Pet Sounds
The Beach BoysNo offense men det er altså lidt grinch behavior ikke at gi den her 5 stjerner. Jeg var nødt til at høre den 2 gange.
No offense men det er altså lidt grinch behavior ikke at gi den her 5 stjerner. Jeg var nødt til at høre den 2 gange.
Får mig til at føle mig ung. (Sådan, lidt for ung)
Kæmpe banger!! Funky. Kun gode sange.
Det trækker op at nogen af mine yndlingssange i hele verden er på den her plade, men der er godt nok også noget af det som er noget repetitivt smadder
Gode minder, 40 år siden jeg har hørt den sidst. Pissefed, men måske også lidt for lang.
altså minus en stjerne for at Morrissey er en kæmpe nar, men jeg synes stadig det lyder pissegodt og det er en klar indflydelse på meget af mit yndlingsmusik. lidt ufokuseret plade til gengæld, jeg har en følelse af det er ligegyldigt hvilken rækkefølge numrene kommer i. The Queen Is Dead er meget meget bedre.
Klart, titelnummeret er en kæmpe banger, og der er virkelig meget knald på den her plade. Men er det bare mig, eller lyder de her sange liiiige lovlig ens? Faktisk mindre end jeg havde regnet med, men stadig
Yesss, kort affære, pisse gode beats, elsker hendes flow. Havde ikke regnet med at se den plade her. Claus tager fejl.
Troede det her var bredt anerkendt som en af de dårligere Beck plader. Fed nok ellers, meget groovy
Hårdeste album indtil videre. Lyder som en fyr der opfandt avantgardestøjrock ved en fejl ved at tage liiidt for mange stoffer inden han gik på scenen
Bedste hiphop plade nogensinde...?
Super underligt valg, aldrig hørt om det her før. Ikke noget særligt, men vil heller ikke være for hård for jeg brugte det virkelig som baggrundsmusik
Bedre end jeg havde forventet at det ville være, hvilket siger ekstremt lidt
Kæmpe banger. Lidt frontloaded, men sidste nummer var fed.
Kæft noget fed hegn. Tillader mig at gi den her 5 stjerner selvom James Hetfields stemme nogengange lyder åndssvag og den er lidt for lang (havde vi brug for To Live Is To Die?). Jeg var jo engang guitarist i et Metallica cover band (=jeg fik engang 100% på Guitar Hero da jeg spillede One i expert mode), så det er nærmest mig der har lavet den her plade.
Det var ret lækkert, men også ret generisk? Kendte ikke nogen af sangene og havde glemt dem igen så snart pladen var færdig
Ret vild med den her plade, selvom noget af det bliver lige country nok. Hørte den tilfældigvis også for et par uger siden
Tror ikke jeg har hørt den her før, men de numre jeg kender fra den er klart nogen af mine yndlings U2 numre, og det lød ret råt på en ret fed måde. Tror den her plade fik mig til at forstå lidt mere hvorfor nogen mennesker gider være kæmpe U2 fans.
Justin Timberlake ca 2006 ville ønske at han lød lige så liderlig som George Michael gør her. Jeg var vild med det, produktionen havde aget bedre end jeg havde regnet med
Fed hegn, men meget længe siden jeg har hørt det og den har ikke aget lige så godt som jeg havde regnet med. Det lød lidt for ens. Sidste nummer er en kæmpe banger.
Vigtig™ plade uden tvivl, lyder lidt lidt imellem 70er pångk og 80er hardcore, jeg tror jeg foretrækker de plader der lyder mere som det ene eller det andet. FEDT move at lukke på et 10 minutters nummer!
Kæmpe banger! Sangene lød fede, de spiller godt, det er altid sjovt at høre at der også var generationskrig for 60 år siden, boomers like "you don't GET me MOM 😡"
Bandet var fedt, Otis' stemme var fed, der er en fed live energi som bliver forstærket af at man tit kan høre at han bliver ved med at synge når han er gået væk fra mikrofonen. Men det trækker ned at jeg foretrækker andre udgaver af næsten alle de her sange
Fashion week musik! The xx i 90erne! Ærlig talt, jeg elsker lyden, men det bliver stadig lige ensformigt nok.
Yndlings Fleetwood Mac plade tror jeg! Kæmpe stort. Titelnummeret bliver brugt MEGET godt i The Americans piloten.
Mindst dorky af de første fire Led Zeppere. Banger.
Synes det var fed til at starte med, men blev ret hurtigt ret ensformigt. På trods af at det er en kort plade
Elsker Elvis Costello. Hvis Peace Love & Understanding havde været en del af pladen og ikke et bonus track på Spotify havde den fået 5
Sidste gang jeg hørte den tænkte jeg at det var den dummeste af Pink Floyds 70er plader, den her gang tænkte jeg at det var pissegodt 5/5 no notes. Den skal måske lige fange mig i det rigtige humør.
Den var cool nok, ryger nok ikke lige til toppen af mine yndlings-70er psychrock plader, det var det lige lovlig rodet til.
Sexet alien danse musik. Super lækker plade, blev meget glad af at høre på det!
Bedste Pink Floyd plade! Shine On bedste Pink Floyd nummer! Det eneste der ikke er en 10/10 banger er welcome to the machine
Af 80er postpunk at være er det ikke helt mærkeligt nok til at være interessant, men der er en del fede numre alligevel. Huskede den som bedre
Den der guitar er en ekstra kropsdel jeg sværger. Perfekt psych plade, elsker det hazy ekko der ligger over det hele
Meget meget behagelig plade. The Flaming Lips has stjålet hele melodien til Fight Test fra Father and Son og det gør lidt ondt på mig for jeg kan virkelig godt lide Fight Test.
Dækket i lækker fuzzguitar. Kan godt blive lidt træt af Billy Corgans stemme men det her er klart den plade hvor han lyder mindst træls. Lidt for lang
Totalt meget mig! Kæft noget kaotisk larm. Tit egentlig ret langsomt. Det er den Birthday Party plade der lyder mest som The Bad Seeds.
Har et ret nostalgisk forhold til den her plade. En del år siden jeg havde hørt den sidst, man kan virkelig godt høre hvilke numre der er singler og hvilke der er mere ligegyldige.
Bedste plade fra 80erne!
Tredje bedste Bob Dylan album iflg Rasmus (august, 2020), men let me tell you det er en STACKED top tre. Side A har hans friskeste rocksange og side B har hans skarpeste folksange. It's Alright Ma er en af de bedste sange der nogensinde er skrevet. If my thought dreams could be seen they'd probably stick my head in a guillotine, but it's alright ma it's life and life only
Ved ikke helt hvad jeg skal sige til den her, men jeg lærte i hvert fald virkelig noget nyt om Bee Gees i dag! Ekstremt ambitiøs plade, anden halvdel var meget underlig. Jeg respekterer det en del selvom jeg ikke synes det hele virkede.
Sangene bed sig ikke SÅ meget fast, men jeg kunne rigtig godt lide lyden. Camera Obscura har en sang der hedder "Lloyd I'm ready to be heartbroken" som jeg hørte en del i gym, den giver MEGET bedre mening nu
Når det er godt er det VIRKELIG godt, men en del mere rodet end jeg huskede
Super fed lyd, super gode sange. Jeg er ked af at måtte melde ud af den her plade faktisk ikke var #1 men solgte rigtig dårligt.
Vidste meget lidt om Todd Rundgren da jeg gik ind til det her, troede det var lidt noget hygge-psykedelisk. Men det her plade er jo bonkers. Pissefedt.
Tidligt i Talking Heads' karriere og de lyder ikke nær så unikke som de kommer til, men den her plade er stadig underlig og fyldt med bangere, og David Byrne lyder allerede som om han render rundt i et kæmpestort jakkesæt og prøver at bilde folk ind at han er Voksen.
Det her lyder en del mere skramlet og alternativ-rocket end den anden Smiths plade vi hørte. Jeg kunne godt lide det så 3 stjerner, men jeg er også lidt i tvivl om hvor meget Smiths der virkelig behøver at være på den her liste.
Common gjorde ikke *så* meget for mig, men Kanye var on fire på det her tidspunkt. Jeg ku rigtig godt lide beatsene.
Kæft det her er fed. Sindssyge riffs, "onde" sange men også bare sådan lidt bøvede på den helt fede måde, ikke rigtig så mange Black Sabbath sange jeg kendte på papiret før jeg hørte den men det er bare wall of bangers
Jeg er gammel nok til at indrømme det nu: Den her plade har bare aldrig appelleret så meget til mig. Even Flow og Alive er bangers, men af alle de grunge bands som blev store i start-90erne er Pearl Jam dem der lyder mindst som alternativ rock og mest som bøvet 80er rock.
Super memorable titelnummer som jeg har en forkærlighed for. Intet andet memorable på pladen og jeg synes egentlig ikke Don McLean er særlig charmerende, men to stjerner fordi titelnummeret er mere end 1/4 af pladen
øøøh nej, 1001albumsgenerator dot com, jeg har ikke tænkt mig at høre The Man Machine, jeg har tænkt mig at høre Die Mensch Maschine. Elsker den her plade SÅ meget. Bedste Kraftwerk plade.
Sidste nummer er pænt mædl, og første nummer var fed. Det er ret charmerende, men sgu ikke lige min stil.
Fed hegn! Klart den værste Metallica plade indtil videre i 1991
No offense men det er altså lidt grinch behavior ikke at gi den her 5 stjerner. Jeg var nødt til at høre den 2 gange.
Synes det blev ved for længe, men pissegod stemme og lyden var fed. Nogen af teksterne har godt nok aget som yogurt efterladt ude i solen. Første nummer var bare "du er en mand så det er meningen du skal være stærkere end mig og det er du ikke og du viser følelser! er du bøsse eller hvad? er du en lille mandedame?". Fuck Me Pumps var "jeg er ikke ligesom de andre piger for de andre piger er alle sammen nogen ludere". yikes
Vi bliver forkælede de her dage. Jeg elsker den her plade så meget
Jeg er ikke særlig stor fan af klassiske rock live albums i første omgang, har meget sjældent den der følelse af at blive transporteret, det er som regel en second hand oplevelse. Den her blev kun mere uinteressant af at jeg ikke kendte nogen af sangene og det ikke rigtig er min stil. Skip
Ok ok jeg har lige mega brokket mig over live albums men med den her føler man sgu lidt at man er i rummet, og Johnny Cash lyder bare pisse godt her. Men han lavede jo famously to fængselsplader og det her er altså den mindre kendte. Hvis Folsom Prison også er på listen, er det så ik lidt overkill? A Boy Named Sue er så god
Kan ikke komme i tanke om et andet band der har udgivet to så gode plader samme år som Led Zeppelin I-II i 1969. Den her er bedst. Dazed and Confused top 10 60er nummer
Banger! Havde ikke hørt den her før, de sange jeg kendte er fede og kunne også rigtig godt lide resten
Lidt i tvivl om hvad jeg er den eneste der hører her, men jeg elsker den her plade! Mere lang guitarimprov fra Neil Young plz, jeg kan ikke få nok af det
Ikke lige mig det her. Meget new age, lidt kedeligt. Pænt obskurt eller hvad?
Wall to wall bangers
Første gang Bob Marley har klikket for mig tror jeg, den her plade var virkelig fed
Don't get it. Der var et enkelt nummer som havde lidt en house vibe og et fedt nummer som samplede Shook Ones, men ellers synes jeg fandme det var noget ligegyldigt bralderværk. Skip.
Fed! Cool blanding af 80er rock og hiphop! Synes at rappen i sig selv er lidt kedelig og singlerne er klart bedst, men god plade.
Holder 100, den her plade er så fed!
God blooze! Titelnunmeret er en af de bedste sange nogensinde og fed tråd hele vejen igennem. Ved sgu ikke lige om jeg findes den behøvede at være halvanden time lang
Har en virkelig good time når den her plade er på, men den forsvinder osse lidt ind i baggrunden.
SÅ fed. Common People er 90ernes bedste sang. Pladen ender lige præcis under 5 stjerner fordi der er lidt for meget filler.
Måske det bedste album jeg har opdaget gennem det her projekt indtil videre! Post-hippie-folk mesterværk, fanget på det der super spændende tidspunkt hvor hardcore 60er optimisme bliver til hardcore 70er pessimisme fordi man finder ud af at man ikke har løst en skid. I went to a flower power demonstrations and all I got was this stupid heroin addiction. Heldigt at han er sjov og at lyden er virkelig lækker, ellers havde det her sgu været for deprimerende.
Går godt med badesalt. (Jeg faldt i søvn til det mens jeg lyttede i et badekar). Tæller op at den er ret hård, tæller ned at den er aaaalt for lang. Og lidt for dorky
Meget cute og hun synger godt men den her slags country er bare overhovedet ikke min stil
Bedste hjernemassage
Jeg ville aldrig tage toget til Danmark igen hvis lufthavne var så afstressende
Havde ikke hørt den her før! Blæste mig ikke omkuld, men havde en rigtig good time
Samler lige lidt op på min backlog! Mega fed plade. Hvis man lige smed Call Me på som ekstranummer så kunne den nok hedde Greatest Hits
Kæft 80erne var mærkelige. Gik til det her med meget lave forventninger, men havde faktisk en great time
Meget tæt på at være en 5er! Mere dub i min punk tak. Helt oppe og køre over den her udgave af heard it through the grapevine
Den her hørte jeg for et par uger siden så jeg tillader mig at rate selvom jeg ikke har genhørt den. Kæmpe plade, lyden er fuldstændig sindssyg. Nok den bedste plade Phil Spector producerede? Klam fyr, men svært at sætte ord på hvor meget han har betydet for musikproduktion
Det her album (altså Stranger Things s4 soundtracket) opnår nogen vanvittige ting med synthesizer
Liderligste plade på listen indtil videre. Lyder til at de havde det pissesjovt med at finde ud af hvad synthesizers kunne, jeg elsker det her
Sindssygt fed plade, men fik lige bekræftet igen at 1eren altså er bedre
Det er fed! Imponerende meget punk energi fra en akustisk plade!
Et af de mere inspirerede valg fra 00erne på listen. Synes lyden er pisse fed, vokalerne kan godt blive lidt småtræls. Håber ikke det er den eneste TVOTR plade på listen, de to næste er bedre
Lyder som om det er skrevet og produceret i et andet univers. Der er intet der lyder som Tom Waits. Av av av hvor er det nice
Meget groovy og meget cool! Kan godt li sådan noget mørk funk her. Nogen af numrene trak måske lidt for meget ud.
Spøjs plade, det er en ret uventet blanding af elektronisk musik og indie rock. Betyder jo nok at det er ekstremt forud for sin tid. Der var mange af numrene jeg rigtig godt kunne lide, men det gav en smule stil-whiplash. Kan godt forestille mig at jeg ville blive kæmpe fan hvis jeg gav den et par chancer dog
Vild med den her plade. Kæmpe produktion. Hvis man har hørt en masse Weyes Blood og Natalie Prass og sånnoget (det har jeg) så er der meget klar indflydelse herfra
Wow et deep cut, men et af dem jeg værdsætter at have hørt! Selvom det sgu var ret mærkeligt. Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om det, men jeg var i hvert fald ikke helt overbevist. Ville ha været bedre med Damo Suzuki
Coveret til den her er så "min fars cd-samling"-core at jeg aldrig rigtig har haft lyst til at høre det. Det var en del bedre end jeg havde regnet med!
Aldrig hørt om det her før (William Orbit er mest kendt for at producere Madonna plader, right?). Synes egentlig det var fed nok, men det måtte gerne have været enten mere club-agtigt eller mere rent ambient. For lang
Interessant at høre virkelig dygtige musikere spille noget virkelig fjollet musik, men der var godt nok langt imellem ting der lød godt sys jeg. Og jeg er med på at det er satire, men tror måske man skulle ha være der? (der = San Francisco, 1967)
Vanvittig stemme og fed lyd!
The State I Am In er en af de bedste debut-albums-åbnere nogensinde. Resten er tit rigtig godt men osse lidt all the over the place. Jeg mærker noget debut bias her og jeg blir sur hvis deres opfølger If You're Feeling Sinister ikke er på listen, den er fra samme år og den er ærlig talt MEGET bedre
The Vines er virkelig ikke et af de garagerock bands der hedder The <...>s fra 00erne som jeg har hørt et mest. Var overrasket over hvor psykedelisk det var! Altså cool nok, men jeg har allerede glemt alle sangene
For lang (~71 minutter for lang). Gad god vide hvad fanden der gik igennem forfatternes hoveder da de besluttede at det her lort skulle på listen. Mindede mig meget om når min lille nevø siger et bandeord han har hørt i børnehaven for at se hvordan de voksne reagerer, men heldigvis har min nevø væsentligt mere respekt respekt for kvinder og minoriteter. Det bedste rap BY FAR var da Eminem dukkede op i et minut, og det er virkelig ikke Eminems bedste arbejde. Beatsene på et par af de mere rockede numre var sjove nok I guess?
Kæft det her var fed. Mørkt, hårdt, uforudsigeligt, godt flow. Synes overhovedet ikke den var for lang, havde været mindre effektivt hvis det var kortere (i modsætning til fx Kid Rock..................)
Grunge æra Sonic Youth, lyder lidt grunget men har også virkelig deres dreamy støjrock æstetik kørende. Synes der var mange fede sange, kunne nemt have været en 4er hvis det havde været lidt mere tight. TIL at Chromatics stjal nogen af melodien til "Shadow" fra Sonic Youths "Wish Fulfilment"
Propfyldt med bangers og det må have lydt som om Prince sendte den her tilbage til 1987 fra 10 år inde i fremtiden??
Sindssygt smuk plade, lyder som en kæmpe inspiration til en masse af mit yndlingsmusik men holder også 100 i sig selv
18. bedste darkjazz plade nogensinde iflg rate your music dot com! Jeg tror det her er den første jazzplade vi får på listen (?) og det siger en del om forfatternes forhold til genren. Sjov nok plade men det giver ingen mening at den er her.
Tror sgu det er første gang jeg har hørt en hel Yes plade! Havde en good time.
Suuuper fed, virkelig funky men også virkelig punket
Købte den her da jeg var 10 år gammel fordi jeg ville høre alt der var Eminem adjacent! Jeg var IKKE klar til The Chronic da jeg var 10. Sindssygt hårde beats på den her. Lige så meget en Snoop Dogg plade som det er en Dr Dre plade, og Snoop Dogg er en meget bedre rapper end Dre, så det er en god ting. Ca en fjerdedel af pladen er ligegyldigt filler, men resten er virkelig godt. Jeg er lidt nervøs for at crewet her ikke havde vildt meget respekt for kvinder? :/
Har aldrig hørt en Steely Dan plade før, nød det en del mere end jeg havde regnet med. Meget groovy, pissegod lyd.
Titelnummeret er 11/10, bedste guitarsolo nogensinde. Kan også virkelig godt lide resten af pladen, men man får måske lidt for meget piskesmæld i overgangen fra titelnummeret til resten
Skør og fjollet plade! Men good times.
Det er sjovest når det er mærkeligst, jeg havde lidt svært ved at døje vokalerne. Japandroids har et cover af For the Love of Ivy som er bedre end originalen, sorry
Har aldrig hørt et Suzanne Vega album før, og det her pladecover er mega min-fars-cd-samling-core, men jeg var vild med det! Fede 80er vibes, gode tekster, flotte sange. Skriver lige bag øret at jeg skal vende tilbage til den her.
Ægte weirdo rock! Super fed og underlig produktion. Unhinged pladecover.
Der er helt sikkert dage hvor det her er min yndlings Beatles plade. Produktionen her er vanvittigt fed, det lyder som om de sparker døren åben til en helt ny måde at producere rock musik på, men samtidig er alle sangene mega catchy -- mere eksperimentel produktion på senere plader, men også mere filler. Run for your life er et catchy nummer men øøøøøhh wtf? Er der nogen kontekst eller er det bare sådan John Lennon var??
Gik ikke ind med vildt høje forventninger, synes faktisk det var fed!
En af de absolut bedste. Skrev for et par uger siden at Tigermilk måske havde det bedste åbningsnummer på en debutplade nogensinde, det var slef fordi jeg havde glemt at tænke på Neighborhood #1
Prog-pladen der får alle andre prog-plader til at skamme sig over at de ikke er bedre. 21st century schizoid man er en vanvittig åbner.
Nice, Nina Simone har en virkelig speciel og cool stemme!
Beatsene var en blandet landhandel hva. For lang
funky!
Kæft noget fed fredagstråd. Kæmpe banger. Lyder virkelig beskidt (gik først op for mig hvor meget det er en pun efter jeg havde skrevet det)
Ville ha været en 5er hvis det ikke var et dobbelt album. Virkelig høj kvalitet og mange bangers, men det bliver lidt for same-same over 75 minutter
Viste sig at jeg havde hørt den her før! Meget Kate Bush møder Fiona Apple agtigt, ret nice
Ray Charles er åbenlyst god og sån, men synes det her var lidt kedeligt og tandløst. Han er federe på singler.
Lidt for lang og det der James Bond remix var goofy as fuck, men ellers fed!
Elsker Neil Youngs mærkelige stemme så meget. Den her plade er skramlet og mega fed.
Synes egentlig det var ret catchy, men lidt benløst
Ikke hørt den her før. Bed sig ikke lige så meget fast som jeg havde håbet men det lød lækkert
Det her må være en af de sidste hiphop plader der stadig kunne sample nogenlunde frit, og what a way to go out. Højdemålet for samplebaseret hiphop tbh
Yess, vild med den her specifikke genre af 90erindierock. Jeg synes hun har en fed stemme, i modsætning til andre kommentatorer her i gruppen!! Fuck and run, fuck and run, even when I was 17 😮 Fuck and run, fuck and run, even when I was 12 😱
Fed futuristisk lyd, vanvittig stemme. Nogen gigantiske bangers herpå, men også et par numre der bare ikke lige er min stil (som holder den under 5 stjerner)
Virkelig fed tråd. Sangene er lidt hit or miss.
Fed tråd igen i dag, hvad har vi dog gjorn at vi skal ha det så godt
Der er virkelig et par all timers på den her plade (I Remember Me!! så god!!) men det er ikke det hele der virker for mig. Har kun hørt den en gang før for en del år siden, tror i virkeligheden det er en kæmpe grower hvis man hørte den noget mere. Men synes helt sikkert The Natural Bridge og American Water er bedre plader.
Fantastisk stemme!
Kom først til at høre den i en 20-minutter-længere udgave på Spotify som havde ekstranumre ikke kun til sidst men også i midten af pladen, smh. Hørte den igen As God Intended. Elsker begge udgaver tbh.
Måske lidt hårdere end jeg ellers ville have været fordi jeg var nødt til at høre den i svingende kvalitet på YouTube. Det var da meget pænt at høre på, men sagde mig ikke så meget
Kæft en flok liderlige dorks! Wall to wall bangere, har ikke engang hørt den så mange gange men kunne stadig genkende alle numrene.
Fuldstændig vanvittigt at hun skrev og indspillede den her plade da hun var 18 år gammel. Lyder pissegodt men pladen er lidt frontloaded og bliver lidt ensformig, imo klart den mindst interessante Fiona Apple plade.
Fed plade! Aldrig hørt om det i mit liv, men der var nogen bangere og lyden var sjov! Forfatteren/erne af den her bog synes tydeligvis at tidligt-00er garage rock var the shit.
Måske den nemmeste 5er på listen indtil videre. Jeg er proaktivt sur over Claus' rating
Hvis den kunne holde niveauet ville det være en 5er, men jeg elsker den stadig
Der er nogen kæmpe bangers her!! Men også lidt langt imellem dem
Jeg er ikke med på den her White Stripes bashing, synes den her holder 100. Kunne have været en 5er hvis den lige var 10 minutter kortere
Det er ikke Radioheads bedste plade men hold kæft hvor er det fed. Integrerer guitarrock og elektronisk bedre end de gør på nogen af deres andre plader
Man skulle jo tro det var fredag! Ville nok hellere have haft enten en rigtig fed hård rock plade eller en rigtig fed punk plade, de kan ikke rigtig beslutte sig her synes jeg.
Meget groovy! Også meget lang og lyder virkelig som et soundtrack!
Vildt lækkert lyd og vildt god stemme. Groovy. Har ikke hørt den her før, men har hørt de to næste Talk Talk plader ret meget. Kan bedre lide dem tror jeg, men det her var mere catchy.
God pop-plade! Meget lidt filler selvom det ikke alt sammen lige er min stil. Smooth Criminal stadig en kæmpe banger.
Ja klart, den havde ikke behøvet at være 2½ timer lang, men jeg er også ked af at erklærer at it slapped. Synes musikken var fed, blev faktisk ikke rigtig træt af det.
Har aldrig rent faktisk hørt den her før, men jeg var 100 sikker på at jeg skulle være kontrær Byrds elsker. Men nah, det er sgu lidt kedeligt, og alle Dylan numrene er bedre i Dylans udgave. Forstår godt hvorfor der er en scene i I'm Not There hvor Dylan kalder The Byrds for "that groovy cover band"
God stemme, lyder lækkert!
Fedt fordi den her stil blev så stor i 00erne og XTC bare havde kørt på siden 80erne. "Det skal nok blive stort engang gutter!" Lyder virkelig lækkert.
MVP DJ Premier, beatsene er pissefede
Jeg synes simpelthen at San Quentin pladen var bedre! Der var mere gang i den, han var sjovere ind imellem sangene. Produktion var måske lidt mere skraldet på den anden, men jeg følte mere at jeg *var* der. Den her er stadig meget god dog. Jeg ved sgu ikke lige om jeg synes der behøvede at være to live Johnny Cash-fængselsplader på listen?
Bedre end jeg havde regnet med! Jeg har aldrig hørt en rush plade før og jeg havde regnet med det ville være mere syre og mindre hård-rock.
Fed larm! Synes den her plade er så latterligt cool
Vildt fede beats, og Ice Cube lyder virkelig cool (hæhæ)
Kunne lide den her mere end jeg regnede med, ham Hændriks fyren kunne sgu godt finde ud af at spille guitar.
mega Rasmus-i-2.g-core
glædelig fredag derude! Tror ikke jeg har hørt hele pladen før -- det var bedre end jeg havde regnet med, god energi, selvom jeg stadig synes Iron Maiden er lidt fjollede
Jeg er en berygtet cover-album-skeptiker, men av hvor er den her god. Fik kuldegysninger over det hele da det gik op for mig at "We'll Meet Again" er sidste nummer på sidste plade Johnny Cash udgav mens han levede.
Virkelig energisk sæt og Djeims har en fed stemme, men øh...man sku nok ha været der. Og jeg følte ikke rigtig at jeg var der.
Lidt over halvdelen af de her sange er 100% all timere. Lidt under halvdelen er 100% ligegyldigt filler. Jeg tror at all timerne er så gode at jeg foretrækker den fremfor Bad, men Bad er noget mere consistent.
Meget hårdere end jeg lige havde regnet med!
Kan godt huske da den her udkom, det føles som en big deal dengang at Yeah Yeah Yeahs pludselig spillede synthpop! De to første numre er kæmpe bangers, god plade. [okay gramps, let's get you to bed]
Pisse arrogant bandnavn, jeg er vild med det. Synes den her plade er virkelig god, men obs et par af de her numre lyder bedre på The Basement Tapes
Det kan godt være det bare er mine Meshuggah-tømmermænd, men det her var sgu for benløst.
Kæft det er dum, men det ville være løgn hvis jeg sagde det ikke er catchy. Specielt Livin on a Prayer (begge dele, både vanvittigt dum og virkelig catchy)
mesterværk!
Altså. Jeg er ikke engang særlig vild med Karma Chameleon, og det var objektivt set den "gode sang" her. Fair nok at de gerne vil finde plads til noget 80er pop på listen, men jeg kan altså nemt komme i tanke om mere inspirerede valg end den her.
TIL at det her kinda er et live album men også kinda er en studie album. Den er pisse god, noget af Neils bedste materiale.
Kan godt sætte mig ind i Bowies glam > soul pipeline, men det her er måske stadig min mindst yndlings Bowie plade fra 70erne! Gør mig nysgerrig på hvad for noget Bowie der ellers kommer på listen. Stadig ret fed dog og han går virkelig all in, første og sidste nummer er kæmpe bangers
Fed plade, ret inspireret valg til listen!
Proto-Screamadelica! Kinky Afro er vel det store nummer, men det var måske mit mindst yndlings. Generelt synes jeg det er virkelig fed
Som live-album hater er jeg nødt til at sige: det her var et pissegodt live album.
En af de mindst gode Radiohead plader! Pissegod!!
Endnu engang nød jeg egentlig pladen, men det er satme all over the place og jeg kan ikke regne ud hvad det laver på listen. TO Barry Adamson plader virker altså som et weird valg
Jeg knuselsker den her plade, man kan bare høre rock blive til elektronisk musik i real time
Ekstremt groovy og catchy, god jazz energi!
meget catchy! fik mig til at tænke på Jens Lekman som har samplet I Call Your Name og Chungking Express som er 100% knyttet til California Dreamin' i min hjerne (positivt)
Perfekt produktion, ekstremt catchy, fyldt med grooves man har hørt før. Gav mig lyst til at begynde at producere hiphop
Godt arbejdsmusik, men overhovedet ikke essentielt
Meget groovy! Personal Jesus og Enjoy the Silence er meget stærkt associerede med Det lille Apotek i mit hoved, så på den måde er det her en perfekt plade at høre på en fredag. Får helt lyst til at smadre 40 små kolde
To dage i streg med musik der virkelig minder mig om gym, good times! Det her er en plade jeg har hørt virkelig meget. Kommer ikke helt op på en 5er for jeg synes ikke helt kvaliteten er stabil nok, men de bedste sange herpå (Blue Ridge Mountains, White Winter Hymnal, Your Protector ...) er gravet fuldstændig ind i min hjerne.
Det var lækkert! Ikke hans mest memorable sange, men lyden var lækker nok til at det ikke gjorde noget at den varer 70 minutter
Får altid gåsehud af den her! Elsker gamle Leonards stemme, hans pitch er så lav at man nærmest kan tælle de enkelte stemmelæbevibrationer bare ved at lytte
Nogle af beatsene er virkelig fede!
Godt at kode til! Virker ikke umiddelbart særlig essentielt (heller ikke for 1994)
Sindssyge beats, virkelig god plade! Synes Nation of Millions er en bedre plade på ca alle parametre, men mest af alt synes jeg at den her er lidt for rodet i sidste ende. For mange ideer som ikke helt bliver fulgt til dørs.
Får mig til at føle mig ung. (Sådan, lidt for ung)
Jeg mindes at den her blev kaldt en "return to form" at the time, hvilket vist mest bare var fordi det var den var åbenlyst bedre end de foregående par plader. Det er en helt fint plade, men det er virkelig ikke noget særligt! James Murphys remix af Love Is Lost er mærkbart bedre end noget som helst på pladen
groovy! jeg tror jeg ville nyde det lidt mere hvis der havde været nogen flere originals, men det var sgu meget sjovt.
100% med på hvorfor den her er på listen, det var hans bedste album i enten 20 eller 35 år alt efter hvilket humør jeg er i, og der er noget ret magisk ved at pladen handler så meget om døden givet, you know. Godt companion album til You Want It Darker på den måde. Produktionen er så fed.
Vildt nok at det her lidt var en return to form plade for Dylan. Dem havde han sgu nogen stykker af. Synes den her er vildt lækker men kan ikke rigtig følge med hans 60er output
Super fedt! Elsker hans stemme! Skør plade, men vel også inden hans plader blev RIGTIG skøre
God stemme og god energi! Når lidt at føles lang på >30 minutter til gengæld!
De her beats lyder stadig så vilde, og må have lydt helt vanvittige i 93. Virkelig fede flows. Næsten fede skits. En af de bedste hiphop plader nogensinde
Kan virkelig godt lide produktionen på den her. Synes det er et fedt lyt altid, men der er en del af sangene som ikke er synderligt memorable i sig selv
Jeg synes sgu det var meget sjovt! Kreativt nok til det aldrig bliver kedeligt
Neil Young nailede virkelig en singer-songwriter stil som jeg virkelig godt kan lide tilbage i 70erne, jeg er personligt vild med hvor mange af de her plader vi har på listen
Aldrig hørt en Billy Bragg plade før, det var lige mig! Forstår godt hvordan han endte med at lave musik med Wilco.
Return-to-form plade for John Lee Hooker hvor han samarbejder med en masse kendte musikere I guess? Det her gjorde virkelig ikke noget for mig.
Jeg er villig til at anerkende at The Beat Goes On, Deep in My Heart og Baby One More Time har noget kørende for sig! Men alt i alt synes jeg det er en skrammelplade som er et af de primære eksempler på en skrammel-produktionsstil fra en æra som var virkelig rough for pop-albums generelt. Havde ikke behøvet at høre den her før jeg døde.