Pet Sounds
The Beach BoysAll timer. Eneste minus er at den ikke er længere
All timer. Eneste minus er at den ikke er længere
har hørt et helt album med REKLAMER og mellem hver anden sang og det er altsammen NEIL YOUNG og JOE ROGANS skyld synes egentligt ikke som sådan nogen af sangene var dårlige det er bare slet ikke min stil! sorry neil!
funky
uendeligt album
Demon Days > Plastic Beach > Gorillaz > The Fall TIL Gorillaz har lavet 4 studiealbums siden 2017???
The Killer var så fed!! Girlfriend in a Coma fik den op på 4 stjerner, Unhappy Birthday trak den ned på 3 igen
forestil jer lugten af sved i bussen på vejen hjem fra covershoot 😭😭 der er nogle albums der bare skal være 36 minutter lange og Ace of Spades er en af dem
team rasmus sry claus ☹️ så little simz på atlas i 2016. hun er fed
overraskende god
Synes hans stemme er lidt for kontrolleret, banger numre men har hørt bedre versioner af de fleste af dem andre steder. Han virker ellers som en cool type ham Jerry Lee Lewis! Nu tager jeg en stor mundfuld kaffe og læser Personal Life afsnittet på hans Wikipedia side
Set i bakspejlet ville jeg måske have skåret So Appalled og lidt af Chris Rock sketchen hvis det var mig... men altså ethvert album med en banger som All Of The Lights er en automatisk 5er herfra
Ret chill, noget af det lyder som om det kunne være på soundtracket til Natural Born Killers. Jeg kunne godt lide hans stemme, lidt Lou Reed/Nick Cave-agtig. Alt for lang og monoton dog.
Jeg kan ikke bestemme mig for om de lyder som redneck RHCP eller hipster Creedence, men uanset hvad bliver det lidt for meget når man hører et helt album... The Bucket og Velvet Snow var gode
altså jeg er jo meget gammel så jeg er lidt nostalgisk om elektronisk musik der lyder sådan her. Ikke så cool som Fatboy Slim eller The Prodigy var men det her album er en banger
Nok mit sidstevalg at Metallicas første 4 albums. Stadig fed! De sidste 3 numre, megafed afslutning
You're Good For Me top 10 værste sange at få skrevet om sig lmao
syntes egentlig det var meget hyggeligt søndagsmusik, god stemme, men blev sygt irriteret over at sidste nummer varede 15 minutter
Jeg er ked af at annoncere at den rocks 🤷 lyder pisse godt
lækre produktioner men for lang, for samey, for horny
Kan godt forestille mig teenager Kurt Cobain gå amok over den her
rocks
The virgin The Who vs. Chad the Beatles. Who har lavet nogle bangers men der er meget få på det her album
Otis er top 3 sangere for mig - ikke hans bedste album men der er meget godt her. Aretha gjorde Respect bedre, Sam Cookes Wonderful World er bedre, men Otis’ versioner af Satisfaction og My Girl 🤌🤌
Hyggeligt men ikke rigtigt min stil
Længere og væsentligt mere rodet version af RUMOURS, og det lyder måske som kritik men RUMOURS er en 10/10 kæmpebanger så det er faktisk også en god ting at være en være en værre version af den
Jeg var klar på at kalde den overrated fordi jeg ikke har hørt den i 10+ år men den var fed! Jeg fandt kun 1 filler og det var det sidste nummer
Nu er jeg jo lidt en reggaeekspert (=jeg hørte altid reggaeradioen i GTA San Andreas) og kan egentlig godt lide det selvom det hele lyder ens 😭 den var god! kort nok til at den ikke blev for monoton
Nem 5'er inden jeg overhovedet har genhørt den. Jeg elsker Elvis Costello og Armed Forces er en af hvis ikke hans bedste
banger album selvom der er langt mellem numre jeg ville sætte på for sig selv. Comfortably Numb guitar solo GOAT
Ikke for mig
positiv overraskelse
0 filler. Love it. Måske næstyndlings PF efter Animals
drønkedelig og alle sangene lød ens :/ hader michael stipes stemme
husker den som Jimi Hendrix' værste studiealbum, og det er den måske, men det er stadig (næsten) wall to wall fede numre. Jeg er helt klar på 15 minutter lange jamnumre når det er Jimi Hendrix er jammer. Vanvittig afslutning med All Along The Watchtower > Voodoo Child
Paul Simon/Fleetwood Mac/Peter Gabriel vibes, lige noget for mig! Har aldrig hørt et Cat Stevens album før, positivt overrasket!
Fed! Aldrig blevet helt hooked på Smashing Pumpkins, tror det er første album jeg har hørt hele vejen igennem
Ikke lige noget der kommer i rotation herhjemme tror jeg
Meget meget cool når man er 14 men når man kender bare en lille smule mere punk er det tydeligt hvor poleret og overfladisk det lyder. Catchy/ikoniske numre tho https://www.youtube.com/watch?v=EEmIIl96zk0&pp=ygUPaGlzdG9yeSBvZiBwdW5r
meget muligt det er mit yndlingsalbum vi har haft indtil videre. wall to wall bangers
overraskende god, synes normalt ikke jeg er en Dylan fan
mom: "we have The Beatles at home" The Beatles at home: mange af sangene er egentligt fine, bare... uinspireret vel? ret tydeligt at deres styrker ligger andre steder. Pet Sounds/Sgt. Pepper it is not
titelnummeret var en del af Tori Amos' coveralbum 🤓 første gang jeg hører den originale. Nok mit yndlingsnummer på albummet Faktisk vældig god musik, lyder meget som om det kommer fra samme skole som Elvis Costello? Men jeg syntes det var sådan lidt ubemærkelsesværdigt. Jeg kommer nok til at glemme det ret hurtigt igen tbh
fed! beck er en ret consistent 4/5 kunstner for mig. noget af det lyder meget som beastie boys
Jeg ved godt vi kun er 4% igennem, men det er vist ikke for tidligt at sige at 70’er-, 80’er- og 90’errock er overrepræsenteret på denne liste. Det er lidt ærgerligt for mon ikke der er meget jazz/hiphop/metal/r&b der så bliver forbigået Når det så er sagt kunne jeg vildt godt lide denne her og er glad for at jeg hørte den inden jeg dør så det er vel i orden den var med
mega fed!! Meget positivt overrasket, jeg havde dårligt nok hørt om ham før. vildt forud for sin tid, noget af det lød som mr. bungle i øjeblikke
Tager lidt længere tid om at komme igang end Remain in Light men anden halvdel er pissefed. Bedste numre: The Book I Read, Don't Worry About the Government, Psycho Killer
Det lyder jo godt men jeg synes numrene bliver lidt samey i længden. Titelnummeret er sgu lidt pinligt!
bliver holdt oven vande af nogle rigtig gode Kanye West beats (lyder meget inspireret af J Dilla i øjeblikke også?). Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man vil lytte til så kedelig en rapper som Common hvis man kan lytte til Mos Def, Talib Kweli, Pharoahe Monch eller alle de andre neo-soul-agtige rappere fra 00'erne The Food er en god reminder om hvor gode musikindslagene var på Chappelle's Show!!
\m/ jeg elsker at der var saxofon på Evil Woman
meget bedre end jeg huskede den
Det er sgu kedeligt Don! Hans stemme lyder som Bob Dylan der virkelig prøver ikke at lyde så nasal uden succes
Do you remember Uli? He’s a musician. He used to have a group, Autobahn. They released one album in the 70’s
Hyggelig!! Go energi fra Kong Louis
Jeg har altid været kontrær overfor den her men altså… der er sgu nogle meget fede numre på. Kan bare ikke så godt lide produktionen og balladerne er lidt corny. Jeg elsker James hetfields stemme så meget
All timer. Eneste minus er at den ikke er længere
Fuck Me Pumps early contender for mest bitchy sang i dette årtusinde. Enkelte bangers (moody's mood for love, in my bed, help yourself) men synes sangene og produktionerne er lidt for samey
ikke helt det mesterværk jeg husker den som men stadig et definitivt 60'er album. Nico er så god. I'll Be Your Mirror ++++++++++++++++
Underligt at det her er så berømt! Lyder som alt andet generisk 70'er rock
FUCK jeg ville godt have været der. Top 5 vildeste livealbums jeg nogensinde har hørt
tidlig led zeppelin doesn't miss
meget fed! positiv overraskelse! jeg har aldrig hørt andet end de mest berømte sange. den kvindelige sanger er så meget bedre end den mandlige, det kunne ærlig talt godt være en 5'er hvis det kun var hende, der sang
har hørt et helt album med REKLAMER og mellem hver anden sang og det er altsammen NEIL YOUNG og JOE ROGANS skyld synes egentligt ikke som sådan nogen af sangene var dårlige det er bare slet ikke min stil! sorry neil!
sgu heller ikke liiige noget for mig. Noget af det var sådan godt nok 90'er triphop men ja, synes faktisk "prætentiøst" er den helt rigtige beskrivelse! Grinern at have Oppenheimer med i slutningen
god, ikke vildt sådan memorable for mig
fantastisk. TIL at jeg aldrig før i dag har lyttet til studieversionen af No Woman No Cry
vildt god imo 🤷 gode produktioner, sindssyg stemme, definitiv lyd for æraen
Hip hop urtekst. It's Tricky er bare limericks 😭😭 klassiker!! Jeg er nok lidt mere glad for Tougher Than Leather når alt kommer til alt
Nogle virkelig fede numre, kort nok til det ikke bliver monotont, god energi. Umiddelbart det bedste 90’er poppunk genren har at byde på
Why Does Love Got To Be So Sad 🤌🤌🤌 Bell Bottom Blues 🤌🤌🤌 Layla 🤌🤌🤌 Anyday 🤌🤌🤌 Sej fyr, ham Eric Clapton. Han må have så meget respekt for de primært sorte musikere han tydeligvis tager så meget inspiration fra. Nu tager jeg en stor slurk vand og læser https://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton#Political_opinions
super smooth. dybt chokeret over at det er "Sexy Boy" de synger i den sang, har jeg Aldrig fattet
Pulps Disco 2000: can I copy your homework The Clashs Lost in the Supermarket: sure just don't make it obvious
coen bros. soundtrack-core (postivt)
what the fuck???
anden halvdel grew on me, skøn stemme og jeg syntes faktisk instrumentationerne var rigtig fine. Man skal være i humør til det dog
jeg troede my bloody valentine var emo! TIL! Super cool!
meget god og chill musik at lytte til mens man arbejder men ved ikke helt om jeg synes det er den bedste brug af Brian Enos talent....
Ikke en højdepunkt i hans karriere men de fleste af sangene er meget gode
ligger meget tæt mellem en 4'er og en 5'er - virkelig solidt popalbum, mega dated og forud for sin tid på samme tid (1978??? burde virkelig være kommet ud i 80'erne!!)
Når det er bedst lyder det som Talking Heads. Genius of Love er en kæmpe banger! Føler mig dog sikker i at kalde Gabriel Byrne Geniet i det band
En af de større opdagelser jeg har gjort mig gennem dette projekt, mega fed! Hvorfor er The Slits sådan et visceralt navn at give et band der kun er kvinder 😭
fantastiske versioner af alle sange 🤌
Kate Bush har lavet MINDST 3 5/5 albums. Elsker at første halvdel er ren singler (alle kæmpe bangers) og anden halvdel er en mega eklektisk og eksperimenterende suite der nærmest fungerer som 1 langt nummer
Jeg så jeres ratings og tænkte "ah...det kan vist ikke være mere liderligt end George Michael", men jeg ændrede mening da jeg kom til Sex Dwarf. Hvad lavede de i 80'erne?? Jeg var ret klar på at give den 2/5 indtil jeg kom til Say Hello, Wave Goodbye som var RIGTIG fin og trak det hele op for mig
nogle af led zeps fedeste numre og også en eller to hvor jeg er sådan lidt... okay meget overrasket over at III er min favorite led zep vi har hørt indtil videre! Jeg huskede det som den værste af de 3 inden vi begyndte
Rigtig cool! Vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle forvente. Synes næsten største overraskelse var at det lød som en mandlig sanger
helt fin bare ikke min stil - synes alle numrene lød lidt ens
Første gang jeg har hørt et fuldt Tom Waits album. Har en fornemmelse af at det var en god en at starte med! En af de bedste jeg endnu har hørt fra denne liste
Virkelig funky
Lyder meget som The Cure i nogen omgange? Synes den var lidt fanget mellem at være den genre og at være elektronisk, lidt commitment til den ene eller anden side ville have været godt
Dejlig !!
cool in the pool 100% sommernummer! fedt og underligt album!!
enkelte gode numre (tattooed love boys), de fleste er kedelige og alt for rent produceret. Ikke helt vild med Chrissie Hyndes stemme :/
ah, det er sgu for kedeligt i længden. endnu et "hvad laver den på listen"-album til bunken
nok den største "hvad laver den her på listen" endnu. don't get the joke
Aretha lavede simpelthen nogle KÆMPE bangers på det her tidspunkt, vildt at denne og Aretha Now blev udgivet samme år
synes det er lidt kedeligt :( rigtig hyggeligt et par numre men for monotont i længden
forglemmeligt 00'er indie 🤷 not for me
Affirmative action for dårlige rappere at sætte den her på listen!! Mid beats og lorte flow :(:( Beastie Boys slipper afsted med den her slags fordi de har en god sans for humor og har lidt ironisk distance, RATM fungerer fordi de rent faktisk har noget på hjerte og noget at sige, men den her slags energi virker ikke når ens tekster bare er "my name's Kid Rock and I'm here to say/I do da rap-rock in a major way". Lyder pinligt! Passer heller ikke helt ind i country boy-æstetikken at han nævner han er fra Detroit hver 3. linie men hvad ved jeg
Ikke musik man tager med hjem til forældrene
fed støj! meget mere for mig end jeg troede. Første Sonic Youth album jeg har hørt hele vejen igennem
Pissefed og også lidt overrated imo!
Hyggelig
endte med at være mere positivt end negativt stemt. Den er i hvert fald anderledes fra det meste vi har hørt!!
ret fed! som så mange andre bands har min eksponering til Yes været 100% gennem Guitar Hero og GTA, fedt nok at høre et helt album
KÆMPE banger! no notes!!
selv med de elementer der ikke er ældet mega godt der er ingen vej udenom hvor banebrydende den her var på et produktionsniveau... g-funk beats lyder bare mere cool end noget andet der blev lavet på det tidspunkt. Ret lav på samples, lyder nærmest som et liveband, synths lyder mega godt. Dre er en ok rapper men selv han ved vist godt at snoop dogg er meget bedre, korrekt at feature ham så meget som han gør her
rigtig hyggeligt album! Jeg kan egentlig godt lide Crosby Stills & Nash og den slags, det er bare ikke altid det jeg får sat på. Kunne lide alle numrene
Første nummer er for vildt! Fedt album!
🤯🤯🤯 kunne mærke min mind expand mens jeg hørte den her
lige præcis den slags protopunk, jeg normalt er virkelig vild med - jeg er faktisk lidt overrasket over at jeg ikke har hørt om dem før. Synes ikke sangerens stemme var den fedeste, og så var den lige klart nok mikset ind en gang i mellem, så det trækker lidt ned
Jeg vil give Suzanne at hendes lyd er lidt forud for hendes tid, for den her slags adult alternative blev kæmpestort i 90erne. Vældig fine sange men ikke lige et album jeg kommer til at finde frem igen tror jeg
Jeg er ret stor fan af Roxy Musics sidste album Avalon men har faktisk aldrig hørt andet. Den her er fed! Man kan godt høre Brian Eno er med!
Jeg er ikke en kæmpe Beatles fan men synes de har lavet et par 5/5 albums, og det her er en af dem. Ingen dårlige numre! Fantastisk produceret!
det her album er nok det tætteste Aerosmith er kommet på at være amerikanske rolling stones. Der er nogle ret gode numre og noget filler. Walk this way er så meget bedre med run-dmc
den var sgu meget fed! Aldrig hørt Arcade Fire før
nå så det blev ikke den her, der fik 5 over hele linjen? 👀
siiindssygt smuk. Sikke en stemme. Gåsehud hele vejen igennem
kan egentlig godt lide de der Marley Marl beats og titelnummeret er og bliver en banger. Interessant tidslomme fordi man kan godt høre at det ikke er 80'er hiphop længere mere, men 90'er lyden er ikke helt klar endnu. Når det er sagt så er ll cool j en ret kikset rapper imho og teksterne er fuckin dårlige
Helt fint. Kunne klart bedst lide den franske version
Pissefed! En del tungere end de andre Seattle grunge bands. Du kunne godt overbevise mig om, at det var et sydstats heavyband
Elton John lavede virkelig nogle fede albums i første halvdel af 70'erne - synes den her har det samme problem som mange dobbeltalbums (for lang), men nærmest alle numrene er gode og de passer generelt godt sammen
Jeg har lyttet sindssygt meget til alle Tori Amos' albums fra 1992-2001, men den her er ikke lige den jeg er kommet mest tilbage til - synes hendes arrangementer blev mere barokke og interessante senere, hvor den her falder på den mere simple ende af adult-alternative skalaen. Stadig nogle verdensklasse numre på den! Da jeg så hende i april lukkede hun med Precious Things, det var fantastisk
kan ikke lige se mig selv finde den her frem igen, men det er nogle gode arrangementer og ray charles har en fed stemme!
RØVkedeligt og monotont! En af de værste vi har haft. Extremt uessentielt at have den på listen
Fungerede meget bedre for mig end den sidste Neil Young vi havde! Hans stemme passer virkelig godt til arrangementerne og stemningen
ret tæt mellem en 1'er og en 2'er fordi nogen af dem var catchy nok, men syntes simpelthen sangerens stemme var for anstrengende
synes egentlig sangene var fine for sig selv men den var for monoton :/ lige under middel
Har tænkt mig at lytte til den igen når jeg bliver caught up men behøver ikke høre den igen for at rate den! En af mine alltime yndlings!!
heldigt at jeg først hører denne som 35årig for hvis jeg havde hørt den for 15 år siden havde den nok været meget definitiv for mig...........
1972-1976 udgav Stevie Wonder kun 5'ere
Udover sunshine of your love synes jeg ikke rigtigt der var memorable numre på den her
så corny at den looper rundt og bliver fed igen. Jeg elsker Rob Halfords stemme
Vildt god! lidt Lou Reed agtig stemme. Aldrig hørt om dem før
Glad for den var på listen, det er en af dem jeg altid har villet lytte til men aldrig har fået gjort. Fantastisk stemme, gode sange. Synes måske godt produktionen kunne være lidt mere rugged eller sådan noget, synes ofte det lød lidt for fint
Ret tæt mellem en 4'er og en 5'er faktisk. Den er rigtig fed!!
Fandt en udmærket version på Youtube men syntes sgu musikken var lidt kedelig! Western Sky var et rigtig godt nummer, kunne godt lide stålguitaren i det fleste numre men generelt eh
Jeg har stadig stor respekt for The Doors som musikere, men efter at have hørt et album fra dem for første gang i 10+ år må jeg erkende at jeg simpelthen er vokset fra Jim Morrisons tekster. Han var ung!
Fiona Apples værste album EASY og det er stadig ret godt
postitiv overraskelse! legesyg, varieret og ikke så lang at gimmicken bliver anstrengt. Dreaming of You er stadig fed
triphop er ikke for mig tror jeg :/ begyndte ret hurtigt at kede mig
virkelig fedt. første björk album jeg har hørt hele vejen igennem (?????)
Jeg lå på en 3'er det meste af tiden på grund af den meget smooth produktion men så var de tre sidste numre bare alle super fede. Godt album!
joiner Claus i at være kontrær om white stripes! de er fine på enkelte numre men anstrengende på et helt album tbh
lækkert album! Mere elektronisk end jeg normalt forbinder Radiohead med at være. There, There og 2 + 2 = 5 🤌🤌
fedt album!! kan lidt bedre lide den med lynet. fanme punk at optage vokaler over telefonen fordi man er i fængsel
altså den er fin men den er ikke Curtis Mayfields soundtrack til Superfly 🤷 temasangen er fed! fine instrumentals! På Soulsville har jeg godt nok svært ved at abstrahere for at det er Chef fra South Park, der synger lmao
jeg har en ret høj tolerance for new wave, særligt albums med et nummer der var på soundtracket til GTA Vice City!! (life's what you make it). Så jeg nød egentligt albummet, ikke noget problem der, synes bare ikke den hører hjemme på listen
Bedre end Thriller, simpelthen ikke noget at sætte en finger på im afraid :( lyder meget of its time (positivt)
zzzzzzzzzzzzz..... første album på listen jeg oprigtig talt har haft svært ved at komme igennem. DnB fans er sikkert glade for at den er på listen men jeg behøvede den ikke!!
The Wes Andersonification of Bob Dylan?? Jeg må tilslutte mig Claus skepsis - det er ikke dårligt, men hvorfor lytte til dette når Bob Dylan allerede har lavet 1/3 af albummet? 2,5! Måske en 3'er på en solskinsdag! Min niece ville elske den!
Skøn! Timeless! Meget selvsikkert at kaste sig over et Aretha cover som afslutning på et album, ville jeg nok ikke have gjort!
slet ikke hvad jeg havde regnet med. Chokerende godt imho! Brian Wilson med Peter Gabriel-vokal. Syntes Your Dictionary var ret fjollet men alle de andre numre var fantastiske
glad for at have Gang Starr på listen! man kan sagtens høre slægtsskabet til A Tribe Called Quest osv., men meget mere klassisk. Bundsolide beats og Guru er en fantastisk rapper
Jeg foretrak San Quentin (bl.a. pga. 100% mindre hundeslander) men synes generelt de her livealbums er nogen af de bedste jeg har hørt. Utrolig stemme, godt udvalg af numre (ville have valgt en fra!!!), god energi
Helt fin!
Tæt på en 5'er. Den her liste gør mig til fan af Sonic Youth
klogere mænd end jeg har sagt det: "ved ikke hvad det er, men han er fanme bare sur!" Hvad kan man tilføje til det! Den med Chuck D er en kæmpe banger og samlet set er det et mere konsistent album end Straight Outta Compton imo. Gode beats!
Også et album der var på KÆMPE rotation i min gymnasietid. Yndlings-Hendrix! Little Wing! Up From the Skies! Outro-guitarsoloen på Bold as Love! 🤌🤌🤌
Ved ikke hvordan jeg fik bildt mig selv ind at Sigur Rós var softboy indie og ikke postrock? Anyway megafedt album. Vil hjem og høre det med alt lyset slukket
En håndfuld solide men GOOFY numre
MEGET modigt af mig at lytte til Johnny Cashs cover af In My Life ude i offentligheden. Græd ikke! Den er stadig siiiindssygt god dog, meget muligt mit yndlings Beatles cover. Enkelte misses (Personal Jesus, Danny Boy) men generelt et meget smukt og velproduceret album
et af de bedre livealbums vi har haft, god energi og fede numre. 100% det fedeste coverart vi har haft til et livealbum endnu!!
Ikke så god som Bad men stadig med en stor nok andel af bangers til at jeg ikke kan rate den lavere :( Thriller -> Beat It -> Billie Jean er for sindssyg en sekvens. Har et soft spot for Human Nature fordi den blev samplet på mit yndlingsnummer med Nas 🤓
fed nok! Child in time er et godt nummer
syntes de første numre var rigtig fede og så blev det lidt ensformigt efterhånden. Fed vokal
mega lækker faktisk. Mindede mig om at jeg skal have set The Last Waltz
jeg er sådan set ret stor fan af The Jam så jeg blev lidt overrasket (negativt). Nogle enkelte catchy numre, god stemme, men kedelig!
altså... jeg har ikke tænkt mig at benægte at Livin' on a Prayer ikke er en bop......... men den her genre er bare ikke ældet godt overhovedet og den stakkels mand lyder som om det gør ondt på ham at synge. God guitarist ig
troede jeg ville være sådan helt 🙄🙄 fordi den her slags musik er ikke rigtigt mig, men synes den er rigtig god faktisk (også en smule monoton). New York City Cops er fed! Last Nite er fed og lyder ret meget som American Girl med Tom Petty!
mig 9 gange efter jeg Karma Chameleon: "lyder som en værre version af Karma Chameleon?" ekstremt uessentielt album at have på listen
TIL at "it's better to burn out than fade away" kommer fra en Neil Young sang?? Synes egentlig det lød godt, udmærkede numre og en god optagelse som man næsten ikke kunne høre var live. Neil er bare ikke helt min kop te sådan generelt Hvis jeg lavede en sang der hed "Ride my Llama" ville jeg nok ikke gøre den mega melankolsk, synes der mangler lidt noget overensstemmelse der sådan vibes-wise
Hverken første eller sidste gang mit yndlingsnummer også er det, der var med på soundtracket til GTA San Andreas! Kan egentlig meget godt lide stilen her, men det er langt fra Bowies mest succesfulde eksperiment. Ret dårligt Beatles cover
overraskende! virkelig fedt album! kunne godt høre lidt der lå forud for Dillinger Escape Plan og den slags
syntes jeg havde ja-hatten på, egentlig ikke nogle dårlige numre, men heller ikke super noget for mig. Syntes den stoppede virkelig brat?
B.B. King super kølig fyr! Aldrig hørt et album med ham før. Fungerede virkelig godt live
Det her var det eneste Radiohead jeg havde da jeg var yngre, så det er måske nostalgi der får den over kanten til en 5'er for mig. Ingen dårlige numre
Jeg tror, at jeg foretrækker denne frem for den sidste vi havde med gode gamle Barry - måske fordi jeg vidste, hvad jeg skulle forvente denne gang
lækkert album! lyder ikke som noget andet, jeg kan komme i tanker om
Et af de meget få albums, der bør være på listen uanset kvaliteten - heldigvis er den stadig fed! Håber ikke, det bliver det eneste album med Fela Kuti, vi får med
Mega hyggelig! Nogle fantastiske numre
simpelthen bare et af de bedste soundtracks nogensinde. Wall to wall bangers. Så filmen i ØFP sidste år, den er fed!
Baggrundsmusik i en forfærdelig bar
Rigtig god faktisk, positivt overrasket. Jeg synes de store singler man kender passer rigtig godt ind på albummet, resten føles ikke som filler
Holds up!
Gode numre! Føltes ikke så lang som den var
😭😭 ved ikke om jeg er ved at blive gammel men den her ramte mig lige i solar plexus
Stor 2'er! Synes godt nok at det bliver lidt samey i længden og beatsene er ret datede, selvom de egentlig lyder meget godt og Queen Latifah er en god rapper. Ladies First er en banger! Ret skuffet over den med De La Soul - tror jeg havde forventet mere af et album der kom ud samme år og på samme label som deres debut.
Måske jeg bare er utålmodig overfor 90er techno men jeg havde forventet en del mere stemning fra et album, der hedder Haunted Dancehall... en generøs 2'er
FANTASTISKE beats, Chuck D er en af de bedste rappere nogensinde, selv Flava Flavs nummer fungerer ret godt. Fight the Power er for vildt et nummer at lukke med. Klassiker alert!! It Takes a Nation of Millions... - Fear of a Black Planet - Apocalypse 91 er et hattrick man sjældent ser mage!!
aldrig hørt den før! Synes faktisk den er ældet meget godt, særligt nu hvor rock aldrig rigtigt er kommet tilbage i popmusikken... jeg synes den taber lidt pusten i anden halvdel når man sammenligner med Dookie, der var virkelig tight
Jeg synes sådan set at numrene er 3/5, helt fine med nogle enkelte bangers, men den er simpelthen så uessentiel at det trækker lidt ned. Ikke en af Bowies værste (han har lavet nogle stinkers!!), men et af hans mest forglemmelige
Jeg regnede med at det var helt ironisk jeg ville lytte til den, men jeg nød den faktisk rigtig meget?? En skattekiste hvis man interesserer sig for hiphop samples
Bliver helt sikkert mere betydningsfuld når man ved, hvor kort tid han havde tilbage. Det er sjældent at man hører musikere lige til deres sidste på den måde, men jeg er endeløst fascineret af den kategori af albums (se: den Leonard Cohen vi havde for et par dage siden)
Satme nogle divorced albums vi har haft på det sidste. Jeg havde godt mistænkt, at listen ville gøre mig til en fan af Bob Dylan - jeg har alle dage syntes han var en fantastisk sangskriver, og hans stemme fungerer rigtig godt i en albumkontekst i modsætning til enkelte sange. Fantastisk album
Den var ikke helt så gennemført for mig som Bone Machine, men stadig meget stemningsfuldt og hans sange passer virkelig til hans stemme
3 stjerner for et godt men lidt monotont album, snegsig op på en 4'er da Predator-sangen kom! Det svedigste albumcover jeg nogensinde har set (bogstaveligt)!!
Det er sgu en klassiker. Det eneste essentielle album fra Wu-Tang, der ikke er et af medlemmernes soloprojekt. Sindssyge beats
Lækker og velproduceret og en smule rodet imho
Jeg var faktisk ret optimistisk til at starte med - Wall Street Shuffle var ret god og jeg lærte, at J Dilla samplede Worst Band in the World - men FUCK hvor bliver det irriterende i længden!! Get out of my face 10cc!! stor 1'er
nok den mest easy listening Neil Young vi har haft indtil videre. God baggrundsmusik
en af mine bedste opdagelser so far. lyder som et sweet spot mellem The Jam, Elvis Costello og lidt Buzzcocks med folk-indflydelse. Fantastisk album
sjovt at det er et features-album for det føles ikke rigtigt sådan... jeg synes alle numrene lød ret bluesy. Det kunne i hvert fald sagtens have været mere gimmicky end det var. Når det så er sagt har jeg allerede glem de fleste af numrene igen
den er lidt før jeres tid, så jeg tilgiver jer 1'erne jeg allerede kan mærke er på vej! Helt fair hvis I ikke har den antropologiske interesse for hvor transformativ det her album var for 11-årige piger i 1999!! Jeg synes den er velproduceret og de fleste af numrene fungerer 🤷♀️ hun har aldrig haft den bedste stemme, men sangene tydeligvis skræddersyet til hende. Det var et helt jumpscare da der dukkede en feature op Når det så er sagt er Soda Pop virkelig lort og jeg er stadig lagt ned over titlen på E-mail My Heart. Også en dårlig distribution af numrene, slutningen føles mega filler-agtig fordi singlerne ikke var mere spredt ud
klart mit yndlings-"det sample kender jeg"-øjeblik vi har haft indtil videre er Peg på dette album, som er blevet samplet af De La Soul på nummeret Eye Know! Kan anbefale at lytte til de to numre lige efter hinanden! Resten var eh, fint. Kunne bedre lide Pretzel Logic. Ville nok have været en 2'er hvis det ikke var for Peg-samplet tbh