetaan suureellisuuteen vähän liikaa ja sieltä olis voinu lyhentää. Mutta nautin 2010-luvun tunnelmasta, voittamattomuuden tunnetta ei voi estää
3
View Album
Sat Mar 30 2024
xx
The xx
Jos he sais vaihteen välillä päälle, tykkäisin enemmän, mutta tiedän, että tarkoitus on pysyä hyvin mellow’na, ja se on minusta tässä tapauksessa vähän tylsää. Vivahde-eroja biiseissä on kyllä kiitettävästi. Liian esteettistä vain, kaipaan säröä, jota olis voitu tuoda mutta valittiin, ettei. Ei kuitenkaan kakkos-huono levy.
3
View Album
Sun Mar 31 2024
The Infotainment Scan
The Fall
En nyt ymmärrä, miksi tää pitäis kuunnella. Pitkäaikaisen bändin näytteenä just ton ajan musiikista? Eli peli- tai toimintaleffamaista äänimaailmaa ja outoilua rockissa. En saa mitään irti
2
View Album
Mon Apr 01 2024
Signing Off
UB40
Noh tämä on reggatea mutta Britannia kuuluu (kannessa näkyykin). Yllättävästi jaksoin jopa kuunnella, vaikka yleensä reggae tökkii parin biisin jälkeen (junnaus huonolla tavalla). Oma ääni on.
2
View Album
Tue Apr 02 2024
Dirt
Alice In Chains
Alice in chainsissa on jotain, mistä kovasti haluaisin tykätä, mutta se tuppaa ainakin albumillisena menevän liian narinaksi ja junnaavaksi. Johtuu grungesta. Pidän raskaista elementeistä, esim. metallimaiset rummut kivoja. Vähän lisää vimmaa ehkä? Sinkkuina parempia, tosin sais olla enemmän koukuttavia sinkkuja. Koko listan kontekstissa kaks puol.
3
View Album
Wed Apr 03 2024
Risque
CHIC
On good times, mutta muut biisit ei yllä Good timesin tasolle. Ei voi olla tykkäämättä noista bassoista. Liian henkäilevä laulu välillä. Toisaalta he näyttivät suuntaa koko tälle tyylille. Discoooo
3
View Album
Thu Apr 04 2024
Hot Shots II
The Beta Band
Äänimaailma on kovasti minulle sopiva, pidän tunnelmasta. Hiljainen mutta voimakas, indie, vähän grunge, ei lohduton. Mutta jättää kylmäksi silti! En erota biisejä toisistaan. Silti olen varma, että tokalla kuuntelulla kolmonen. Jää kiinnostamaan, vaikka ei koukuta.
3
View Album
Fri Apr 05 2024
The Scream
Siouxsie And The Banshees
Tunnistettavaa Siouxsieta, mutta tällä levyllä mikään biisi ei nouse niin muiden yläpuolelle kuin muilla levyillä ehkä tuntuu (mutuilen). Ennemmin äänimattoa? Mutta toimiva meininki.
3
View Album
Sat Apr 06 2024
Birth Of The Cool
Miles Davis
Tyylikästä töräyttelyjazzia, mitäs siihen vastaan panemaan.
2
View Album
Sun Apr 07 2024
Boy In Da Corner
Dizzee Rascal
Tää brittiräppi on vähän liian taustoiltaan aggressiivista mulle, mutta flow on Dizzeella hyvin ilahduttava. Ei jätä mulavaa oloa muttei negatiivisia tunteitakaan. Hyvää kävelyyn ja ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen, sanoisin
3
View Album
Mon Apr 08 2024
Kid A
Radiohead
Sopivan lyhyt, ihan kivaa atmosfääriä mutta… tylsä
1
View Album
Tue Apr 09 2024
Savane
Ali Farka Touré
Kovin on monipuolinen, niin soittimiltaan kuin tunnelmaltaan ja ääniltään ja kieliltäänkin. Hyvin mukavaa kävelymusiikkia.
3
View Album
Wed Apr 10 2024
Shadowland
k.d. lang
Oi tykkäsinpä tosi paljon! Keveä mutta sielukas, jos kliseitä saan käyttää. Muttei liian sielukas, keveyttä oli niin paljon. Siis hyvällä tavalla. Lopetus Honky tonkiin esimerkiksi.
4
View Album
Thu Apr 11 2024
Vento De Maio
Elis Regina
Onneksi vähän menevämpää kuin bossanova muttei liian viekkaan jammaavaa jazzia. Elis Reginalla on miellyttävä ääni. Portugalin kielestä aina tähti, laulettuna viihdyttävää. Biisit (melodiat) itsessään aika lailla mattoa.
2
View Album
Fri Apr 12 2024
White Light
Gene Clark
En ihan ymmärrä tätä. Hyvin kiteyttää mies ja kitara -genren, toki sliipattuja biisejä. Niin sliipattuja, etten oikein pääse pintaa syvemmälle.
2
View Album
Sat Apr 13 2024
Disraeli Gears
Cream
Enteilee vuotta -69 ja vielä raskaampaa otetta, pidän siitä. Hauska! Ainakin A-puolella. Pituus on maltillista. Vihaan bändin nimeä mutta en silleen oikeesti koska se näyttää hyvältä levyn kannessa, siksi varmaan on vaikea myöntää että tykkään tästä.
3
View Album
Sun Apr 14 2024
John Prine
John Prine
Saanko sanoa taas tyylipuhdasta? Sitä tämä on lajissaan. Aikamoisia tarinoita sanoituksissa! Rouhea ääni. En kuitenkaan ole syvästi koskettunut. Kaksi ja puoli tähteä.
3
View Album
Mon Apr 15 2024
Darkdancer
Les Rythmes Digitales
Tää kuulostaa kuin fiktiivisen discomuusikon musiikilta: idealta, prototyypeiltä. Kuin jotain puuttuisi, muovinen. Mutta sieluttomaksi en uskalla sanoa. Ja kyllä tähän voisi vähän hytkyä.
2
View Album
Tue Apr 16 2024
Electric Music For The Mind And Body
Country Joe & The Fish
Sitä tylsää 60-lukua. Onko tällä ollut joku iso vaikutus vai miksi on tällä listalla? Sinänsä pätevää kamaa, keskiaikaviittaukset löytyy, ei mitään mieleenpainuvan omaperäistä.
2
View Album
Wed Apr 17 2024
Imagine
John Lennon
Kyllä John biisin tehdä osasi. Tässä levyssä ilahdutti rock, oli vähän Doors-henkeä mukana. Ei ollenkaan niin kilttiä kuin odotin (avausbiisin perusteella. Ja sekin on siis hyvä, legendahan myös). 3 puoli, siksi menee 4 tässä.
4
View Album
Thu Apr 18 2024
Natty Dread
Bob Marley & The Wailers
Ei ärsytä mua 40 minuutissa, mikä on reggaelle harvinaista! On hyviä biisejä, tosin b-puolella katoaa mun mielenkiinto. Muusikoiden onneksi ei, nekin on taiten tehtyjä biisejä eikä löysiä.
3
View Album
Fri Apr 19 2024
Nebraska
Bruce Springsteen
Miksi tämä on niin hidas? Siksikö koska teema on Nebraska? (Aito kysymys, en kuunnellut niin tarkkaan). Meni aika tasapaksuksi, kun (tempo)vaihtelua ei ollut. Brucella on kyllä vetoava ääni
3
View Album
Sat Apr 20 2024
Ace of Spades
Motörhead
Sama biisi useasti mutta vain yksi toimii kuin häkä
2
View Album
Sun Apr 21 2024
A Seat at the Table
Solange
Sattumoisin oon kuunnellut tätä taustamusiikkina vuosina, koska sinänsä tämä on aika tylsä ja aivan liian pitkä albumi, mutta tunnelma on kauhean miellyttävä. Kaunis
3
View Album
Tue Apr 23 2024
Berlin
Lou Reed
Sellainen olo, että tästä on tekemällä tehty koskettavuuteen pyrkivä levy? Se ei tavoittanut mua kuin aavistuksena. Ja kysyn: onko Caroline saysin tarkoitus keskustella Stephanie saysin kanssa tai olla sisarbiisi? Herää siis kysymyksiä tavoitteista, mikä ei ole ainakaan nyt superhyvä merkki. Mutta levyn tunnelma sopi harmaaseen päivään, pidin kokonaisuudesta siltä kantilta.
2
View Album
Wed Apr 24 2024
Rattus Norvegicus
The Stranglers
Välillä tulee vähän ”Rauhoitu, mies” -olo. Kivat hammondit, on reipas meno! Vähän jopa vetoaa muhun, juuri sen takia ettei jää junnaamaan. Soitto on pätevää. Ei kuitenkaan ihastuta.
3
View Album
Thu Apr 25 2024
Millions Now Living Will Never Die
Tortoise
Arvostan, että osataan tehdä instrumentaalilevy, joka jaksaa pitää mielenkiinnon yllä koko ajan - eikä katkea! Siis kappaleet on liitetty yhteen. Ja on sopiva pituus. Kiva äänimaailma, tuo viestinsä perille. Mutta jää tasolle ”kiva”, saatan palata vain muistuttamaan, miltä tämä ”post-rock” kuulostaa.
3
View Album
Fri Apr 26 2024
Born In The U.S.A.
Bruce Springsteen
Vitsit mikä b-puolen pelastus ovat Glory days ja Dancing in the dark! Ottakaa opiksi! Jäi vain hyvä mieli, vaikka keskivaihe vähän jäi pliisuksi. Ja hyvät synat tietty.
4